Gå til innhold

Ostmuffins


Gjest Smukkeline
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke prøvd dem, men her er oppskriften:

 

250g hvetemel, 3ts bakepulver, 200g lettere hvitost revet, 4 egg, 1 begger kesam 8%

 

- bland alle ingredienser sammen i en bolle, fordel deigen i muffins former ca. 2/3 fulle.

 

- stek formene på brett i nederste rille ved 160 grader i ca 25 min. Avkjøl på rist.

 

gir 24stk, 1stk = 40g

 

2stk uten kjøttpålegg 210 kcal

 

Håper at der smaker

Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkorka

Lurer litt på.. kan de brukes som en brødrasjon? En stk da eller? Jeg er i min aller første kursuke og synes at ostemuffins høres utrolig godt ut :)

 

Er de sånn at man skal ha pålegg på? eller tilbehør til salater og annen mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på.. kan de brukes som en brødrasjon? En stk da eller? Jeg er i min aller første kursuke og synes at ostemuffins høres utrolig godt ut ;)

 

Er de sånn at man skal ha pålegg på? eller tilbehør til salater og annen mat?

 

Hei, Jeg vil tro at de kan brukes som en brødrasjon siden de er laget med hvetemel. Som pålegg pleier jeg å ha røktkalkun og litt senep.

 

Jeg vet ikke om de kan fryses har ikke prøvd enda. Skal prøve neste gang fordi de holder seg ikke så lenge 3-4 dager maks.

 

Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mmm... Dette skal jeg lage til jentekvelden i morgen! Høres nydelig ut... :P

 

Jeg synes at det mangler litt krydder.... neste gang!!!

Forslag til krydder?

 

 

Tenkte å variere dem litt ved å lage noen med skivede grønne oliven på toppen, og kanskje noen med en tomatskive (bakt i ovnen). Dere som har prøvd dem, har dere andre forslag til ekstra fyll? Hva kan bli godt, tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille my

Har ikke prøvd dem, men jeg lagde sånne pizzasnurrer en dag, og kan tenke meg at de passer med samme type fyll.

 

- soltørket tomat i biter

- oliven hørtes veldig godt ut, og passer til soltørket tomat

- spekeskinke i biter

 

Enten hver for seg eller sammen.

 

Nam nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, lille my!

 

Jeg bakte ostemuffinsene med MASSE ekstra krydder (en mengde oregano, litt dill, koriander, salt og pepper), men likevel synes jeg de ble litt tamme. Kommer nok til å ha oppi mer salt neste gang.

 

Et annet lite tips, om noen av dere tenker på å lage dem, er å ha litt margarin i røra. Synes faktisk at de manglet litt fett, dvs at de smakte for mye "slankemat". Velger alltid magreste alternativ til hverdags, men når man først baker noe til lørdagskosen, kan det godt smake ordentlig godt, synes jeg. 50 gram margarin tror jeg gjør susen. Nå klebet nemlig muffinspapiret seg til selve muffinsene.

 

Ellers, ostemuffins er utmerket til å servere som noe ekstra i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostemuffins er kjempe godt, ja!:D

 

Går fint an å bytte hvetemelet ut med speltmel!

Paprika og skinke i små biter er kjempe godt oppi!

 

Og de går fint an å fryses!

 

 

(og i spesielle lag, går det fint å lage de med rømme i stedet for kesam...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...