Gå til innhold

Kantinemat


Gjest Nedigjen

Anbefalte innlegg

Gjest fru luna

Unngår kantine mat selv om vi har veldig gode kantiner med stort utvalg av sunn og usunn mat. Foretrekker skivene og frukten/grønnsakene mine :) - billigere og for meg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med brødskiver selv, men finner godt pålegg i disken! Fiskekake, fiskepudding, egg og røkt kalkun f.eks...Jeg er ikke glad i svette matpakker... I tillegg kjøper jeg ekstra lett melk og en kålrotbit. Og fersk frukt som vannmelon og ananas dersom jeg ikke har med frukt selv.

 

Man kan også kjøpe brødskiver og knekkebrød der, men jeg liker best brødet jeg baker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Spiser en del i kantina på universitetet der jeg går. Velger som oftest blandet salat med mye grønnsaker (brokkoli, blomkål, paprika, agurk og tomat) Putter også oppi et kokt egg og litt crabsticks. Topper det hele med litt sweet chili saus og cirka 10 peanøtter. :) Veldig glad i den salatbaren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en super salatbar som jeg benytter hver dag. Unngår dressinger og marinerte/stekte grønnsaker og har i tunfisk + ev. bønner. I tillegg spiser jeg ofte fullkornbrød av rug med røkt laks for å få litt fett og proteiner. Drikker vann og grønn te til maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BergensAnd

De fleste kantiner er way out of reach for mitt studentbudsjett så her går det også i kantinemat (men har med valnøttbrødskrive fra godt brød, med kesam og urtekrydder så alternativet er ikke vondt for meg :) )

 

Men i fjor fikk vi studentene tilbud på praksisplassen om å kjøpe kantinemat: 10 kr for alt dere orker, og de hadde kokker tilsatt! Dét var en fin arbeidsplass det :)

De hadde hjemmebakt grovt brød, masse grove og sunne pålegg, bare 1 type syltetøy, og det bugnet med grønt: oppskjærte gulrøtter, paprika, epler, appelsiner, sureagurk og rødbeter. Der var det i hvert fall ikke vanskelig å velge sunn lunsj.

 

Kommer jeg på en arbeidsplass med salatbar seinere vil jeg likevel valge grovmat-seksjonen, eller hjemmelaget tunfisksalat i matboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...