Gå til innhold

Hjelp


Gjest profyx

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg? Er 24år, 1.70 høy, veier 85kg....lavt stoffskifte p.g.a masse lavkarbo dietter! Hvor mange kcal skal jeg ligge på om dagen....Trener ikke mye!

har vært flink 2 uker nå, gått ned 2kg, men i dag så jeg at vekta hadde gått opp 0,5kg igjen...muli jeg spiser for lite!?? ligger på 900-1000kcal om dagen tror jeg...litt vanskelig å regne ut synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, ja du spiser nok altfor lite... du må få opp forbrenningen. Jeg skrev akkurat et innlegg i Er jeg den eneste som føler jeg bare omgås perfekte mennesker? :( og der kan du finne formelen som regner ut hvor mye du skal spise...

 

Dette klarer du, stå på og heng deg på en tråd her inne da vel..

 

Klem flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til vektøkningen kan være mangt.. Du trenger ikke ha lagt på deg 0,5kg fett. Det kan like godt være vann. For at kroppen din ikke skal gå i sparemodus bør du nok spise mer enn 1300 kcal pr dag. Sparemodus betyr at kroppen får for lite mat og holder på det den får og ikke gir slipp på fettet. Med din høyde bør du IALLEFALL ligge på 1600-1900 kcal pr dag. Dette også for at du skal ha mulighet til å kutte i kcal når du ikke går ned mer...

 

Når det gjelder å gå ned i vekt er det som du sikkert vet ikke gjort på en liten stund. Det krever viljestyrke, godt planlagt diett og mye trening. Hvis du ikke trener vil du miste masse muskler ettehvert som vekta går ned og da blir du det jeg kaller for tynn-tjukk. Et tynt menneske med mye fett og ingen muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...