Gå til innhold

Ny ammende slanker:)


Gjest oljeberta

Anbefalte innlegg

Gjest oljeberta

Satt her på internett og tenkte jeg skulle innom GR sidene for å se om jeg kunne få noen tips og motivasjon om slanking for meg som ammer og har en del kg for mye. Og jammen fikk jeg det når jeg leste alle dagbøkene til flere jenter som er i samme situasjon som meg......

Er ei jente på 27 år som fikk mitt førte barn for 6 uker siden. Fikk ei jente på hele 4580 g.Men noe så skjønn da gitt. Jeg la på meg 20 kg under svangerskapet, og endte til slutt på 99,4 kg. Det var ikke mye moro å se at jeg var bare 600 g fra å veie 0,1 tonn. Huff og huff.

Har i grunn alltid vært overvektig, så nå har jeg bestemt meg for at nå er det stopp. Har som mål og komme ned i 70 kg. Hadde vært passe for meg som er 169cm høy. Har begynt å trene nå sånn smått, løfter vekter 3 ganger i uka og går tur(prøver å gå 10000 skritt hver dag, har fått skritteller)så mye jeg kan med min lille tulle..

Hadde tatt av meg 8 kg når jeg kom hjem fra sykehuset to dager etter fødselen. Veier nå 85,6 kg og har et midjemål på 102 cm. Har som sagt et mål på 70 kg og 80 cm rundt magen. Så det er et stykke å gå. Men det virker til å være litt lettere når man ser at det er fler som har samme problem som meg, og kanskje kan gi meg noen tips på veien.

Tar gjerne imot noen forslag på hvordan jeg kan få litt strammere mage etterhvert. Vet jo at ikke jeg kan få det med en gang, men har veldig løst til å komme inn i bunaden til søstera mi til 17. mai.

Da sier vi at jeg er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en gutt som er 7 uker til onsdag. Gikk opp ca 22 kg i svangerskapet, fra 80 kg til 102 kg (ooops..). Nå står vekta på 88,3 kg. Målet er et sted mellom 70-75 kg. Begynner i dag!! Skal ut å handle litt diverse mat etterpå. Er ikke akkurat slankemat i kjøleskapet for øyeblikket! Noen forslag til god, kalorifattig mat? ;)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen til oss!!!!

 

Jeg klarte å passere 100 kg under svangerskapet.... Vektnåla endte på 101,5 kg, og det er mye for mine 168 cm.

Personlig har jeg holdt på i 10 uker nå. Hadde et lite avbrekk i jula, noe som resulterte i opp 2,5 kg... Jeg har gått ned 7,1 kg(har veiedag i morgen...veldig spent!!!) og er veldig godt fornøyd med dette. Har satt mitt personlige mål til 68 kg/eller str. 38. Jeg håper på å være her til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oljeberta

Det var moro å se at det var fler som ligger nogenlunde på samme vekt som meg og la på seg like mye under svangerskapet..

Trener nå på min 4 uke og har bare tatt av meg1,8 kg. Lurer på om kg sitter litt godt nå.. Har jo hørt at hvis man ammer at kg raser av, men her virker det som de sitter som støpt:( Trener med ei venninne som veier nesten like mye som meg, og ho har gått ned 3 kg på disse tre ukene. Vi prøver å spise helt vanlig mat, men mindre posjoner, også 6 måltider om dagen. Spiser mye frukt til mellommåltid. Også spiser vi akkurat det vi har løst på en dag i uka. Og den dagen stapper jeg skikkelig i meg også.

Før 1. januar spiste jeg snop nesten hver dag, er fæl på smågodt og potetgull. Har nesten klart og holde meg til søtsaker bare en gang i uka etter nyttår, med unntak av 2 dager. Den ene dagen var i går. Da fikk jeg et skikkelig kikk. Måtte bort til foreldra mine for å se om de hadde noe i skapene for jeg hadde ingenting i huset. Og de hadde selvfølgelig masse. Så jeg hadde litt dårlig samvittghet når jeg la meg i går. Ganske sur faktisk.

I dag har jeg gått meg en lang tur, det var ganske kaldt. Men må ut å trille for at min lille tulle skal få sove. Greit nok det siden jeg slanker meg, men det er ikke hver dag det frister å gå utenfor døra. Men nå som det er så fint vær må man jo benytte seg av det kanskje. I morra er det tid for å løfte litt vekter igjen og en tur i svømmehallen. Dagene går jaggu meg fort nå som jeg har blitt mamma.

Nå har tulla våkna i vogna si så vi snakkes jenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oljeberta

Huff for en dårlig start på dagen. Sto opp kl halv 8 i i dag for å på trening. Hadde veiedagen i dag, så jeg gikk på badet for gjøre det som trengs før veiing. Var ganske spennt, håpa på at jeg hvertfall hadde gått ned 1 kg. Kikka ned på vekta for å se åssen tall som kom opp................................................ 85,9, hadde fader meg gått opp 300g fra forrige uke, hva skjer, har jo vært flink med maten og trening. Er det noen som vet om fettet kan sitte ganske godt når man ammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok med at du skal plages med dem i svangerskapet, men de nok årsaken til at du ikke går ned slik du ønsker. Ikke alle som raser ned pga amming.

 

Jeg har fått flere barn, jobber som instruktør og trener mye. Men vekta endrer seg ikke radikalt før etter nedtrapping....

 

Men uansett, da går det som fot i hose!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Anastacia

Hei alle sammen=)

Godt å komme inn her å se at det faktisk er ganske mange som er i samme situasjon som meg! Fikk en gutt for 2 1/2 mnd siden,å trodde faktisk at det skulle gå lettere å få av kiloene etter dette svangerskapet..

Men må vel bare innse at det er et like stort problem denne gangen!

Gikk 2 Grete Roede kurs etter forrige svangerskap,å gikk ned 17 kilo!Da hadde jeg mye etterto tette svangerskap!

Har bestemt meg for å starte opp selv i morgen,har jo to bøker fra tidligere,åsså må jeg si at denne siden bare ser helt topp ut!! Så blir vel her også en del,godt med flere i samme båt!

Så i morgen starter jeg dagen med veiing og måling...Ups!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Gjest lilletrille87

hei alle ammende;-)

fikk min sønn for 6 uker siden,la på meg hele 25kilo i s.skapet..

så nå må jeg skjerpe meg ..begynnt å spise sunnere,prøver også å trille en tur hver dag..har gått ned ca 18 kilo til nå..nå går det ikke like lett lenger.men motet er enda høyt oppe..vil komme meg ned til 80 kilo,men har enda 26 kilo igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sønn på litt over en måned, og la også på meg mye i det siste svangerskapet, 23 kilo. Har gått ned 14 av dem og har 9 igjen. I tillegg hadde jeg minimum 10 kilo fra mye fra før så målet er faktisk å gå ned 20 kilo til. Håper å klare det før bryllupet mitt 19. juli neste år. Har jo lyst til å se bra ut i brudekjole. Vi får prøve å motivere hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

men får ikkje til. La på meg 27 kg under svagerskapet , va opp i 89 å snudde. Har nå komt ned til 75 å der er det boom stille. Gikk ned fint heilt til eg beg med Cerazette pillen... Har det en sammenheng skal tru?!

 

Har en gut på 5 mnd, fullammer men gir graut 1ggr pr dag.

 

Vil gjerne prøve å va med her inne å peppa, få motivasjon og inspirasjon til å gå ned min 15 kg for mye.

 

Vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har også samme problem.Veide 73 før sv.skapet.

Veier nå 86 kg.7 Uker etter fødsel.

Er 1, 68 høy.Håper å få tatt bort litt etterhvert.

Skal begynne å trene forsiktig fra neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...