Gå til innhold

Pizza xpressen?


Gjest airams

Anbefalte innlegg

Er det noen som har peiling på hvor mye kcal ca. det er i pizza fra feks.pizza xpressen??

Det er jo så fryktelig godt,så det skjer innimellom at det blir litt pizza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

På somebody.no ligger i alle fall noen forskjellige pizzaer fra peppes inne i kalkulatoren. Ett stykke á 150 gram har mellom 350 og 400 kcal. Består mest av raske karbohydrater i pizzabunnen og masse mettet fett i både kjøttet og osten. Ikke noe jeg vil anbefale å spise særlig ofte, selv om det er godt! Og ett eneste stykke blir man jo ikke så mett av heller dessverre....

 

På denne websida kan du sjekke ut kaloriinnhold i annen type fastfood. Sørgelig lesning.... http://www.yum.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Kjevle ut en tynn bunn, bruk minimalt med olje eller bare kesam i deigen og gjerne litt grovt mel. Bruk magert fyll som kokt skinke, kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig og ha på grønnsaker og lett ost. Du trenger ikke masse fyll og slettes ikke mye ost for å få en god pizza! Bare prøv deg frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager pizza med pita brød. Del brødet i to, smør utover taco-saus, bruk f.eks. stekt karbonadedeig med taco-krydder eller kyllingfilet i strimlet, ta på lett gulost, stek i ca 200 grader i 10 min. Det er også veldig godt med ruccola-salat etter den er stekt, nam, nam........ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten på et pizzastykke varierer jo veldig også da...En "pizza slice" kan jo være alt fra 100-400 g, men gjennomsnittet ligger vel på rundt 175 g. En "familiepizza" er i snitt ca 1220 g.

 

Har en liste over pizzainnhold for en finsk restaurant-kjede (husker ikke navnet, har det bare skrevet ned)

Og kaloriinnholdet er mellom 190-245 kcal pr 100g. Der er en hel pepperoni-pizza ca 900 kcal, capricciosa 837 kcal, vegetarpizza 841 kcal...Og det er visstnok for en "normal" pizza. Men en hel "familiepizza" har gjennomsnittlig 2000-2200 kcal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...