Gå til innhold

hvor mange kalorier??


Gjest malen

Anbefalte innlegg

Har gått på 1600 kalorier men har regnet ut at det er for mye i forhold til min alder 54 år,høyde 166 og vekt 71 kg. Utregningen viste at jeg brukte 1600 kalorier pr dag så da må jeg vel gå ned til 1300 for å gå ned i vekt. Har noen erfaring med dette her?? Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Jeg la inn tallene dine i http://www.iform.no sin kalorikalkulator. Hvis du sover 8 timer i døgnet, sitter stille 8 timer og sittende/stående aktivitet de 8 andre timene vil du forbrenne 1900 kcal pr døgn. Hvis du sitter en time mindre, men legger til 1 time moderat trening vil du forbrenne 2100 kcal pr døgn. Så da skulle vel 1600 kcal være passe slankemeny for deg? Men går du ikke ned noe i vekt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt 71 kgx 10 = 710

høyde 166 x 6,25 = 1037

alder 54 x 5 = 270kvinne -161

Hvilestoffskifte = 1842 får jeg da som er enerigfobruk før trim

Trim utgjør 200 kalorier og da er jeg på 1642 pr dag.

 

dette er etter tabellen i kursboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Har du glemt å legge til hverdagsaktivitet? Og trimmen skal du jo legge til og ikke trekke fra (som jeg synes det så ut som du gjorde, ettersom du først hadde 1842 kcal og så 1642 etter trim? Kalkulatoren på iform.no er basert på samme type formel som GR-formelen. Jeg tror du kan ligge på 1600 kcal! Har du gått ned noe foreløpig? Hva med å prøve å trene mer, i stedet for å spise mindre? Skulle jo bli samme effekt på energiregnskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel til å trimme litt mer,men har problemer med å komme opp i 1600 kalorier så da tenkte jeg at så lenge det holder med 1300-1400 så går jeg vel raskere ned. Kommer til å spise 4-5 måltider pr dag og frukt. Hva tror du om det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Hvor lenge har du holdt på da? Og spiser du ofte nok?

 

Nå så jeg innlegget ditt med 1400 kcal og 4-5 måltider. 4-5 måltider vil jeg nok si er et minimum, jeg har minst 5 - som oftest fler. Når jeg gikk ned i vekt gikk jeg fra 73-75 kg (vet ikke sikkert) og ned til 54, men har nå stabilisert meg på 55-56 ca. Jeg er 168 høy, men en del yngre enn deg og det jo litt å si. Jeg erfarte at jeg gikk lettere ned når jeg spiste mer, og sakte eller ikke noe ned når jeg spiste for lite (som jeg prøvde i begynnelsen for jeg trodde det var så lurt) Det er jo bare å prøve noen uker og se hva som skjer. Men du må liksom la det gå litt tid tror jeg, 3-4 uker vil være god tid til å se om det fungerer eller ikke. Lykke til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...