Gå til innhold

Sunnisene - Uke 3


Gjest heikik

Anbefalte innlegg

Ny uke nye muligheter......

 

Vekt: 78,1 kg (- 400 g)

Midje: 87 cm (- 1 cm)

 

Ikke et resultat å juble over, men innsatsen tatt i betraktning så er det helt greit.

Sliter fremdeles med dette søtmonsteret som kommer over meg titt og ofte. Har blitt flinkere til å stå imot - men har helt klart et forbedringspotensiale! :D

 

Har blitt smått med trimpoeng denne uka. Har startet et lite oppussingsprosjekt og det meste av ledig tid går med her, dessverre uten at det blir særlig mange trimpoeng ut av det.

 

Velger å se det positive i ukas resultater, det går jo tross alt riktig vei (selv om jeg gjerne skulle sett at nedgangen var større.....)

Har en liten innrømmelse å komme med - gårsdagen var den første dagen jeg har klart å holde meg helt etter boka.... Ingen utskeielser av noe slag, ingen "bare en liten bit" tanker ble omsatt til praksis. Flaut å innrømme - men er samtidig litt stolt av meg selv i dag. Skal kjenne godt på den følelsen og sørge for at jeg får den gode følelsen hver dag. DA kommer nemlig resultatene også! :D

 

Stå på alle sammen - dette SKAL vi klare!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke mye og skryte av...

vekt 86.9 Dvs opp 200gr

midje?

 

Må si at jeg ikke skal klage så alt for mye, har blitt litt usunt mat på meg denne uken så har jeg jobbet mye så jeg har ikke fått trent slik jeg ønsket... Det Ble tilsammen 10 trimpoeng... Så mine mål for uken er og spise hyppige måltider, drikke nok vann, trimme 10 poeng... Så håper jeg at chromen skal virke slik at søthungeren slipper snart...

 

Godt jobbet heikik.... kan ikke gå ned like mye hver uke... og så hold på den posetive tanken på at du holdt deg etter boken i går... kanskje denne uken klarer du enda flere dager... vi må bare ta en dag om gangen så klarer vi dette....

 

Lykke til alle sammen og stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg startet 23.12. med 100 kg og 110 cm rundt livet. Nå er målene 98,9 kg og 106 cm. Jeg er 178 høy og har som mål og gå ned 15 kg i første omgang med ca. 0,5 kg per uke. Men det går treigt..

 

Forrige uke var jeg 2 dager på kurs med overnatting på hotell med jobb, 2 digre lunsjbufféer og en middag. Jeg klarte å spise fornuftig, det vil si god mat som jeg ikke spiser ellers som kreps, gravlaks, rent kjøtt og grønnsaker som asparges og artichokker f.eks. Men det ble noe rødvin og mye stillesitting.

 

Har også hatt en annen lunsjbuffé på hotell denne uka med jobb, men var ganske disiplinert. Er alt i alt fornøyd med å ha gått ned i det hele tatt, tatt i betraktning at jula og hotelloppholdene er overstått. Jeg gir meg ikke.

 

Om spisingen ikke er helt etter planen, har jeg ihvertfall fått nok trimpoeng denne tiden og føler meg i bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest biggmama

Var litt fraværende forrige uke, fylte år og var ute å feiret flere dager på rad så det er helt naturlig at jeg har gått opp 0,5 kg, så denne uken er jeg igen tilbake på 70 kg...akk, men nå denne uken er det ingen unnskyldning nå SKAL jeg under 70kg....vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..uten pc.

 

Den har bestemt seg for å ta kvelden og det passet jo selfølgelig ypperlig i og med at eg nettopp har begynt nytt semester på skolen.. typisk!!. Men det verste er jo egentlig at eg ikkje får noe nøyaktig oversikt over det eg spiser og trener.. Med andre ord, eg må klare meg sjøl.. og det er jo skummelt i seg sjøl. Har ikkje veiedag før imorgen men har en mistanke om at det kan tippe gærne veien i og med at eg ikkje hadde verdens sunneste helg heller.. SØREN og.

 

På den positive siden så meldte eg meg inn på sats i går og er skikkelig klar for en spinning time idag.. gleder meg masse. Har skikkelige treningsabstinenser etter alfor langt fravær og regner med at formen kommer til å være skikkelig laber.. men men.. et sted må man begynne..

 

snakkes...

 

irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har det berømte tante besøket,så avstår jeg fra å veie meg i dag.

Er som en kjempe ballong!!

 

Ser det er fler som synes det går tregt,husk at det har tatt tid for oss å få alle disse ekstra kiloene på også.Det vil dessverre ta litt tid før de forsvinner.....

Vi får trøste oss med at når vi går sakte ned i vekt,skal det jo være lettere å holde vekten når vi har nådd målet.

 

Og forbedringspotensiale,ja der er vi fler Heikik.

 

Treningsabstineneser-det ønsker jeg meg å.......Skal ha mine 15 trimpoeng denne uken!!

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

I dag ble det 13 trimpoeng! Det tar på å gå med barnevogn i snøstorm...

 

I forrige uke klarte jeg totalt 34 trimpoeng og jeg var kjempeflink med kosten med unntak av lørdag som var planlagt kosedag da alt var lov. Veiedag i morgen, så får se om det blir resultater. Mistenker at det ikke blir så mye da det er den tiden av mnd at kroppen fylles med ekstra vann... Men men, da blir det vel til gjengjeld ekstra bra neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekt: 78, 0 dvs ned 900 gr fra forrige uke.. ikkje så verst sånn tatt i betraktning utskeielser i helgen etc. Håper det blir bedre til neste uke for då har eg hatt en skikkelig uke med trening og sånn.. Skal prøve å la være og veie meg frem til onsdag igjen.. litt skummelt men vi får se koss det går.

 

ha en fin uke folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med dere?? To dager igjenn før det er helg, synest ukene går så alt for raskt og tenker at no skulle jeg ha gått ned 2-3 kg og kommet godt i gang men slik er det da ikke... Så da håper jeg at jeg kan si i neste uke at nå begynner det og komme seg.... Håper at det går bra med dere og må si at det er mange flinke medslankere i denne tråden!! Stå på!! Det er så motiverende og lese at det er så mange som kllarer dette! og jo flere vi er sammen som kan motivere hverandre, jo bedre!! jeg synest i allefall det er kjempemotiverende og lese om deres nedgang.. og ikke minst løyse daglige utfordringer sammen... Stå på alle sunnisene!! (og alle andre som leser tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det nedover ser jeg-kjempebra!

 

Har tatt meg selv i nakken ang trening.Til tross for snøvær så har jeg gått tur!

Bare dårlig vær,ikke dårlig klær.....

 

Ser at jeg sliter litt med å komme opp i nok kcal,så jeg får se hvordan det slår ut på vekta.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Og den viste 86,9 kg! DA har jeg tatt av 3 kilo siden nyttår (la på meg 3 kilo i jula, så da er jeg tilbake til desembervekt...)

 

Men tar i mot alt av framgang jeg altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å ha forsømt styrketreningen det siste halve året... For meg er styrketrening et nødvendig onde men har altså gitt litt blaffen i det siste... Men no var det altså på tide å komme i gang igjen. 40 minutter med løfting her og draing der og i det hele tatt... Gikk stort sett greit, men kjenner allerede at musklene nok fikk seg et lite sjokk igjen.. Føler stølheten komme sigende så i morgen ligger eg vel strak ut og ikkje kan røre meg.. (glemte litt det at når du slutter med noe kan det være vanskelig å begynne igjen.. )..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk-hele 3 kg,og vi er bare i midten av januar!!!

 

Og styrketrening-hadde en times økt med vekter på mandag-kjenner det enda enkelte steder...Gikk tur i går og i dag,og nå skal jeg ta en lettere styrketrening.KJenner det er et par øvelser jeg skal holde meg unna ja.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Her går det nedover ser jeg-kjempebra!

 

Har tatt meg selv i nakken ang trening.Til tross for snøvær så har jeg gått tur!

Bare dårlig vær' date='ikke dårlig klær.....

 

Ser at jeg sliter litt med å komme opp i nok kcal,så jeg får se hvordan det slår ut på vekta.

 

Klem[/quote']

 

SI fra hvis du trenger noen tips for hvordan du skal få nok kcal. Jeg bruker å lage smoothies som tar rotta på både melkekvote og fruktrasjon, og i tillegg er det sunt og godt :)

 

God fredagsklem fra frøken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huffda.. som eg trodde.. musklene fikk seg et lite sjokk i går ja.. klarte så vidt å rulle meg sjøl ut av sengen imorges (gikk rundt og innbilte meg at eg var godt trent.. den gang ei..) Hadde store planer om å gå på spinning idag men tror kanskje det ser ut som om det blir en rein uttøyingstime idag.. trenger det virker det som.. men men.. positivt er det jo at man kjenner at man har gjort noe fornuftig.. hmm.. men håper det gir seg rimelig kjapt..

 

ha en fin helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk,Froeken,smoothies høres fantastisk ut!Så at Heikik også sa det tok søtmonstret.Har kopiert oppskriften hennes,men har ikke vært så flink at jeg har prøvd den enda.

 

Har sliti med å spise nok denne uka (vanligvis ikke et problem),i dag har jeg bare 638 kcal,og resten av uka har jeg ligget på rundt 1000 kcal,skal ha 1600.

I tilegg er jeg oppe i 11,2 trimpoeng.Så mat og trening står ikke helt i samsvar denne uken.....

Men har ikke gått rundt å vært sulten altså.

 

Noen som vet hvor fort kroppen går i sparebluss?

 

Helge klem Tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så her inne et sted at kroppen går i sparebluss når du får i deg under 1200 kcal.

Noen som vet om dette skjer med en gang?Høres lite logisk ut synes jeg,jeg tenker mer at kroppen har en slags prossess som den går gjennom,og at det vil ta litt tid før det skjer ,kanskje et par dager eller så.Dette er bare en tanke...

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Ja takk' date='Froeken,smoothies høres fantastisk ut!Så at Heikik også sa det tok søtmonstret.Har kopiert oppskriften hennes,men har ikke vært så flink at jeg har prøvd den enda.

 

Har sliti med å spise nok denne uka (vanligvis ikke et problem),i dag har jeg bare 638 kcal,og resten av uka har jeg ligget på rundt 1000 kcal,skal ha 1600.

I tilegg er jeg oppe i 11,2 trimpoeng.Så mat og trening står ikke helt i samsvar denne uken.....

Men har ikke gått rundt å vært sulten altså.

 

Noen som vet hvor fort kroppen går i sparebluss?

 

Helge klem Tuxi[/quote']

 

Flink med trimmen!!

 

Hvis du vil ha noe godt til kvelds tar du en halv boks med mager kesam, frossne bær etter ønske (jeg bruker selvplukket jordbær) bittelitt flytende søtning. Kjøres til jevn masse i foodprocessor eller blender. Og voila: Hjemmelaget is! Jo mer frossne bær du bruker, jo tykkere blir isen. Kjempegodt!

 

PS frossne bær kan erstattes med frossen frukt. Vi skjærer frukt i biter og fryser ned vi, sånn at de ligger der klare når vi får lyst på noe... Da går det så mye raskere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Så her inne et sted at kroppen går i sparebluss når du får i deg under 1200 kcal.

Noen som vet om dette skjer med en gang?Høres lite logisk ut synes jeg' date='jeg tenker mer at kroppen har en slags prossess som den går gjennom,og at det vil ta litt tid før det skjer ,kanskje et par dager eller så.Dette er bare en tanke...

 

God søndag![/quote']

 

Vet ikke hvor lang tid det tar, men kanskje det ikke er så nøye, fordi det vi må være nøye med er å spise jenvt og trutt. Det kan ikke bare handle om antall kcal fordi hvis det var sånn, så ville vi kunne spist all maten om morgenen og "sultet" oss resten av dagen (for å sette det på spissen). I praksis ville dett gjøre at forbrenningen ville gått ned, fordi kroppen ikke fikk tilført mat gjennom helde dagen, etterhvert som at den forbrukte energi. Kroppen må tilføres energi etterhvert som den forbruker den. _Har ikke noe fasitsvar, det er sånn JEG ser for meg at det er (vil ikke lure noen, i fall dette ikke er helt korrekt).

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes svaret ditt høres veldig fornuftig ut jeg.

Og det handler jo ikke bare om kcal,det er jo snakk om å spise sunt.Vite hva vi putter i gapet.

Skal veie meg i morgen,så får vi se hvordan min lav kcal uke slår ut på vekta.

Uansett,så føler jeg meg så mye bedre!Føler at maven er strammere,nakke og skuldre er nesten smertefrie etter at jeg begynte med vekttrening etter jul!

Mannen i huset sa noe om at puppene mine forsvinner.....Så noe blir mindre i hvertfall!

 

Klem Tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...