Gå til innhold

Sjokolade!


Gjest endeligmamma

Anbefalte innlegg

Gjest endeligmamma

Jeg har plutselig blitt hekta. Bare MÅ ha sjokolade! Jeg har alltid vært veldig glad i potetgull, klarer ikke stoppe hvis jeg først begynner å spise. Men har ikke vært sånn med sjokolade før nå i det siste. Nå må jeg kutte det ut, kan ikke fortsette sånn. Gode råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg ble mor skjedde det samme med meg!

For meg er det beste å bare la være, spiser jeg litt på lørdagen, blir det fort til søndag, fredag, mandag osv.

Etter en stund uten går det bra faktisk! Som med røyk!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm.... dette var kjent!!!! :) Jeg er IKKE et sjokolademenneske, men potetgullposene ligger og skriker på meg fra kjøkkenskapet. Men, mens jeg ammet minstemann (nå 9 år), fikk jeg en utrolig trang til å spise sjokolade - Firkløver - måtte være Firkløver, og ikke en liten, vanlig en, neida - en 200 grams - og til jul - den som var enda større, tror den var på 300 gram. Prøvde de mindre også, men det var ikke det samme - nøttene var ikke like store, og tykkelsen på sjokoladen var ikke riktig.... hehe.... Hver kveld jeg ammet han, MÅTTE jeg ha en sånn sjokolade :) Prøvde å være flink å lot være å kjøpe med meg når jeg var på butikken, men det resulterte i at min mann måtte dra på bensinstasjonen og kjøpe... jeg fikk ikke ro nok i kroppen til å amme sønnen min, uten at den blå sjokoladen lå på bordet ved siden av meg. Og jeg greide å sluke hele mens jeg ammet - altså: 200 gram Firkløver på ca 30 min - hver kveld, i 4 mnd.... Når jeg sluttet å amme, sluttet også heldigvis det sjokoladebehovet. Og nå kan jeg kanskje spise en sjokolade i halvåret - kanskje.... helt merkelig!!! Men jeg tror kroppen trengte noe i den sjokoladen - har ellers ikke noen god forklaring på dette.

 

Veit ikke om dette var noen trøst akkurat, men du har ihvertfall en medsøster som har hatt samme problemet, men som har falt tilbake til potetgullposen... veit ikke om det er noe sunnere akkurat, men jeg ihvertfall kommet tilbake til "normalen"... Så hvis du fortsatt ammer, kan det hende du er som meg? Må ha det - bare MÅ HA DET!!!! Og så gir behvoet seg når du slutter å amme....

 

Uansett - lykke til, med både sjokoladebehov, og livstilsendringen din.

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå hekta på sjokolade jeg også!

Potetgull, drops, ost og kjeks, gir meg ingenting. Men jeg TRENGER sjokolade. Helt sykt. Jeg er så hekta. MÅ ha! Får jeg sjokoladen blir jeg gla. Får roen i kroppen og nyter. Mmmmmmmm.

Fullammer ei på 5 mnd.

 

Skal slutte sjokoladespisinga på mandag. Tror jeg.... kansje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei....

Dere får med dere en til som er i samme båt, bortsett fra at jeg hverken ammer, eller har barn...

Jeg må ha sjokolade hver dag... Blir stressa som bare fy når jeg prøver å la være... Ikke lett skal jeg si i kutte ut sjokoladen.....

Jeg lar ofte helgen bli i tre dager. Fredag til søndag... Ikke bra men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jeg kjenner meg godt igjen i beskrivelsene deres og må si at det kan være tungt å ha det sånn at man bare MÅ ha det...

 

Men vet dere hva? Det er tre ting (sikkert fler) som utløser endorfiner i hjernen. Det er sjokkis, sex og trening...

 

Og det kan jeg banne på at når jeg har trenet så mye som jeg har den siste uka, så er behovet for sjokkis borte. I dag har jeg tatt litt likevel fordi det er lørdag, men jeg liksom ikke endevendt skapet for å finne det. Spesielt tida etter jeg fikk sønnen min (9,5 mnd) så var jeg helt vill etter alt søtt OG salt. Men de dagene at jeg gikk meg skikkelig lange turer og sørget for å spise mat FØR jeg ble sulten, så var det ikke noe problem. Skulle ønske jeg kunne si at det var det utrolig aktive sexlivet mitt som stod for endrofinproduksjonen, men som kanskje fler kjenner seg igjen i så er det ikke alltid så om å gjøre i tida etter et svangerskap og en fødsel.

 

Så jenter, litt trim har jeg tro på for å bli kvitt suget og også å ty til kromtabletter.

 

Ha en finfin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg var helt hekta på sjokolade da jeg fullammet tvillingene. -Godt de solgte økonomipakker på RIMI - gikk gjerne 3-4 sjokolader om dagen. - Dette sjokoladesuget gav seg etterhvert som jeg trappet ned i ammingen.

Føltes veldig som et ekte behov for meg - og jeg prøvde, men klarte ikke å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest endeligmamma

Det er godt å høre at det ikke bare er jeg som MÅ ha sjokolade! Jeg ammer ikke lenger, en stund siden jeg sluttet med det. Kan med andre ord ikke "skylde på" det lenger. Men har bestemt meg for å kutte ut fra og med i morgen. Kanskje det ikke er så dumt å erstatte det med trening? Har en sykkel stående i stua, så har egentlig ingen unnskyldninger for ikke å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Det er godt å høre at det ikke bare er jeg som MÅ ha sjokolade! Jeg ammer ikke lenger' date=' en stund siden jeg sluttet med det. Kan med andre ord ikke "skylde på" det lenger. Men har bestemt meg for å kutte ut fra og med i morgen. Kanskje det ikke er så dumt å erstatte det med trening? Har en sykkel stående i stua, så har egentlig ingen unnskyldninger for ikke å trene.[/quote']

 

Men da kan du hver gang du kjenner søtsuget sette deg på den sykkelen i 10 minutter, så ser du hva som skjer. Trenger ikke sykle så lenge av gangen vettu, men hvis du i løpet av en hel dag klarer tilsammen over 30 minutter, så har kroppen din helsemessig utbytte av det! OG da slår du to fluer i en smekk :)

 

Lykke til!

 

PS Noe som hjelper for meg er å ha ferdig oppskjært frukt i en tett boks i kjøleskapet, sånn at når jeg kjenner at jeg begynner å få lyst på noe godt, så er det bare å forsyne seg der. Lettere enn å begynne å ordne frukta når du først har lyst på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...