Gå til innhold

Ny her.


Gjest Jenta85

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:)

 

Jeg er som sagt ny her. Jeg har lenge sagt til meg selv at jeg skal klare å kunne 6 kg, men har aldri hatt motivasjon til å prøve lenge nok med trening og sunt kosthold. Etter å ha funnet denne siden så håper jeg at jeg endelig klarer målet mitt, ned til 50kg:D

 

Er det noen her som vet hvordan jeg kan sette sammen en kostholdsplan??

Er takknemlig for alle svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med hvordan man lager en kostplan, er selv litt fersk på slikt ennå. Jeg ble medlem en gang i fjor men har først nå etter nyttår begynt å bruke denne sida aktivt. Nå håper jeg denne sida kan hjelpe meg å holde motivasjonene oppe for å nå målet mitt. Så at målet mitt er det samme som ditt nemlig, ned 6 kg for å nå 55 kg. (Er dessuten født 1985, du også?) Morsomt å møte noen med samme mål (og alder?)!

 

Lykke til Jenta85!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ayla:)

 

Ja, jeg er født i 1985:D Ja, det er artig å møtte noen med samme mål og alder.

Gler meg til å sette skikkelig i gang, og se forandinger!! Håper bare motivasjonen holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Hei! Har du tenkt til å telle kalorier? Og har du tenkt til å følge alle Grete Roede-prinsippene eller følge ditt eget løp? Uansett må du finne ut sånn ca hvor mange kalorier du forbrenner daglig, for så å legge opp måltider tilsvarende ditt kaloribehov - 500 kalorier daglig. Hvis din trivselsvekt er 50 kg vil jeg tippe at du ikke er så høy, kanskje 155 cm? Søk i forumene her etter "formel", eller regn ut på http://www.iform.no hvor mange kalorier du forbruker pr dag og gå utifra det. Jeg vil tippe at du sikkert kan legge deg på 1500-1600 kcal pr dag og gå ned i vekt, men det vil sikkert ta litt tid siden du ikke har så mange kilo å miste. Om du skal ha 1600 kcal pr dag kan du f.eks legge opp dagen slik:

 

220 kcal til frokost

150 kcal til mellommåltid

220 kcal til lunch

150 kcal til mellommåltid

400 kcal til middag

220 til kveldsmat

 

Dette blir 1360 kcal til sammen, så da har du 240 kcal å bruke til enten ett ekstra måltid eller til kaloriholdig drikke som melk og juice. Grete Roede anbefaler at 200 av dagens kalorier kommer fra melkeprodukter og at 200 kommer fra frukt.

 

Legg inn det du spiser i dagsrapporten og spis ofte! Det er faktisk ganske mye mat du skal ha, selv om du slanker deg! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nedigjen.

 

Jeg er bare 158cm (du hadde nesten rett;) ), så ja derfor vil jeg ned til 50 kg.

 

Tusen takk for hjelpa da:) Ser ut sm en bra kostholdsplan å prøve. Dette er første gangen jeg prøver å følge en kostplan, så jeg er veldig spent. Håper at jeg ikke faller for fristelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...