Gå til innhold

Vår slankeste vår, uke 1


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Da er vi i gang igjen!!!! Og det føles veldig bra etter 2 ukers pause med mye mat og lite trening..

Idag hadde jeg faktisk gått opp ca en kg siden jeg veide meg på nyttårsaften..men siden vekten ikke viste noen oppgang fra 22.desember til nyttårsaften, så er ikke det så ille med tanke på alt jeg har spist. Pga oppgang idag fikk jeg også det lille kicket jeg trengte til å bli motivert til å telle kalorier igjen.

 

Målet er å gå ned minst 5 kg innen 17.mai. Det er hele 19 uker til, så da bør jeg virkelig klare målet mitt denne gangen!!

 

Startvekt: 69 kg

Mål: 63 kg

 

Jeg tror kanskje jeg begynner med en ny slankedagbok på "Motiver meg-forumet". Det hjalp veldig på motivasjonen i desember, og jeg trenger veldig litt ekstra motivasjon nå, synes det er hardt å begynne med slanking igjen etter juleferien.

 

Hva er målene deres for denne våren? Dette skal vi klare sammen!!! Dette skal bli min siste slankevår! Gleder meg utrolig til å kunne si at jeg er "ferdigslanket" til sommern, det har jeg aldri sagt før! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

 

Litt oppgang i julen - men bare 600 gram, er veldig fornøyd med det. Har kost meg med god mat og drikke, men med et visst måtehold......! Og har nesten nådd målet på 68 kg. Men tror jeg flytter målet ned et hakk slik at jeg kommer dit jeg var etter GR-kurs i 2001, ca 66 kg. Mine tall blir da som følger;

 

Høyde: 174 cm

Startvekt: 75,8 kg

Vekt nå: 68,8 kg

Mål: 66 kg

 

Midjemål start: 82 cm

Midjemål nå: 74,5 cm

Mål: 73 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har virkelig sett fram til å komme igang igjen - og er veldig glad for at det er fleire av dere som også trenger å fortsette etter nyttår! Var veldig innstilt på å komme meg i mål før jul, men når jula nærma seg, så vart berre alt så vanskeleg! Ikkje at eg igrunn spiste så mykje USUNT, trur nok eg meir sliter med å ete rett og ofte nok. Og i jula har eg nok kost meg litt vel mykje! :-( Eg husker ikkje heilt kva vekta stod på når eg gav litt opp - men NO står den iallefall på 65,5 og eg skal ikkje ned så veldig mykje, men HJELP så vanskeleg dei siste kiloane er!!!

Eg går sakte ned, så eg har liksom eit delmål på 62 kg. - det er 3,5 kg.det!! Burde vel vere overkommeleg til sommer`n?? :- ))

 

Fekk meg pulsklokke til jul, håper den kan motivere. ... Er det nokon av dere som har brukt den? Morro??

 

Lykke til videre jente23 og Buldre! Gleder meg til å følge med dere videre - og håper det er enda fleire som henger seg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er første gange jeg prøver å slanke meg såpass bevisst. til nå kan jeg jo dele det lille jeg har oppdaget. wasa frukost fullkorn smaker faktisk veldig godt, og jeg har også blitt glad i reker med litt kesam. Siser også mye tomatsalat mellom måltidene (haker opp en bolle tomater og balsamico som jeg småspiser av). andre som har noe favorittmat som er lett å lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Hei!

 

Jeg hadde mange fine nyttårsforsetter (deriblant kun sjokolade i helgene), men har jo allerede begynt å bryte de. Jeg sliter med en sykdom som svekker nyrene mine, så siden lillejulaften har jeg hatt en nyrefunksjon på ca 30-40%. Noe som innebærer at kroppen blir en gifttønne og jeg blir syk. Dette betyr ingen trening og det betyr tydeligvis også at jeg må spise for å trøste meg litt... Jeg må virkelig skjerpe meg i forhold til det siste!!!

 

Jeg hadde ikke gått opp noe i jula, men i de få dagene etter jul har jeg gått opp litt. Mine tall er som følger:

 

Vekt i dag: 62,5 kg

Drømmevekt: 58 kg

 

Vel, mine planer hadde vært å gå ned i vekt, men samtidig vil jeg stramme opp litt også. Så jeg tror faktisk ikke at jeg skal følge vekten slavisk, men "føle meg litt frem". Kanskje finner jeg trivselsvekten på 60 kg med litt mindre fett og litt mer muskler? Så når jeg får begynne å trene igjen skal jeg trene styrke igjen! I tillegg til masse kondisjonstrening selvfølgelig!!!

 

Men siden helsen ikke er bra er ikke vektnedgang helt i fokus... Først må jeg bli frisk og så får jeg jobbe litt hardere etterhvert :) Det var jo denne sykdommen som startet min vektoppgang, så jeg skal passe på godt nå! Må bare tenke på hvor lang tid jeg brukte for å gå ned de 20 kiloene jeg la på meg forrige gang (men da hadde sykdommen et utbrudd som varte i flere år)!!! Det positive er at jeg får lov til å gå i passe tempo og jeg går ca 1 time per dag (minst 10.000 skritt) i tillegg til litt på jobb.

 

Vel, godt å se at flere er med oss! Målene våre ser overkommelige ut, så dette skal vi klare!

 

Nå skal jeg på bikinishopping (jeg kødder faktisk ikke)!!! I størrelse 38!!!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!!

 

Min vekt idag er 73.3kg...veide 73.5kg på tirsdag så jeg er

kjempefornøyd med 200 gram ned.

 

Min drømme vekt er 65kg...håper å komme dit en dag.hadde vært GØY!!

 

Ja, jeg har nettopp startet på grete roede kurs,og skal gå et 8 ukers kurs.;-)

Mulig jeg skal fortsette på nytt kurs etterpå hvis jeg ikke har nådd målet mitt.

 

LYKKE TIL MED DRØMMEMÅLET!!!!

 

klem fra minni.;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordland

Hei alle sammen. Jeg kaster meg med mot min slankeste vår og sommer! :-) Sommeren i fjor var den slankeste siden gymnaset, og jeg skal nå i alle fall unngå å gå opp utover våren. Er veldig glad for at vi er mange som fortsetter, siden vi "kjenner" hverandre fra før.

 

Siden det er en stund siden jeg sist rapporterte kan jeg fortelle at jeg nå har holdt meg stabil på 64-65 kg siden så lenge jeg kan huske. Vekta har imidlertid stadig gått nedover, sakte, men sikkert. I jula sto jeg fullstendig på stedet hvil, og det er jeg veldig godt fornøyd med! I dag veide jeg 64,2 kg (med tante Rød på besøk). Jeg har glemt å skrive høyden min til dere, men jeg er ikke mer enn 157 cm.

 

Jeg var inne på tanken på å melde meg på et kurs, men jeg føler litt at det vil være bortkastete penger siden jeg (fortsatt) ikke er topp motivert og i tillegg føler jeg vet hva jeg har å gjøre for å gå ned. Jeg sliter fortsatt med å se hva jeg skal ha til endelig mål, og å finne ut når jeg skal gi meg. Men jeg har hatt veldig godt av den stabiliseringsperioden jeg har vært gjennom nå. Føler jeg har spist masse, men så har jeg trent en god del også. (Håndball to ganger i uken (utenom evt. kamper), pilates en gang i uken i tillegg til at jeg går masse).

 

Dersom jeg skal sette meg et vektmål for sommeren, så tror jeg det må bli 60 kg. Det er ikke uoppnåeling lenger! :-) Jeg kommer ikke til å gråte bitre tårer om jeg ikke er nede i 60 kg - jeg skal være flink til å trene og å velge sunn mat og spise nok, og så skal jeg ikke gå opp i vekt.

 

Da ønsker jeg oss alle lykke til frem mot DEN SLANKESTE VÅREN OG SOMMEREN PÅ LENGE! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Bare en liten tur innom for å rapportere. Har gått opp 1,9 kilo i jula. Vekta er nå 70,9. Hater å være på 70-tallet. Nei, dette skal av i helga! Lykke til alle sammen. Gleder meg til å tilbringe våren sammen med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempebra at så mange er med!!! :) Dette kommer vi til å klare, det er jeg sikker på!

Nå har jeg vært og handlet, og det var deilig å kjøpe inn masse sunt igjen! Hadde det ikke vært for dere, så hadde jeg sikkert ikke kommet i gang før ut i februar en gang..

 

Kjipt med 70-tallet igjen, Marielle, men så fort som du går ned i vekt så er du sikkert på 60-tallet igjen om et par dager!

 

Bikini i str 38 er supert, Stressine! Nå er det vel ikke lenge til du reiser til Cuba (?), hvor lang ferie blir det?

 

Ha en god helg alle sammen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Jeg har begynt på et nytt og litt spennende prosjekt nå og det er "januar uten godteri og vekt". Dvs at 1. januar pakka jeg vekk både kjøkkenvekta og badevekta, og kastet alt godteri som fantes i huset. Hele januar skal gå med på at jeg skal overbevise meg selv at jeg klarer å ha et sunt og godt kosthold uten kalorienes makt... (også jeg som er så glad i å regne!). Men jeg spiser med hodet og ikke med magen kan man vel si, jeg vet jo godt hvor mye mat som er passe porsjoner til meg. I jula gikk jeg rett og slett opp MYE, i alle fall 4 kg. (fælt å skrive det ned offentlig!!) Målet nå er å komme inn i de lekre olabuksene jeg kjøpte når jeg var på mitt tynneste i fjor (str 27 i livet!) og at jeg skal være fornøyd når jeg ser meg i speilet. Først da tar jeg frem badevekta igjen :)

 

Et annet spennende prosjekt er at samboeren min prøver å slanke seg. Han har bmi på 28, og for å unngå at den går videre oppover MÅ han gjøre noe NÅ. Foreløpig er planen å gå lange turer og spise mindre, men oftere. Vi får se hvordan det går! Hans første mål er 85 kg, og så videre nedover til en normal bmi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte berre innom for å ønske alle sammen ei riktig god helg! Knallmorro at så mange har komt igang igjen etter jula! Og eg kjenner på meg at denne sommern skal vi vere mindre enn vi var denne jula! :- ) Sikker på at vi skal klare det no!!

 

Ha ei aktiv og hyggeleg helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Jeg er tilbake for fullt! Jeg har fått ny friskmelding fra legen og i går var jeg på første trening siden midten av desember. Jeg er selvsagt superstøl i dag, men det nyyyyter jeg! Jeg har vært veldig slapp i det siste og i helga som var skulle vi egentlig på hyttetur, men pga min sykdom kunne vi ikke =( Så istedet satt jeg hjemme og spiste; mye mat generelt i tillegg til 1 stor pose Smash, to potetgullposer og en (forholdsvis) stor pose smågodt! Hjelp!!!

 

I går fikk jeg "wake-up"-callen jeg trengte, så nå er motivasjonen på plass igjen! Heldigvis! I dag gikk jeg på vekten igjen og det er faktisk noe NEDGANG (ikke så mye, men noe)! Så jeg har funnet nøkkelen; spis masse godterier!!! :) Neida, dette var nok tull! Jeg er tilbake på å spise sunt og skal nå klare dette! Det er så godt å lese gjennom denne tråden og ikke minst; jente23s tråd på motiver meg-forumet! Setter stor pris på dere, jenter!

 

Så kanskje får jeg til å "riste" av meg litt flere gram før fredagen også?! Det er jo bare tirsdag så langt!

 

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er friskmeldt igjen, Stressine!! :) Jeg blir nesten misunnelig når du sier at du er støl, hehe..det gleder jeg meg til å bli igjen og!

Utrolig bra at du har gått ned litt med alt godteriet du spiste i helgen! Ingenting er bedre enn det. :) Det er rart at f.eks i jula så spiste jeg masse usunn mat og godterier i romjula, men la ikke på meg noenting (la på meg litt uka etter nyttår da..). Hvis jeg derimot skeier ut litt en dag i en "vanlig sunn slankeuke", så vises det på vekta...merkelig..

 

Jeg er sikker på du klarer å gå ned enda mer til fredag, som du sier; det er fortsatt bare tirsdag! :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...