Gå til innhold

skippertakstrening


Jeanette Roede
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest dobbelice

det er jo ikke uheldig akkurat, men viss du ikke har tenkt å trene over tid kan du jo likegreit spare deg for å trene i det hele tatt! Det har da ingenting for seg å trene en time i måneden f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ikke tro det. Du vil jo så klart få mere ut av det når du trener jevnt, men litt her og der må da være bedre enn ingenting. Om ikke for annet så kan det jo resultere i at du blir avhengig av trening til slut. Så bare stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du egentlig med jo-jo trening? Starter du plutselig med masse trening hver dag kan du få belastningsskader.

 

Mener du om kroppen venner seg til at du har et høyere aktivitetsnivå og så bruker kaloriene mer effektivt?

Jeg tror du skal ha veldig stor variasjon i aktivitetsnivå for at det skal spille noen rolle.

 

På den annen side må DU huske at du kan spise mindre i perioder du er lite aktiv, og vaner er ikke så lette å endre. Jeg pleier å spise mer når jeg trener mindre, og det liker vekten definitivt ikke.

 

Skippertakstrening er sikkert mindre nyttig for kroppen og kaloriforbruket enn å trene jevnt hele tiden, men det er bedre å trene 3 ganger en uke og ingen neste enn å ikke trene noen av ukene fordi du ikke kan trene 3 ganger hver uke....

 

Så lenge du trener fornuftig og tar hensyn til hvor godt trent du er skader det neppe å trene mye i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner meg igjen i skippertakstreningen.. helt til jeg fant en metode som funket for meg. tror det er veldig viktig å trene noe som du liker, har mye å si om du fortsetter el ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...