Gå til innhold

Trenger tips til frokost/lunsj!!!


Cikki

Anbefalte innlegg

Etter å ha slanket meg i lenge tid nå, så begynner jeg å bli litt lei den vanlige frokosten min! Spiser igrunnen variert, enten omelett, kokte egg på skive, eller havregrøt, eller vanlige skiver med tunfisk eller makrell i tomat. Men er ingen av de tingene som frister meg lenger.

Noen som har en god ide til hva jeg kan lage til frokost elle lunsj???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Ryvita knekkebrød synes jeg er veldig godt. Spiser det med all slags pålegg, akkurat nå til lunch med leverpostei på noen og smøreost og skinke på noen, kjempegodt :) det er helt annerledes enn vanlige knekkebrød, for de er liksom ikke så harde. Mer som kjeks. Og knekkebrødene er såpass kalorifattig at du bare kan lasse på med pålegg! :) andre påleggsvarianter jeg bruker er lettere synnøve gulost (mye bedre enn den lette varianten av norvegia!), lettere fløtemysost eller gudbrandsdaldsost + jordbærsyltetøy, banan og blåbærsyltetøy, naturell smøreost og eple. Ellers lager jeg en veldig god havregrøt til frokost som regel, kanskje en ny variant kan friste deg?

 

1,5 dl havregryn

4,5 dl vann

3 suketter

koke opp

 

tilsett 1/4 ts salt, rør inn, og la det koke litt til. Ta av plata og bland inn

 

0,5 dl kruskakli

1,5 ss mager kesam

 

Topp det hele med 1 ss eplesyltetøy, 1-2 ss rosiner og kanel. Kjempegodt! Smakte "vanlig" havregrøt her om dagen, og det var superkjedelig i forhold!

 

Hva med müsli og yoghurt da? Det er veldig godt, og kjemperaskt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg spiser også mye makrell i tomat - men har ikke blitt lei enda ;-)

 

Ellers går det i:

-ekstra lett Synnøve gulost i skiver

- Vita Hjertego majones

- Mageroster - smøre

- spekeskinke

- lettere krydderost Tine

- fitness frokostbl med yoghurt eller melk

- knekkebrød med kaviar

- tunfiskmajones

- ostesmørbrød med masse krydder og ketchup

- tomat og majones

- Priors pålegg med paprika og magerost under

- leverpostei med suragurk

 

Ser også at Toro har endel supper ol som er ferdig, eller gryteretter. Noen av dem er veldig magre og du kan dele de opp så det blir en passelig lunsjporsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Eg har eit godt frukostforslag til deg.

 

Havrepannekake:

60 gr store havregryn

60 gr cottage cheese

4 eggekviter

1 ts vaniljeessens

1 ts kanel

1/4 ts malt muskatnøtt

litt formfeitt

 

Bland havregryn,cottage cheese,eggekvite,vaniljeessens,kanel og muskatnøtt i ein hurtigmikser til du får ein glatt masse. Spray litt formfett i ein klebefri stekepanne og varm den opp. Hell i pannekakerøren og stek den på middels varme til begge sider er gylne. Spis pannekaken med 1ss lett syltetøy oppå.

Pr .porsjon: 288 kcal. 28gr protein,32gr karbo og 4 gr fett.

 

Lykke til !!! Dette er den perfekte start på ein slank dag...hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min favourite:

smør en lefse med light smørost. Leg på det du har lyst til f. eks: skivet kalkunfilet, salat, cottage cheese, tomat osv. Litt krydder på f eks timian, basilikum, dill (hvis du lager den med fisk).

Rull den samme i aluminiumfolje og ta med.

Så enkelt, og så godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...