Gå til innhold

1000kcal eller mindre??


Gjest Hildet
 Share

Anbefalte innlegg

Jenter og selvfølgelig gutter... Det siste årene har jeg som mange andre slanket meg hist og pist , mye i perioder. jeg har smertelig fått erfare at jeg på den måten har ødelagt forbrenningen min over lang tid. Da står vekten bom still eller opp og ned en liten kilo. Nå har jeg jobbet i flere mnd med å spise meg opp fra kropps-sulting til et slanke niva av kcal.

 

Jeg ber dere alle som driver på den måten, vennligst få litt hjelp eller finn ut hva du faktisk trenger!!!

 

Hilsen meg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv ligget for lavt tidligere, og det gikk jo bra en stund, men så åstoppet det opp. -Og da jeg begynte å spise nesten normalt igjen, raste kiloene jeg mistet pluss ett par til på i løpet av kort tid! -I tillegg blir det vankeligere neste gang du forsøker å gjøre noe med problemet! -Dette er den endelige forandringen i spisevanene for min del, og nå går jeg ned på 1600kcal!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv ligget for lavt tidligere' date=' og det gikk jo bra en stund, men så åstoppet det opp. -Og da jeg begynte å spise nesten normalt igjen, raste kiloene jeg mistet pluss ett par til på i løpet av kort tid! -I tillegg blir det vankeligere neste gang du forsøker å gjøre noe med problemet! -Dette er den endelige forandringen i spisevanene for min del, og nå går jeg ned på 1600kcal!

 

CamCam[/quote']

Jeg har gått gjennom flere år med både anorexia og bulimi. Etter at jeg ble frisk,har jeg fortsatt hatt et litt rart forhold til mat. Jeg blir litt hysterisk av å være mett,og det har jeg vært myye de siste 14 dagene. Jeg sliter for å få kommet meg opp på et kcal. nivå over 1000.Og da spiser jeg 5 ganger om dagen.

Det er ikke sjangs for at jeg skal komme meg opp på 1600. Hva er vitsen da?

Når jeg spiser riktig og ofte,men totalsummen blir for liten uansett.

Blir litt deppa av det her jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått gjennom flere år med både anorexia og bulimi. Etter at jeg ble frisk' date='har jeg fortsatt hatt et litt rart forhold til mat. Jeg blir litt hysterisk av å være mett,og det har jeg vært myye de siste 14 dagene. Jeg sliter for å få kommet meg opp på et kcal. nivå over 1000.Og da spiser jeg 5 ganger om dagen.

Det er ikke sjangs for at jeg skal komme meg opp på 1600. Hva er vitsen da?

Når jeg spiser riktig og ofte,men totalsummen blir for liten uansett.

Blir litt deppa av det her jeg....[/quote']

 

Hei Peanut!

 

Slet selv med bulimi tendenser i 3-4 år, og bare tanken på at jeg hadde spist noe usunt gjorde at jeg brakk meg. Dette er nå snart 8 år siden, og ett helt normalt forhold til mat har jeg ikke hatt siden.. Jeg håper jo at denne runden skal være min siste, og at jeg skal klare å ha ett normalt kosthold etterpå slik at jeg kan stabilisere meg! -Jeg har ALDRI ligget på samme vekt over lengre tid!

-Enten har jeg vært på vei opp eller ned.

 

Det eneste jeg kan si er at med 5 måltider om dagen er du godt i gang! -Hvis du pakker kaloriene litt i kanskje 2 av måltidene, (f.eks spiser fet fisk til middag, eller tar brunost på brødet, eller fetaost/oliven i salaten), så er det ikke mye om å gjøre før du er oppe i iallefall 1200-1300 kcal. -Det kan kanskje være ett mål i første omgang?

 

Det med 1600kcal er det jeg bør ligge på med min vekt og høyde og treningsmenge, (180cm og 105kg 10 trimpoeng), så det er ikke nødvendigvis det riktige for deg. Mange tror at de går raskere ned, desto mindre de spiser, og så lenge du vet at det er feil, så får du bare gjøre ditt beste! -Det er jo viktig at du ikke spiser deg uvel!

 

Viktigst; Ikke gi opp! Jeg har fremdeles troen på at det går an å endre vaner! For min del har jeg skjønt at det krever tett oppfølging, så her blir det nok kurs og hold vekten kurs i iallefall 2 år fremover!

 

Ønsker deg lykke til, og det er ingen målsetning å være mett for å ha ett godt kosthold/gode matvaner. "Lett mett", sier kurslederen min, og det er vel nesten det samme som "ikke sulten"?

 

Vi snakkes vel her inne!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord og tanker. Godt å høre at det ikke bare er jeg som synes dette her er slitsomt=) Ny uke med nye muligheter. Gått ned 0,6 kg på 2 uker, ikke spesiellt bra,men har ikke vært sååååå flink heller.

Ikke trimmet i det hele tatt den siste uka. Egentlig fy-fy,men motivasjonen har vært på bånn etter jeg skrev sist gang. Nå føler jeg meg klar til å starte på ny frisk! Til og med kjøpt meg hoppetau! Satt 40 minutter på trimsykkel og fikk kun 0,8 trimpoeng!!! Kan ikke skjønne det,ettersom jeg hadde brukt 260 kcal.

Er trimkalkulatoren stillt litt lavt eller? He-He, det er iallefall IKKE motiverende...

Ha en flott dag,camcam (og alle dere andre),takk nok en gang for innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...