Gå til innhold

Om meg...


Anbefalte innlegg

Bare en liten kort beskrivelse av meg og mitt liv... Føler eg kanskje har vel negativ ifm. snakk om slankeoperasjon osv. Derfor vil eg bare lette litt på samvittigheten min med disse ordene.

 

Eg har vært stor siden eg var liten unge. Eller, var vel aldri liten.... :-)

 

Som eg har nevnt så kom ikke kiloene på over natten, og eg har spurt meg mange ganger hvorfor eg ikke har innsett at det gikk gal vei. Eller hvorfor ikke noen har sagt noe til meg. Har mang en gang lest om folk som har fått beskjed, "slank deg eller dø". Ofte har eg tenkt på hvorfor ikke eg har fått den beskjeden, kanskje det kunne ha hjulpet meg til å sette i gang. Vel, tror egentlig ikke eg ville hatt den beskjeden, men at det kunne hjulpen at noen var strengere med meg. Eg har ikke lov å klage, feiler ingenting annet enn at eg er tykk, og heldigvis for det.

 

Vel, tok slankeoperasjon i starten av 80 tallet, men kroppen reagerte på fremmedlegemmet så eg måtte fjerne strikken rundt magesekken etter kort tid.

Fikk meg arrbrokk etter den operasjonen, og ettersom eg ble større ble eg plaget av denne brokken.

 

Tok ny operasjon hvor de la inn et nett for å holde brokken på plass, men igjen så reagerte kroppen min, og nettet måtte fjernes. Fikk som en "bonus" en ekstra brokk på kjøpet etter den operasjonen og har nå to buler.

 

Eg er i starten på 40 årene nå, og veier pr i dag 137 kilo. Startet på 182,5 for 2,5 år siden, så at det finnes håp.... Startet på GR kurs i mai 2006 og da løsnet det meste. Må bare ta tiden til hjelp, men nå er eg skikkelig i gang og motivert. Samt operasjon for å holde brokkene inne er ikke så veldig langt unna - kiloregnet. Må veie ca 120.

 

Er faktisk mer aktiv og i mye bedre form enn eg har vært siden eg gikk på skolen. Trener 3-4 ganger pr. uke på helsestudio, samt eg går turer.

 

Vel - eg har det godt med meg selv og trives...

 

Igjen - lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skjønner godt at du kan være skeptisk til operasjon ja, det hadde jeg også vært! I tillegg til for mange kilo å slite med, har du nå fått to brokk og mye dårlige erfaringer omkring operasjon.

 

Må allikevel få si at jeg synes du viser en bemerkelsesverdig optimisme! Vekta er på rett vei, og du virker utrolig motivert! Det motiverer oss andre! Min BMI var over 40 da jeg startet på GR-kurs nå i høst, nå er den litt under 40. Og målet er

-15 kg i løpet av våren, helst ti av de til påske.

 

Gleder meg til å følge deg, du inspirerer!

 

Lykke til i kampen mot kiloene, og vit at du ikke er alene!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste innlegget ditt og synes det ga meg en liten påminnelse om at det går faktisk ann å gå ned mye.sørgelig att du har vært uheldig med oprasjonene dine,men jeg skal krysse fingrene for deg.dette klarer du.jeg veier selv 137,8 kg.og håper å klare å gå ned så vekta viser 100 kg i løpet av året.det skal bli spennende å se hvordan det går.hvor mange kcal spiser du om dagen?jeg prøver å ligge på 1600 og får ett-2 trimpoeng om dagen.lykke til videre hilsen nanne71.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og har ca 15 trimpoeng i uken.

 

Takk for oppmuntring :-)

 

 

leste innlegget ditt og synes det ga meg en liten påminnelse om at det går faktisk ann å gå ned mye.sørgelig att du har vært uheldig med oprasjonene dine' date='men jeg skal krysse fingrene for deg.dette klarer du.jeg veier selv 137,8 kg.og håper å klare å gå ned så vekta viser 100 kg i løpet av året.det skal bli spennende å se hvordan det går.hvor mange kcal spiser du om dagen?jeg prøver å ligge på 1600 og får ett-2 trimpoeng om dagen.lykke til videre hilsen nanne71.[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner skeptisen din!! Men jeg må bare si at jeg skjønner de som ønsker oprasjon også.

 

Du har gått ned kjempe manged kilo!!Det må du være kjempestolt over!!:) Gratulerer!Kjempe moro å høre at du har klart det, og så krysser det vi kan å håper at vi alle klarer resten også!:)

Synd med brokken! Bra du for oprasjon til å fixe det!

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...