Gå til innhold

Hvor mye må jeg spise??


Gjest LeneMarie

Anbefalte innlegg

Gjest LeneMarie

Hei alle sammen:) jeg er ei jente på 24 år. Er 165 cm høy og veier for tiden 63 kilo.

 

For ca 4 år siden var jeg med på et G.R kurs, da veide jeg 76 kilo !! Sakte men sikkert har jeg gått ned, og dette på grunn av mye trening og et mye bedre kosthold. De siste årene har jeg spist hva jeg vil, men selv om jeg trener mye vil ikke de resterende kiloene forsvinne (4kilo). Derfor må jeg nok fokusere på et mer riktig sammensatt kosthold, og kanskje også bli flinkere til å spise, fordi noen dager spiser jeg nesten ikke noe, og andre dager spiser jeg masse. Uansett, den gangen jeg gikk på kurs så gikk jeg på 1300 kalorier. Men jeg har lagt merke til at flere av de som skal gå ned under 10 kg ligger på rundt 1600 kalorier om dagen. Er det noen som kan fortelle meg hva som det lønner seg å ligge på mht min vekt og høyde ol? Da hadde jeg blitt kjempeglad:)

 

Ps: Jeg trener ihvertfall 4 ganger i uken på helsestudio, både styrke og kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper du skal ligge på 1600kcal. Antallet er høyere på GR-kurs nå enn før.

Dette for at du skal kunne beholde vekta når du så er kommet ned, og for atforbrenningen skal opprettholdes.

Kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Når du trener så mye som du gjør er det superviktig at du spiser nok. Akkurat hva du spiser er kanskje ikke så viktig, men du vet jo hva som er sunt og hva som er mindre sunt. Det aller viktigste er likevel å spise jevnt og ofte! Spis gjerne etter klokka og la fokus på sunn mat bli en prioritet i livet ditt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...