Gå til innhold

Hvor mange Kcal pr dag?


Gjest NyHer

Anbefalte innlegg

Bør man begynne brått på med de anbefalte kcal pr dag mon tro? Og hva er anefalt når man veier mer enn 40 kg for mye?

 

Jeg føler at det kan bli vanskelig å endre livsstil sånn total over natta - og så holde seg der resten av livet. Endre, ja, men hvor drastisk bør man gå til verks for å unngå tilbakefall? 1000 kcal? 1500 kcal? 2000? 2500?

 

Er nettopp startet med målingene, og prøver å ikke gjøre så store forandringer enda. Bare for å se etterhvert hvor jeg kan tåle å kutte ned, uten å føle at dette greier jeg ikke.

 

Det med trimmen sliter jeg med akkurat nå. Føler at vær og føre, tid som ikke strekker til osv. har vært en hindring mange dager... dårlig unnskyldning? Har vært mye alene med ungene. . På jobb - hente unger i barnehagen, lage middag , rydde etter middagen. Så er det nesten leggetid. Legge unger, se over klærne deres, rydde litt, evt. vaske klær, gulv når det trengs..... Så da er liksom dagen satt. Klokka blir 21-2130, så er jeg trøtt pga vi står opp klokka 06 senest...

 

Kan ikke gå til jobben heller - bor 7-8 km unna, og må innom med ungene først.

Da måtte vi stå opp klokka 04 for å rekke å trimme....

 

Noen som kan anbefale god hjemmetrening? Kjøpe en pilatesvideo, matte og evt. ball? Eller sånn aerolates eller hva det heter..... blanding av aerobic og pilates.

Pilates er jo så in. Har lyst til å prøve, men usikker på om jeg vil greie det på egen hånd. Om jeg rett og slett skal prøve en ren aerobic video.... og trene til den selvsagt ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg ville anbefale deg å bare sette i gang med menyen du har fått, og prøve så godt du kan å følge den. Jeg og flere andre jeg kjenner har forsøkt å følte menyen/boka slavisk på kurs, og kiloene rusler av uke for uke. Får virkelig en kickstart på forbrenningen! Dersom du er forholdsvis lite aktiv kan det godt være du skal ligge på meny 3, som er 1900 kcal. Men det kan du jo regne ut ved å bruke formelen i boka :D Ingen grunn til å gradvis tilvenne kroppen menyen, da tror jeg bare du får en treigere start på forbrenningen...

 

Når det gjelder hjemmetrening så har jeg lest at flere her inne bruker pilates-dvd (flere skryter av Windsor Pilates fra TV-Shop) eller aerobic-dvd. Endel bruker også dansematte til Playstation 2, eller EyeToy Kinetic / Combat. Har ingen erfaring med dette selv, siden jeg stort sett er på treningssenter 3 ganger i uka. Men kjøpte meg et manualsett til å ha hjemme, for å kunne vifte litt med armene når jeg først allikevel sitter der.. :D

 

Håper du kommer greit i gang, og at det går bra fremover!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke på kurs, har bare meldt meg på vektklubben, og driver med egenkontroll. Har ikke råd til kurs enda..... Mange regninger nå...

 

Så om man er i lite aktivitet, er 1900 kcal ok? Enn om man er i middels aktivitet pga masse styr med unger, og mye gåing på jobb? Teller det noe?

 

Ser at jeg ligger på ca. 2300 på en helt vanlig dag, uten at jeg har tenkt på verken det ene eller det andre av det jeg inntar av mat.

 

Og da har jeg faktisk også tatt et stykke marsipankake i et festlig lag - samt karbonade, erter og løk - som faktisk ikke inneholder så mange kcal som jeg trodde. I tillegg gikk det ned 2 rundstykker med nugatti UÆÆÆH - men det gjorde heller ikke at summen kcal ble avskrekkende.

 

Utrolig hvor mye man faktisk kan spise, bare man fordeler maten rett!!!

 

 

Dermed skulle det ikke by på store problemer å overholde 1900 kcal, bare jeg bytter ut et par matvarer.

 

Det er nok trimmen jeg må jobbe mest med, og det visste jeg egentlig fra starten av. Bare greit å få det bekreftet, liksom :)) Faktisk lettere å begynne å trimme når man ikke trenger "plages" med å telle kilokalorier. JIPPI!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...