Gå til innhold

Internettkurs


Gjest sotsmurf
 Share

Anbefalte innlegg

Hei hei! Er det noen her som går på slikt internettkurs? Og som gjerne kan fortelle meg litt hva det innebærer. Hva får man da liksom? Hvilken oppfølging? Hva er forskjellen mellom å gå et slikt internettkurs og bare å være med i vektklubben?

 

Ny med mange spørsmål her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder ditt siste spørsmål så var det en person som stilte ett lignende spørsmål på en av nettmøtene. Jeg limer det inn her, så kanskje det hjelper deg litt:

 

"Finnes det noen grunner til å KJØPE internettkurs nå når alle tabeller og registreringer er tilgjengelig GRATIS?"

 

Svar:

Hei!

 

Det finnes mange grunner til å velge internettkurs selvom tabeller og registreringer er tilgjengelig for alle.

 

Først og fremst vil jeg si at det som er essensen i et Grete Roede-kurse er den personlige veiledningen og oppfølgingen du får av kurslederen din. Erfaringsmessig trenger man personlig oppfølging for å gå ned i vekt på en sunn måte, og ikke minst for å holde vekten over tid. Vi kunne ikke ha lansert Vektklubben hvis ikke dette var vår erfaring og overbevisning.

 

I Vektklubben finner du noe av det som du finner i kursboken vår, men slettes ikke alt. Hvor mye du skal spise , hva du skal spise, og tips og råd osv kan du finne i Vektklubben, i bøker i bokhandelen, i ukeblader osv. Men at noen ser DEG, gir DEG det DU trenger av personlig oppfølging, motivsajon, at du har en som holder deg i ørene og hjelper deg videre - det kan aldri et nettsted ertsatte. Grete Roede Vektklubben er et godt supplement til å klare å holde fokus!

 

Det er ikke sjelden vi hører våre deltakere si: "Hadde det ikke vært for kurslederen min, hadde jeg aldri klart dette!"

 

I tillegg vil vi videreutvikle Vektklubben med tjenester som kun er tilgjengelig for de som går på Internettkurs og lokalt kurs.

 

Hilsen Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har gått både vanlig kurs og internettkurs, og kan anbefale begge deler! Tok imidlertid av meg mest på vanlig kurs. Blir liksom litt mer press og konkurranse der. Hvis du har en flink kursleder, er det nok også på mange måter mere lærerikt. Også kjekt å se at andre er i samme situasjon og strever like mye som du. Internettkurs er kjekt hvis man f.eks jobber turnus eller hvis man ganske enkelt syns det er litt flaut å gå på kurs i egen by, hvor man risikerer å møte folk man kjenner (selv om alle har taushetsplikt). Jeg skal selv begynne nytt internettkurs neste uke. Men hadde det ikke vært for uregelmessige arbeidstider og mye reising, hadde jeg nok valgt et vanlig kurs igjen. Det positive er jo at vi nå har fått et forum hvor vi kan snakke sammen!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...