Gå til innhold

Trenger motivasjon!


Gjest sms82

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 24 år som lurer på om det er noen som skal prøve å gå ned etter jul? Er selv 85kg og 1.66høy. Vil prøve å komme under 70kg i første omgang. I følge min BMI skal jeg veie rundt 55-60kg. Men synes det høres forferdelig lite ut. Trenger motivasjon, og tror jeg kan få det ved å prate med noen i samme situasjon:) Er ikke lett å være ung og overvektig i dag! Med all fokus på kropp og mote går motivasjonen min veldig fort bort fordi jeg ikke merker noen nedgang på vekta med en gang;) Men nå er jeg innstilt på å klare detover tid! Bare jeg går ned. Og formen er jo helt på bånn, er trøtt og slapp osv. Er det noen der som kunne tenke seg hjelpe hverandre så hadde jeg vært evig takknemlig:)

 

Godt nyttår!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Ja, nå skal jeg nok en gang prøve meg "på egne ben", uten kurs, men er ikke veldig opptimist der.. Det er så utrolig motiverende når man går på kurs, så slutten men og dette tilbake til start.. traaagisk..

 

jeg begynte i dag.. fikk sjokk da jeg så vekta.. den viste 77,6 og jeg skal ned til 63-65 kg så her er det bare til å stå på.. ikke så lenge til sommeren..

 

lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei....jeg er også 24 år...veide 87kg i dag, men har alltid pleid å ligge på 78kg...føler meg helt pyton....er 1.70 lang og heldigvis er kiloene godt fordelt på kroppen så synes ikke jeg er så feit, men litt lubben! Vil bli sunnere og lære masse nytt om kostohold..... Hadde vært fint vi kunne motivert hverandre. Jeg må først og fremst bli sunnere. Burda sikkert hs trena også, men synes det er gørr:( Det er morro å trene sammen me flere, men jobber så seint om kvelden så får sjeldent tid.

Dette skal vi klare=) nytt år og nye muligheter.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være med og motivere så godt jeg kan!!

Synes det er tungt i perioder jeg også. Skal ned iallefall 10 kg og den veien er lang å gå!!

Ofte lett i starten, men når du kommer til et punkt hvor du merker at du har tatt av, synes du at du har vært flink og så er det stopp...

Kommer liksom aldri til de siste 5 kg ´ene!

Så er det trimming.............

Jeg synes det er helt topp og gå tur, men vet at jeg burde gjort en del styrketrening for ikke å vær helt slapp, men det er liksom så tiltak...

Flott hvis vi her kan komme med tips og gode ideer til ting som virker!!

Lykke til! skal vi rapportere vektnedgang hver mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo til dere alle!!!

 

Jente på 36 kaller!

Ja, så er jula over for denne gang. Nok en høytid der man spiser så man nesten triller. Ja, ihvertfall så føles det sånn selv om man egentlig er bevisst på hva man putter i munnen. Har satt meg et mål jeg skal nå før bursdagen min, den 10. juni. Jeg skal ned på 68 kilo. Jeg veier nå 79,4 kilo, og er fast bestemt på å KLARE det. har en mor som i løpet av de siste månedene har klart å gå ned 13 kilo, kun ved å spise mindre men ofte, samt kutte ned på søtsaker. Supert!!! Snakk om motivasjon for andre!!

Jeg spiser til daglig ikke søtsaker, men har et kosthold med spisetider som er helt feil. Spiser kun to ganger pr dag, slik at forbrenningen stanser helt opp! Dette skal det nå bli en slutt på. Vekt, ta deg i akt, her skal du motstand finne!!!!!

Veier meg ikke nå før om 3 uker, altså mandag den 22. januar. Skal da ha gått ned minst 1,5 kilo!

 

 

Lykke til til meg selv og alle dere andre der ute!

 

Nikene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Det er en liten kamp, men med nok viljestyrke klarer man det meste. Jeg startet med trening og endret kosthold i slutten av nov. Jeg begynte på 77 kg og er der enda.. Kjempelite motiverende når man trener og prøver så godt man kan, og ikke går ned et lite gram engang!! Har vært nede i 76, 3, men det svinger så veldig så fremdeles regner jeg vekta mi som 77kg.

 

MEN; jeg har ikke gitt opp.. om så jeg ikke går ned noe, skal jeg fortsette å trene og spise sunnere. En dag får jeg vel min belønning:)

 

Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladeelskeren

Denne tråden din vil nok få mange med seg :)

 

Jeg og trenger motivasjon til å komme meg ned i vekta eg vil ha. Er i dag 83 kg og ønske å komme meg ned mellom 65-68 kg, dvs 15-18 kg. Har lagt eit løp som skal gå stille og rolig for seg, så eg skal klare det i løpet av året!!!

 

Henger meg på denne tråden og håper at vi alle er flinke å motivere kvarandre!!!

Husk at det er veldig viktig å skrive alt dere putter i munnen! Det er med å klargjer kva du egentlig et!

 

Lykke til!!!!

 

Trimmetips:

* Har du trapper i huset? Legg på plass 1 og 1 plagg. Ei eg kjenner brukte dette som trim. Ho hadde vel og merke 3 etasjer, la sammen klea nede og gjekk opp i 3. etg å la på plass 1 og plagg

 

* Bruk 10 minutt og beveg deg til favorittsangane dine; gå i trapper, steppe (gå opp og ned av ein krakk) osv

 

* Lag eit enkelt treningsprogram som du veit du klarer å følge. Å sette høge mål ender oftast opp med at et ikkje skjer noko i det heile ;)

Forslag til trim; gå til butikken for å handle, 30 min rask gange minst 3 gangar i veka, armhevingar, sit-ups,

 

* Er det kanskje andre som har gode treningstips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Et lite treningstips: ungene her i huset har Playstation2. Til jul ønsket jeg meg Dance Fusion av min mann. Dette er et danseprogram man kan stille inn etter ferdighet og vanskelighetsgrad. God grunnleggende opplæring, man skal flytte føttene etter gitte piler etter bestemt musikk. Varierende og innstillende vanskelighetsgrad gjør at man kan gjøre dette til en ganske så tøff arbeidsøkt. Trente med dette i 90 minutter i går. Tiden gikk kjempefort, og det var utrolig artig!

Man kan på dette programmet sette inn vekt og alder, og programmet regner ut kaloriforbruke på den enkelte økt, dette lagres og man kan ta ut treningsdagbok for en måned. Vektkurve hvis ønskelig.

 

SUPERT! Nikkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillestoremeg

Trenger motivasjon her også...

Er ung og overvektig, men (heldigvis) er jeg så høy at kiloene er jevnt fordelt over hele kroppen - jeg ser ikke tykk ut!

Men jeg føler meg stor og dvask, og jeg er svært dårlig trent. Så nå skal jeg benytte anledningen til å både slanke meg, bli sunnere, få mer definerte muskler og strammere hud. :)

Min trivselsvekt er på ca 75 kg - nå veier jeg 86,4...

Målet mitt er å være nede i 75 før bikinisesongen begynner, altså før juni...

 

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...