Gå til innhold

Min livsstilsdagbok


Gjest Sooty

Anbefalte innlegg

Hei, jeg så det var flere her inne som hadde fått seg "slanke-dagbok", og det så spennende ut. :) Jeg tror jeg prøver på det selv!

 

Litt om meg:

 

Jente, 18 år

Fra sørlandet

Hjelpepleier, tar generell studiekompetanse i år, planer om studier til høsten

Mye av tiden går til studier/jobb, ellers liker jeg naturen, musikk og skravle med venner

 

Har kalt boken min "livsstilsbok" fordi det er mer endringer av LIVSSTILEN jeg vil oppnå, enn slanking så og så mange kilo. Jeg er ikke spesielt usunn, og er ikke noe overvektig, men trenger å komme mer i form- og bli kvitt "de ekstra".

 

Det siste halvåret har det toppet seg med vekten og (ihvertfall etter julen) den er kanskje over 80kg nå?! Jeg har vært lat og umotivert de siste månedene, mye pga. stress. Jeg håper på å komme inn i en god sirkel som jeg har vært før.

 

Tar nye mål i morgen, og skriver selvfølgelig inn her. Regner med å ta jevnlig vekt+mål og rapportere inn her, i tillegg til kostholdet og treningen, og åssen det går.

 

Håper gjerne at noen vil følge med meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe veing på meg i dag siden jeg følte meg litt "tung" etter helgen. Tar det i morgen!

 

 

I dag har det gått fint med både maten og treningen; jeg var litt stressa og hadde dårlig tid i dag til morgenen, så frokosten burde blitt bedre,men sånn går det av og til.

 

KOSTHOLD:

Frokost: 1 Rugsprø med to kokte egg,vann

På vei til jobb: En stor termokopp grønn te

Mellom måltid: 2 gulrøtter,vann

Lunsj: 2 FiberRik og 1 Go Morgen yoghurt,vann

Mellom måltid: 2 gulrøtter,vann

Middag: 150g kokt ris, 0,5 dl saus, 100g bogskinke og masse grønt,vann

Dessert: 1 beger yoghurt

- TRENING -

Etter trening: 1 beger mager yoghurt,vann

Kvelds: 3 Rugsprø med egg og mager prim,vann

 

+ kosttilskudd

 

Energien har vært jevn gjennom hele dagen, selv om jeg fikk litt søtsug etter treningen(men det pleier jeg få). Følte meg sikkerlig flink når jeg klarte overse alt som kunne ligne på noe søtt i skapene mine, og heller tok en 20% mindre sukker yoghurt(som dog var kjempe god)

Jeg blir satdig overrasket over hvor godt grønnsaker kan mette på så lite kalorier. 3-4 grønnsaker og frukt enheter blir obligatorisk å ha med hver dag! Tror det er lettere å ikke ty til noe "nei-mat" hvis man har noe i veska.

 

 

1. Frokosten burde vært bedre(mer karbohydrater)

2. Frukt istedet for yoghurt etter trening, pluss proteinshake

3. Villris istedet for vanlig ris

4. Ikke Go`Morgen yoghurt til lunsj

5. Mer variert mellom måltider (ikke så farlig)

 

TRENING: 30 min gå/løpe

Pulskokken viser: 323 kcal, 40% fett

Max puls 94%, gjennomsnittspuls 76%

 

Satser på en litt bedre mat-dag i morgen. På trimplanen står det step og styrke. Yeah! :)

 

 

Skriver mer i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....stappet i meg en sjokkis i går kveld...

 

Vet ikke hva som skjedde, for det er vanligvis ikke noe jeg pleier å gjøre; å gomle sjokolade midt i uka,men jeg fikk ett sikkerlig suuug etter noe søtt, og så stratosen som lå i skapet. NEI, slutt med godteri i skapet fra nå av!

 

Ikke noe gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

Hei...

 

Lurt å skrive livsstildagbok!! :(

 

Et lite tips fra meg er at du har en avslutning hver dag hvor du finner MINST 2 TING som har vært gode den dagen,, ikke nødvendigvis mat eller trening, men andre ting i livet ditt,,, så får du fokus over på noe annet også,.,,

 

Hadde jeg skrevet sånn dagbok så ville jeg skrevet i dag: Hadde en koselig lunsj med ei god venninne på kafe. Tvillingene var såå skjønne når de plasket og lo i badekaret...

 

Hvorfor ha med sånne ting? Så du ikke, etterhvert som tiden går, både blir for opphengt i mat og trening og blir lei av å føre dagbok... for når tiden går så er det de positive tingene som er koselig å mimre om! :(:)

 

Kostholdet ditt ser jo veeldig sunt ut syns jeg da.. og bare reis deg opp igjen, en sjokolade ødelegger ingen ting,, bare ikke kjøp inn flere! :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...