Gå til innhold

Hva er lurt å gjøre nå?


Gjest gladys

Anbefalte innlegg

Har klart å holde vekta ganske stabil gjennom julefeiringen og er forsåvidt fornøyd med det. Har gått opp 1 kilo men det er innenfor min grense som er maks 55 kg. Imidlertid føler jeg meg mer vel uten den kiloen. Jeg holder på med stabilisering dvs. hadde økt til 1400 kcal før jul. Skal øke til ca 1500-1600 pr. dag. Nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre for å kvitte meg med den kiloen som ser ut til å holde stand. Øke som planlagt eller gå ned på kcal igjen? Trener som jeg pleier, dvs. sykling/styrke 2-3 ganger pr. uke - har ikke planer om å øke det. Er 162 høy, gått ned fra 62,3 til 53,7 - men veier altså nå 54,7. Ikke noe stort problem dette men hører gjerne om andres erfaring på lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Vanskelig å svare uten å vite hva ditt daglige forbruk er etter formelen. Jeg har stabilisert lenge (du kan se resultatene på fru Lunas blogg) og har lagt merke til at det er bedre å gripe fast i en vektøkning før den sitter spikret. Det har jeg gjordt ved å ligge noen få kcal lavere enn forbruket (spise mindre eller trimme mer).

 

Kanskje lurt å fortsette på 1400 kcal per dag en stund og se hva som skjer - du bør ikke gå særlig under det iallefall - alternativt kan du øke litt på trimmingen til du mister julekiloet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Jeg begynte bare gradvis å spise mer av den samme maten som jeg spiste mens jeg gikk ned. Sunn og god mat som jeg nå foretrekker fremfor mer usunn kost i de fleste tilfeller. Jeg holdt vekten på mellom 54 og 56 ftra august/september frem til jul. gikk opp litt i jula (ekstrem fråtsing) men har et lite prosjekt gående hvor jeg ikke skal veie meg før jeg synes det ser bra ut i speilet, så jeg vet ikke hvor mye jeg veier akkurat nå faktisk. Teller ikke kalorier heller, bare spiser sunn mat i passe mengder, spiser meg mett men ikke stappa :) Har definitivt fått mye flatere mage enn jeg hadde i jula alllerede! Spiser nå 4-5 knekkebrød eller 80-100 gram brød til måltidene, valgfritt pålegg (men det blir ikke akkurat helfet ost og sånt, liker det ikke lenger). Til middag spiser jeg ca 2 poteter eller omtrent tilsvarende i ris. ca 50 gram (tørrvekt) fullkornpasta. Frokost er nesten alltid deilig havregrøt med 1,5 dl gryn, kruskakli, kesam, eplesyltetøy, rosiner og kanel. Også drikker jeg ganske masse skummet melk, spiser lettyoghurt 1-2 ganger om dagen og masse frukt. Er så glad i mat! :) Blir minst 5 måltider om dagen+ litt innimellom(frukt f.eks). Trener 4-5 ganger i uka (aerobic m/ styrke + svømming). Og prøver å ha en litt aktiv hverdag ellers også. Fungerer foreløpig veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...