Gå til innhold

SUNNISENE - uke 2


Gjest heikik

Anbefalte innlegg

Ny uke, nye muligheter....

 

Starter på ny frisk i dag - har lest alle innleggene med gode tips for å stagge søthunger i forrige ukes tråd, så nå SKAL jeg klare å holde meg unna sjokoladen!!!!

 

Vekt: 78,5 kg

Midje: 88 cm

 

Observante Sunniser har registrert at jeg har gått opp 0,5 kg og vekta i dag er "all time high" (med unntakt av siste graviditet da...) Det er ekstra ille å tenke på at den til og med er 5 kg mer enn hva jeg veide som høygravid ved min første graviditet...... Så nå er det virkelig slutt!

 

Ny livsstil fra og med i dag - dette skal vi klare - ikke sant?!

 

klem heikik

 

PS! Ang. vaffel på fredag - klarte faktisk å stå imot, men gikk på en smell senere på dagen da sjefen var "snill" og ga bort masse sjokolade.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Ny uke' date=' nye muligheter....

 

Starter på ny frisk i dag - har lest alle innleggene med gode tips for å stagge søthunger i forrige ukes tråd, så nå SKAL jeg klare å holde meg unna sjokoladen!!!!

 

Vekt: 78,5 kg

Midje: 88 cm

 

Observante Sunniser har registrert at jeg har gått opp 0,5 kg og vekta i dag er "all time high" (med unntakt av siste graviditet da...) Det er ekstra ille å tenke på at den til og med er 5 kg mer enn hva jeg veide som høygravid ved min første graviditet...... Så nå er det virkelig slutt!

 

Ny livsstil fra og med i dag - dette skal vi klare - ikke sant?!

 

klem heikik

 

PS! Ang. vaffel på fredag - klarte faktisk å stå imot, men gikk på en smell senere på dagen da sjefen var "snill" og ga bort masse sjokolade.....[/quote']

 

Hei heikik!

 

Siden du har lest deg opp på rådene om hvordan bli kvitt søthunger så skal jeg ikke dra noen av dem. Men jeg så faktisk Paul McKEnna i går på TV og han sa at hvis du kjenner et sug på noe, så skal du banke med fingertuppene ti ganger mot et av øyenbrynet eller på underarmen. Gjenta et par ganger, og et par minutter senere er suget borte! Syntes det hørtes helt fritt ut jeg, men rett før jeg skulle legge meg i går fikk jeg sjokkissyken og tenkte nå skal jeg pinadø motbevise det her, og banket på øyenbrynet. Suget var borte!! Handler sikkert om at hjernen kobles inn på noe annet...

 

Ellers hjelper det å planlegge dagen godt. Dette har vært mitt problem alltid. Så nå prøver jeg å forutse neste dag og setter opp en liten meny for dagen, gjør klart frukt og grønt sånn at det er lett tilgjengelig, og ikke minst bestemmer meg på forhånd for hva jeg skal ha til middag og finner fram ingrediensene dagen før. Det hjelper. Har gått snart en uke uten å røre noe søtt nå, og det går kjempebra!

 

Klem fra Frøken, som skal skal skal fortsette så bra som jeg har startet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den første uken min over og må nå si at den ikke har vært super men men det må bare bli litt oppstramninger... he he

 

vekt start 87.6

vekt uke 1 86,6 (-1kg) 7 trimpoeng og litt for mye god mat...

 

lykke til med resultatene deres!!!

 

Og til deg heikik stå på dette klarer vi!! Vi må ikke gi opp nå tenk at det er over 20 uker til sommeren og målet mitt er da og være 15 kg lettere så vi må ikke gi opp så tidlig i starten! (vet at mange er dette bare en fortsettelse på hva en jobbet med før jul, men jeg var slapp og klarte ikke og få ned fokusen det jeg ville, så jeg ser på 07 som en frisk start og begynne med blanke ark.........

 

stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å dra nytte av alle de gode rådene + det jeg selv lærte da jeg gikk på kurs!

Har jo gjort dette her før med godt resultat - er bare så innmari vanskelig å komme skikkelig i gang. Men som du sier froeken, stikkordet er planlegging. Jeg må nok komme tilbake til der jeg var før, med ukesplaner både for treningstider og middager. I en hektisk hverdag med (tidvis) stor familie er det ofte "min" tid som blir salderingsposten.

Men det er det slutt på, for nå skal alle overflødige kilo vekk!

 

Brukte alfor mange dyrebare minutter i dag tidlig med å finne noe å ha på meg på jobb. Det buler ut på alle steder, ikke hverken behagelig eller spesielt pent å se på.....

Husker tilbake til den tiden det bare var å hoppe inn i hva som var lettest tilgjengelig - uten å engang tenke på om det satt bra eller ikke..... Det var så deilig at jeg nå skal gjøre en skikkelig innsats for å komme dit igjen.

 

Nå er det straks lunsj, og det blir en sunn en! Har også vært og hamstret frukt fra kurven som nettopp ble levert. Ikke noe sjokolade her i dag nei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går det ann? Jeg er så god på å miste motet så fort... Dette er egentlig den første uka på mange mnd som jeg virkelig gikk inn for det og skulle klare meg på egenhånd uten kurs... Var ikke noe flink ang godteri på lørdag og søndag så jeg kan vel takke meg selv..

 

Start 77,6

Uke 1: -0,1 traaaaaaagisk....

 

Og det er jo den første uka man liksom skal gå ned mest, det er i alle fall slik det har virket på meg på de 3 kursene jeg har gått...

 

håper jeg kan skylde litt på at jeg spiste middag kl 22 i går kveld.. Vurderte og ikke spise, men det blir for dumt det også.. Tror jeg titter litt på vekta i morgen tidlig bare for å se om det er en forandring.. Håper det, man mister så lett gnisten når man synes man har vært så flink og klarer seg uten kurs.. (for der er jeg ræva desverre)

 

Jaja, gjort er gjort og denne uka skal gå bedre..

lykke til til dere andre som har veiedag i dag eller begynt for fullt..

stå på heikik og tyr, veldig bra med 1 kg da.. hadde vært overlykkelig jeg..

 

trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
går det ann? Jeg er så god på å miste motet så fort... Dette er egentlig den første uka på mange mnd som jeg virkelig gikk inn for det og skulle klare meg på egenhånd uten kurs... Var ikke noe flink ang godteri på lørdag og søndag så jeg kan vel takke meg selv..

 

Start 77' date='6

Uke 1: -0,1 traaaaaaagisk....

 

Og det er jo den første uka man liksom skal gå ned mest, det er i alle fall slik det har virket på meg på de 3 kursene jeg har gått...

 

håper jeg kan skylde litt på at jeg spiste middag kl 22 i går kveld.. Vurderte og ikke spise, men det blir for dumt det også.. Tror jeg titter litt på vekta i morgen tidlig bare for å se om det er en forandring.. Håper det, man mister så lett gnisten når man synes man har vært så flink og klarer seg uten kurs.. (for der er jeg ræva desverre)

 

Jaja, gjort er gjort og denne uka skal gå bedre..

lykke til til dere andre som har veiedag i dag eller begynt for fullt..

stå på heikik og tyr, veldig bra med 1 kg da.. hadde vært overlykkelig jeg..

 

trine[/quote']

 

Kjære Trine28

 

Ikke si blæææh husk at du har gått ned... Og hvis du vet med deg selv at du kunne vært flinkere, ja så kan du være flinkere! :) Har du trenet?

 

Og du, denne uka kommer definitivt til å gå bra! FOkuser på alt det du KAN gjøre, ikke det du IKKE KAN gjøre :)

 

Heia deg!

 

Klem fra frøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må rett og slett bare le litt.. ja, jeg kunne ha vært flinkere og ordet trene kjenner jeg ikke så godt til.. var på treninga bare en gang forrige uke, men etter jeg gikk på vekta til morgen i dag, sendte barna av gårde tok jeg på meg treningstøyet og parkerte utenfor treningssenteret kl 0820.. ikke værst... 1 time "inntensiv" trening.. *stolt*

 

Takk for oppmuntring...

 

Er det ikke du som nesten har nådd ditt mål a?

 

klem trine

Kjære Trine28

 

Ikke si blæææh husk at du har gått ned... Og hvis du vet med deg selv at du kunne vært flinkere' date=' ja så kan du være flinkere! :) Har du trenet?

 

Og du, denne uka kommer definitivt til å gå bra! FOkuser på alt det du KAN gjøre, ikke det du IKKE KAN gjøre :)

 

Heia deg!

 

Klem fra frøken[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...noe jeg lærte av min superflinke kursleder Ann-Kristin Falla; det tar fra 7 til 10 dager fra du putter noe i munnen til det synes på vekta!

Med andre ord, vi som spiste mye i den laaange nyttårshelgen får smellen nå!

 

Men bare hold ut - du gikk tross alt ned, og kanskje får du ekstra betalt neste uke i form av stor vektnedtgang da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk... de vet nok hva de snakker om..

tørr ikke håpe så mye på neste uke heller, da jeg blir så utrolig skuffa og gir fort opp.. vil ikke sette meg et fast mål på 0,5 kg i uka heller jeg frem til sommeren for noen ganger går man mer ned, mens man må regne med en liten oppgang også tror jeg siden målet er sommeren..

 

joda, gikk jo ikke opp i alle fall så sånn sett er jeg jo "fornøyd"..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. tenkte kanskje eg kunne slenge meg med her...:)

 

Er 24 år fra bergen og har holdt på med den her livstilsendringsprosessen (ikkje slanking) siden februar.. Har hatt en liten pause no i julen og vekten viser jo deretter ikkje akkurat festlig..

 

Men eg er klar for ny innsats

 

Startvekt er 79, 3 .. (ikkje akkurat supert)

Midje er: 77 cm..

 

har ny veiedag imorgen.. så får vi se om første uken har vært noe særlig vellykket.. (tviler litt, men vi får no se.. )

 

klem irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Må rett og slett bare le litt.. ja' date=' jeg kunne ha vært flinkere og ordet trene kjenner jeg ikke så godt til.. var på treninga bare en gang forrige uke, men etter jeg gikk på vekta til morgen i dag, sendte barna av gårde tok jeg på meg treningstøyet og parkerte utenfor treningssenteret kl 0820.. ikke værst... 1 time "inntensiv" trening.. *stolt*

 

Takk for oppmuntring...

 

Er det ikke du som nesten har nådd ditt mål a?

 

klem trine[/quote']

 

Neheheiiii Ikke nådd målet mitt nei. JEg har akkurat startet jeg... Skal ned 18 kilo i løpet av det neste året, men jeg tar det med ro. JEg er drittlei av slanking, så nå er det nye leveregler som gjelder hos oss. JEg skal ned og gleder meg over hvert hekto, men jeg vet at selv om det går bra i disse dager, så kommer det tunge dager med søthunger, trøstespising og niks energi til trening. Denne gangen skal det være i med- og motgang...

 

Og, grattis med super innsats på trening i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil jo så fort ned jeg også men som du sier, hvert hekto er jeg jo glad for.. må ikke ha for store mål..tror nesten jeg skal skeie ut i morra også og gjøre det samme med trenigen... er jo deilig følelse når man er ferdig..

 

Du har gått kurs du også

 

trine?

Neheheiiii Ikke nådd målet mitt nei. JEg har akkurat startet jeg... Skal ned 18 kilo i løpet av det neste året' date=' men jeg tar det med ro. JEg er drittlei av slanking, så nå er det nye leveregler som gjelder hos oss. JEg skal ned og gleder meg over hvert hekto, men jeg vet at selv om det går bra i disse dager, så kommer det tunge dager med søthunger, trøstespising og niks energi til trening. Denne gangen skal det være i med- og motgang...

 

Og, grattis med super innsats på trening i dag![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei irene24

 

vært flink lenge du jo.. et år..

masse lykke til i morgen med veiing, ikke mist all mot hvis den ikke viser så mye.. *s*

 

trine

hei.. tenkte kanskje eg kunne slenge meg med her...:)

 

Er 24 år fra bergen og har holdt på med den her livstilsendringsprosessen (ikkje slanking) siden februar.. Har hatt en liten pause no i julen og vekten viser jo deretter ikkje akkurat festlig..

 

Men eg er klar for ny innsats

 

Startvekt er 79' date=' 3 .. (ikkje akkurat supert)

Midje er: 77 cm..

 

har ny veiedag imorgen.. så får vi se om første uken har vært noe særlig vellykket.. (tviler litt, men vi får no se.. )

 

klem irene[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

... og jeg har gått ned fra 89,6 til 87,5 kg på en uke, altså-2,1 kilo!!! Det må jeg si meg svært fornøyd med! Måtte det bare fortsette...

 

Trine28- jeg gikk kurs for 2 år siden. Tok bare to kurs da og gikk ned 10 kg. De og enda mer har kommet på igjen, men så har jeg da fått barn i mellomtiden også da :) Men bunnen var nådd i slutten av oktober da min 165 cm lange kropp veide 91,6 kg (det samme som jeg veide høygravid). Så jeg har karret meg ned totalt 4,1 kg siden da (har gått litt opp og ned), men denne gangen skal de av. Har som mål å komme meg ned mot 81 kg til begynnelsen av mars, men vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at søtmonsteret som har plaget meg den siste tiden har forsvunnet?

 

En kollega var nettopp innom kontoret mitt og prøvde å gi meg en kokosbolle - MEN JEG KLARTE Å SI NEI TAKK!!! :)

Han skjønte ingenting, stakkars..... (he, he...)

 

Jeg har kastet meg over alle tips som har kommet her; krom, frukt, grønnsaker, grønn te,

og ikke minst - vann! Har ikke kommet inn i den gamle vanen med å drikke flere liter om dagen - men jeg er på rett spor (skvulp, skvulp....)

 

Ha en fin og sunn dag - alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefornøyd-gått ned 1,2 kg!!!Veier nå 71,2.Det var første del av juleflesket.

Midjemålet står fremdeles på 85 cm.

 

Jeg fortsette min sunne livsstil denne uken.Syns alt går lekende lett ang mat om dagen.Og jeg drikker mellom 2 og 3 liter vann om dagen.

 

Disse punktene som Paul McKenna snakker om er akupunktur punkter.

 

Ha en fortsatt strålende sunn uke!

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere er jo bare superflinke.. det er jo så gøy å se det går nedover.. tenk å klare å si nei a.. veeeldig bra...

 

skal tenke på dere neste gang jeg blir fristet... (sikkert i morgen.. hehe)

 

Håper også på litt resultater neste tirsdag..

Ha en super, duper kveld

 

trine

 

ps: jeg trente i dag også rett etter barna dro på skolen *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

titter innom og skryter i dag også.. stod nemlig utenfor treninga i dag også kl 0830.. så flink vettu.. 3 dager på rad.. fikk ikke trent vekter i går da, da man må ha en hviledag, men kondis kan en jo trene når som helst egentlig..

 

Ha en fortreffelig dag

 

trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du har vært skikkelig flink Trine28!!Fortsett sånn.

 

Ikke helt fornøyd med treningen så langt denne uken,men jeg har ingen andre enn meg selv å skylde på....litt ergerlig det....

 

Har kjøpt "you-The owners manual" av Dr Mehemet Oz og Michael Roizen,kjent fra ophra show.Der står det at ved å trene 30 min hver dag så tillater du kroppen din å miste vekt.I tillegg skal det også sammen med sunt kosthold kunne beskytte deg mot masse helse plager og diverse skumle sykdommer.

 

Ha en strålende dag jenter!

 

Klem Tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk.. har enno ikkje klart å karre meg inn på el treningstudio siden før jul. Trener på studentidretten i bergen så forklaringen ligger jo i at de STENGTE senteret for julen og no må eg kjøpe nytt medlemskort.. Problemet er at eg har fryktelig lyst å begynne å trene på sats igjen.. men det er jo ganske så mye dyrere.. driver og veier for og imot om eg skal ta meg råd til det (vet jo at strengt tatt så BURDE eg hatt råd) eller om eg skal gå til bake til det litt små-shabby men billige alternativet.. eg vet at eg må begynne å trene styrke igjen, men det liker eg overhodet ikkje å gjøre på billig-plassen for der er det så lite og krampaktig at du føler aller går oppå hverandre og ikkje minst SER på hverandre..

 

har prøvetime på sats idag.. så kanskje det gjør utslaget.. må hverfall bestemme meg snart for eg har treningsabstinenser og merker at formen ikkje akkurat blir bedre for hver dag nei..

 

grattis til alle som har gått ned i vekt forresten.. kjempebra. sjøl gikk eg ned ca 1 kilo fra forrige uke.. bare to igjen før julekiloene er vekke så kan eg konsentrere meg om det andre.. :(

 

ha en fin dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg oppdaget en genial måte å få i meg frukt- og melkerasjonen på. Liker ikke å drikke melk, og frukt er heller ikke blandt mine favoritter. Men - i dag kom datteren min hjem og sa at hun ville ha smoothie. Ante ikke hva hun snakket om men fant det jo ut da, etter litt forskning på nettet. Lage en - og det ble kjempegodt!

Oppskriften følger her:

1,5 dl frosne skogsbær

1,5 dl granateplejuice, Nora

1 beger jordbæryoghurt

Kjøres i blender/kjøkkenmaskin til passe konsistens.

Sunt og godt - greit å ha på kvelden når søtmonsteret pleier å dukke opp....:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...