Gå til innhold

Nedoverklubben uke 3


Gjest Mimmi80

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Så var det mandag igjen gitt, og tid for å rapportere litt. Begynner på nytt kurs i ettermiddag, og må si jeg gleder meg skikkelig. :( Og spesielt siden det gikk så bra på vekta i dag!

 

Resultat:

Vekt forrige uke: 115 kg

Vekt i morges: 113,5 kg

Totalt: -1,5 kg

Midjemål: Uendret.

 

Kjempefornøyd med nedgangen, og håper bare det fortsetter! Blir jo en litt annen vekt i kveld hos kursleder, siden jeg da har spist endel måltider, og drukket masse vann, derfor kommer jeg til å fortsette å rapportere morgenvekt her. Kommer vel til å bli ganske forvirra etterhvert, men vi får se :( Varierer gjerne 2-3 kg i løpet av døgnet, og har jo ikke lyst til å gå opp et par kilo fordi jeg begynner å veie meg på ettermiddagen igjen.. Hehe!

 

Håper uka har gått bra for dere andre også! Og at helga har vært bra! Ble en liten sjokolade på meg i går, hadde så inderlig lyst på... Men fra og med i dag er jeg i gang med minst 7 nye sjokoladefri uker!

 

Stå på videre, sammen er vi sterke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina!

Jepp, alle kursukene mine er helt sjokoladefrie (eneste som er lov er et lite stykke sjokoladekake dersom det skulle være aktuelt, og en kopp eller to kakao). Men ren sjokolade er ikke lov.. Er en utrolig sjokolademoms skjønner du, og klarer ikke å bare spise "litt". Kjøper jeg en sjokolade, så spises den.. Og da er det fort gjort at jeg har veldig lyst på en til...

 

Men da jeg begynte kurs i slutten av august i fjor, så bestemte jeg meg for å være helt sjokoladefri. Det var tøft innimellom, men gikk etterhvert overraskende bra! Holdt frem til 23. desember, da hadde jeg gitt meg selv lov :( Og nå er det på'n igjen.. Skal i grunn bli godt.. Må flire litt når jeg går på butikken da, for prøver å finne hyller der jeg vet det ikke står sjokolade, og "løpe" forbi de siste hyllemetrene mot kassa. Og har noen veldige skylapper... hehee! Høres kanskje teit ut, men jeg er virkelig sjokoman, kunne spist masse hver dag. Og da er det bare en ting som hjelper, totalforbud, og harde regler. Gikk en dag og "pratet" til sjokoladehylla på butikken: "Nei, du kan bare glemme det, jeg skal ikke ha en eneste en...". Følte meg rimelig teit, og håpet jeg ikke hadde sagt noe av det høyt.. Men det hjalp :(

 

Blir spennende å følge deg videre Rina! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også leve etter jeg er ferdig med kurset, så jeg spiser den PLANLAGTE sjokoladen og koser meg med den....også er jeg ferdig....

Føle det fungerer for meg....

Bare et tips.....siden totalforbud hadde fått meg til å sprekke totalt...

Det er så mange måter å gjøre det på, man må bare finne den som er riktig for deg...

Sjokolade kommer alltid til å være godt....

sukker og fett= godt...sånn er det bare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg såååå igjen mimmi80. Er bare hlt utrolig glad i sjokolade. Jeg spiser gjerne Belvita, men prøver å la annen "sjokolade" være. Men du er kjempe flink. :D Skal bli artig å følge med deg også, videre framover. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinWS

Heisann!

Jeg begynte mitt første kurs i høst. Gikk ned 10 kg. Så fortsatte jeg på kurs 2 - uten å gå ned noe. Var ute og reiste stort sett hele tiden, i tillegg til at jeg skiftet jobb - det ble for mye styr til å at jeg klarte å ha fokus på vekt. Men - jeg klarte meg uten å legge på meg igjen. Så kom julen - og også den klarte jeg meg gjennom uten å gå opp igjen. Så da må man være fornøyd. Og nå er jeg igang igjen. Startet 8. januar og hadde 1. veiing igår - hadde ikke gått verken opp eller ned, men er fornøyd med at jeg igjen har klart å spise frokost, lunch og middag hver dag. Denne uken skal treningen starte igjen, og da klarer jeg kvelds og et mellommåltid også - problemet før var at jeg bare spiste en gang for dag - så jeg er veldig fornøyd med utviklingen. Nå skal jeg klare å gå tur 1 gang og trimme på helsestudio 2 ganger. Da blir det bra etterhvert.

 

Startvekt: 122,4

Vekt idag: 112,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800 gram opp kan meget vel være mensen, så gi det ei uke til, så skal du se at ting er mer i vater igjen. Og som du sier, 2 trimpoeng er bedre enn ingen! Er viktig å sette seg mål om er innen rekkevidde, men som man må strekke seg litt etter. Hva med å øke med ett trimpoeng i uka? Burde kanskje være oppnåelig? Og alle monner drar!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800 gram opp kan meget vel være mensen' date=' så gi det ei uke til, så skal du se at ting er mer i vater igjen. Og som du sier, 2 trimpoeng er bedre enn ingen! Er viktig å sette seg mål om er innen rekkevidde, men som man må strekke seg litt etter. Hva med å øke med ett trimpoeng i uka? Burde kanskje være oppnåelig? Og alle monner drar!

 

Lykke til![/quote']

 

 

Oh ja, målet er helt klart å få til mer enn dette av trimpoeng. Men jeg tror at mellom sommerferien og juleferien hadde jeg til sammen to trimpoeng, så jeg starter - som du sier - med realistiske mål. Jeg har funnet en aerobictime jeg liker - og som endelig ikke kræsjer med noen forelesning, så jeg skal følge den ukentlig. Så er målet å få til en treningsøkt til. Det er ikke altfor bra tilbud der jeg er, synes jeg, så jeg må finne på noe jeg synes er gøy i vektrommet. I mai er jeg ferdig med masteren og skal flytte, så jeg gidder ikke finne noe nytt sted å trene nå.

 

Og takk for støtte i mensteorien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne uka er jeg litt skuffa over vekta.har bare gått ned 200 gram.trur egentlig ikke jeg har spist nok.har liggi på 1700 kcal og har 11 trimpoeng.skal prøve å komme opp i 1900 kcal denne uka,kanskje det hjelper.har jo totalt 3,8 kj på 2 uker så jeg skal ikke klage da.ønsker alle en fin uke med en vekt som er snill å peker nedover.klem nanne71.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viser 1,4 kg ned fra forrige uke, stolt av det. Minus 18,1 kg nå. Det beveger seg i riktig retning, enda jeg ikke går på kurs eller skriver ned hva jeg spiser. Men er veldig bevisst på hva som blir dyttet inn i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Ser jeg har funnet noen medsøstre som også sliter med sjokolade ( jeg har pleid å si at jeg elsker sjokolade , men jeg er faktisk ganske sikker på at det ikke er kjærlighet det er snakk om men avhengighet)

 

Jeg vurderer sterkt å ta ut skillsmisse fra sjokolade. Hadde en seaprasjonsperiode på 2 GR kurs i høst. men så kom jula......

 

tenkte at det skulle gå bra å spise bare litt, og jeg har virkelig bare spist litt, men likevel for mye tydeligvis. Kjempet meg gjennom forrige uke uten å smake en nonstop, men så var det en fødselsdag på søndag og da spiste jeg et lite stykke sjokoladekake og nå er det pån igjen. Både sent søndag kveld, mandag og i går slet jeg med sug etter sjokolade. Jeg trimmer, rydder ,leser, spiser yoghurt osv og må hele tiden skjerpe meg for å ikke hive meg over sjokolade. Dette koster for mye!!!!

 

Drev på med viljetrening på kurs 2 og syntes jeg kom ganske langt, men nå som jeg er "alene", uten min fantastiske nettkursleder, bruker jeg dere i vektklubben istedet.

 

Jeg har erfart at 2 dager etter hverandre med sjokolade koster minst 5 dager med voldsomt sug på mer og beinhardt viljearbeid for å unngå sjokolade. Men nå er det slik tydeligvis med ett lite kakestykke også. Fillern!

 

Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne uka er jeg litt skuffa over vekta.har bare gått ned 200 gram.trur egentlig ikke jeg har spist nok.har liggi på 1700 kcal og har 11 trimpoeng.skal prøve å komme opp i 1900 kcal denne uka' date='kanskje det hjelper.har jo totalt 3,8 kj på 2 uker så jeg skal ikke klage da.ønsker alle en fin uke med en vekt som er snill å peker nedover.klem nanne71.[/quote']

 

Ned 3,8 kg på to uker er jo fantastisk! Hvis du gikk ned 3,6 kg forrige uke, så skjønner jeg godt at det "bare" ble 200 gram denne uka. Kroppen klarer nok ikke å levere sånne resultater hver uke, og etter et skikkelig hopp, kommer gjerne en litt flat periode. Gjorde i alle fall det for meg.. Men så løsner det gjerne igjen :D

 

Og dessuten, 200 gram ned, er jo NED det også! Her teller hvert eneste gram som går den rette veien!

 

Lykke til videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Ser jeg har funnet noen medsøstre som også sliter med sjokolade ( jeg har pleid å si at jeg elsker sjokolade ' date=' men jeg er faktisk ganske sikker på at det ikke er kjærlighet det er snakk om men avhengighet)

 

Jeg vurderer sterkt å ta ut skillsmisse fra sjokolade. Hadde en seaprasjonsperiode på 2 GR kurs i høst. men så kom jula......

 

tenkte at det skulle gå bra å spise bare litt, og jeg har virkelig bare spist litt, men likevel for mye tydeligvis. Kjempet meg gjennom forrige uke uten å smake en nonstop, men så var det en fødselsdag på søndag og da spiste jeg et lite stykke sjokoladekake og nå er det pån igjen. Både sent søndag kveld, mandag og i går slet jeg med sug etter sjokolade. Jeg trimmer, rydder ,leser, spiser yoghurt osv og må hele tiden skjerpe meg for å ikke hive meg over sjokolade. Dette koster for mye!!!!

 

Drev på med viljetrening på kurs 2 og syntes jeg kom ganske langt, men nå som jeg er "alene", uten min fantastiske nettkursleder, bruker jeg dere i vektklubben istedet.

 

Jeg har erfart at 2 dager etter hverandre med sjokolade koster minst 5 dager med voldsomt sug på mer og beinhardt viljearbeid for å unngå sjokolade. Men nå er det slik tydeligvis med ett lite kakestykke også. Fillern!

 

Noen som kjenner seg igjen?[/quote']

 

Her har jeg funnet ei sjokoladesøster skjønner jeg... Er ikke få kvelder jeg nesten har satt tennene i skapdøra på kjøkkenet... Og som du sier, etter en periode med "lov" lov til å spise sjokolade, så er det enda hardere å komme inn i gode vaner igjen. Jeg har bestemt meg for at kursene skal være helt sjokoladefrie, og i høst gikk det veldig greit. Tøft de første par ukene, men så løsnet det litt.. Endte med at jeg var sjokoladefri fra 28.08 til 23.12 :D Veldig fornøyd! Og om mandag var det på'n igjen!

 

Ikke enkelt med kollegaer og venner som er vant til å ha ting stående fremme, men etterhvert går det litt lettere... Synes du er flink som tar tak i "problemet" og vurderer skilsmisse... Jeg orker ikke tanke på en skilsmisse, så her blir det nok lengre separasjonsperioder, avbrutt av korte og hektiske forhold.. *sukk*

 

Men trøsten er at vi er flere, og at vi kan backe hverandre opp i de tyngste stundene! For det er vi som skal ha kontroll på sjokoladen, ikke omvendt..

 

*lettere sagt enn gjort, men....*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

heisann.

så kjempeflink du var i høst , et halv år uten sjokolade =kjempebra.

 

Skillsmissen er ikke et faktum her hos meg enda. Spiste 2 biter konfekt i går, kjempedumt. De har vært i huset siden julaften og jeg har styrt unna. plutselig hadde jeg spist dem....

 

Håper jeg klarer å unngå søtsuget i dagene fremover . har det litt travelt og det pleier å hjelpe!

 

Hvordan går det med din separasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...