Gå til innhold

4 mnd på vei og vil holde vekten - har noen råd til hvilken meny jeg bør bruke


Gjest wilhelmina

Anbefalte innlegg

Gjest wilhelmina

Hei og godt nytt år!

 

Håper noen kan hjelpe meg litt. Jeg er 4 mnd på vei og synes det er vanskelig å vite hva jeg bør ligge på når det gjelder kaloriintak og hvilket menynivå jeg skal velge. Har gått opp 4-5 kg til nå. Jeg har forsøkt å finne ut hva som er vanlig, men det varierer veldig fra person til person etter det jeg kan forstå. Mitt mål er å ikke gå opp mer enn de 12-15 kg som legen har sagt jeg bør ligge innenfor. Men det er så vanskelig å vite når jeg skal spise nok samtidig ikke slanke meg, og i alle fall ikke spise for mye. Jeg har lest litt og fulgt formelen jeg fant på forumet (takk for den forresten:)). Ut fra denne har jeg kommet frem til at jeg med laveste aktivitetsnivå ligger på kaloriforbruk på 1935kcal og med normalt aktivitetsnivå 2084kcal. Vet ikke hvilken som gjelder meg, men har kommet til at rundt 2000 kcal er mitt forbruk. Hvilken meny bør jeg velge for å holde meg innen skjema til total vektøkning på 12- 15 kg i løpet av graviditeten? Ikke så enkelt dette men håper noen har erfaringer de er villig til å dele med meg.

 

Wilhelmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Millemia

Jeg går på Grete Roede- kurs for gravide, og jeg ligger på 1900 kalorier om dagen. Er 19 uker på vei.

Jeg har ca 14 trimpoeng i uka, så jeg må innrømme at jeg ligger på 2100-2300 kalorier de fleste dager. Litt avhengig om jeg trener på dagen eller på ettermiddagen.

Jeg har hatt en ganske jevn vektøkning bortsett fra julen( da hadde jeg ingen grenser og tok heeelt av... sukk).

 

Håper det hjalp deg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wilhelmina

Hei. Det hjalp en hel del. Det betyr at jeg også kan legge meg på det jeg har regnet ut skal være mitt totale kaloriforbruk, altså ca 2000 og ikke redusere noe når jeg er gravid. 14 trimpoeng! Det er kjempebra da, jeg er ikke riktig der ennå, og har helt klartnoe å strekke meg etter :D Julen var en laaang utskeielse, men nå er det müsli, frukt og middag uten saus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...