Gå til innhold

"Eplehagen"


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

4' date='3 poeng på idag og igår til sammen. men skal mer ut å gå senere så blir nok noe mer. Også er det guskjelov åpent på treningssenteret imorgen igjen:)[/quote']

Er innom Eplehagen for første gang, og må si jeg smilte godt når jeg så dette innlegget : "Også er det gudskjelov åpent på treningssenteret i morgen igjen"!

Så HERLIG å lese en slik setning! Så herlig at trening er noe man gleder seg til og ikke gruer seg til! Jeg skal følge med litt mer her inne for å hente enda mer inspirasjon, synes hele vektklubben stråler av optimisme om dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Nedigjen
Fabelaktig Nedigjen' date=' før du vet ordet av det får du betalt for å trene![/quote']

 

Dette er en idealistisk organisasjon, så får nok ingen penger... Men får gratis kurs 80 timer og kost og losji under kurset da ;) HVIS de velger meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert Nedigjen, krysser fingrene for at du blir plukket ut.

 

I går ble det sykling til/fra jobb. Senere på kvelden fikk jeg meg 10 min på romaskin før spinn intervall 60 og rygg/mage. Kom opp i 181 i puls i det tøffeste intervallet på spinntimen. Endte på 11,1 poeng i går. Det er ny rekord på en vanlig arbeidsdag for meg.

I dag har jeg ikke syklet til jobb, må hvile bena litt;) Kanskje det blir en styrkeøkt i kveld etter at barna er i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

HAr ikke trent siden onsdag men i dag reiser jeg til volleyball NM og jeg satser på at det blir 10 trimpoeng minst i helga! JEg skal spille og varme opp md pulsklokke og gleder meg kongelig til å se hvor mye det blir til slutt!

 

Ha en aktiv helg og vær eplekjekke!

 

Og kjære Ellie76, bli med og registrer poengene dine du også! Velkommen hit!

 

klem fra frøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Var på friskis styrke middels time i går og skal på trening nå straks. Prøver med fredagstrening for første gang, får håpe det møter opp noen fler enn meg selv om det er knallvær ute. (får heller ta en rusletur etter trening!) Hittil denne uka har jeg 11 poeng inkludert treningen i dag. Regner med å karre meg opp til ca 14-15 i løpet av helga. Har vært mye eksamenslesing denne uka, men i dag er jeg ferdig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hatt besøk i litt over tre uker sitter jeg igjen med en merkelig erfaring.

Vi gikk jo lange turer rundt omkring og kikket på severdigheter osv. Det ble mye gåing i bakker og jeg førte alle turene våre opp som gange 3km/t eller 4 km/t. Fikk drøssevis av trimpoeng for dette, for vi gikk jo i mange timer og hver eneste bidige dag.

 

Nå er jeg tilbake i gammel gjenge, med trening på helsestudio 2 - 3 ganger i uken, og en kjapp tur om ettermiddagen eller kvelden på ca 30 - 40 minutter.

Men trimpoengene mine har gått drastisk ned. Likevel er jeg helt sikker på at treningen min nå er langt mer effektiv enn om jeg bare skulle fortsatt å gå og gå slik vi gjorde. Mine 30 - 40 ensomme minutter tilbakelegges langt raskere 6-8 km/t og øker pulsen betraktelig sammenlignet med de turene jeg har hatt med besøket mitt. Pulsen befinner seg jevnt på et høyere nivå enn ved vanlig gange.

 

Treningen min på sats er langt mer effektiv. Oppvarming på tredemølle: intervalltrening, deretter 30 - 40 min med hard vektløfting og tilslutt 10 - 15 minutter på romaskinen eller ellipsemaskinen. Det gir ca 4,5 trimpoeng. Noe som hadde vært fantastisk dersom jeg hadde gjort det hver dag, men det har jeg ikke tid til.

 

Jeg er usikker på de trimpoengene, jeg. Skjønner ikke helt at de kan være noe annet enn en pekepinn på - og en påminnelse om - at jeg faktisk beveger meg og at dette er bra....

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Har akkurat kommet hjem fra en fin tur langs elven som renner gjennom bygda jeg bor i. Herlig vær, natur, fuglekvitter og susing fra elva ;) Og god samvittighet før lørdagskvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Sitter og nyter frokosten og diskuterer med meg selv om jeg skal ta en tur i treningssenteret, svømmehallen eller gå en rask tur ute. Herr Luna har tatt med barna på ferie og jeg kan gjøre hva jeg vil. Luksus for en fulltidsarbeidende trebarnsmor.

 

Tror det blir tur - det er så utrolig mye bedre for meg å være ute i naturen enn inne i en treningssal uansett hvor flott og fancy den måtte være. Men Antonia - når jeg går tur ute er det ca. 7,8 km/time - så det er god treningseffekt og nydelig start på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ekstra jobbing idag og sykling fram og tilbake på jobb så kommer jeg opp ca 19 poeng denne uka. mangler da enda to poeng på å komme oppi 21, men tror nok det går bra imorgen. Så da er vel ikke det så værst:) Vet ikke om jeg kommer meg på trening imorgen, da kommer min far som jeg ikke har sett på 6 år, å for å si det moldt det er en del blanda følelser for dette møtet. Er glad han ikke skal være her men hos broder'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Det ble 1 time og 25 minutters svært rask gange i det nydelige været - 3,1 trimpoeng sanket og 5. eplet lyste opp på 9. treet mitt. Nå spiser jeg litt mat før jeg skal på rusletur til byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Etter middag gikk jeg og samboeren min en liten tur i kveldssola og kjøpte oss en is på veien hjem. Jeg kjøpte dumle-is. Den den kjempegod, smaker masse av sjokolade, karamell og fløteis men det er bare 185 kcal i en is. Det kan man jo unne seg når man går frem og tilbake for å kjøpe den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Jeg ender på totalt 15,5 poeng denne uka. Helt greit med tanke på at mye tid har gått med til å lese til eksamen og ha to dagers gruppe-eksamen. Fornøyd :) Skal på kino nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Eg har også lyst å være med å lage eplehage.

Denne veka har eg klart å sanke sammen 20,5 trimpoeng. Det er nok litt lavare enn det som er målet på 25. Grunnen til dette kan nok være at vi brukte mandagen til å køyre heim igjen, i tillegg til at eg var dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavinia68

Dette var en artig tråd. Jeg vil gjerne være med å skryte litt av meg selv, for det er ikke så mange andre som gjør det! :) Er det flere som har det slik at folk ikke tør å kommentere at dere har tatt av? Litt slitende, men samtidig setter vi jo pris på at de samme ikke kommenterer at vi har gått opp i vekt!

 

Jeg har første gulleple på fjerde treet mitt nå, og er kjempefornøyd med det siden jeg først startet 8 januar i år. Det har resultert i en rask nedgang på vekten også, for jeg gikk fra null aktivitet til ca. en times trim hver kveld! Det er et slit, men samtidig så begynner det å bli en vane. Og mine beste venner for tiden er Ellipsen, pulsklokka og stegtelleren. Jeg har skikkelig problemer med å akseptere de dagene jeg kommer under 10.000 steg, så jeg er skikkelig hekta! Hehe... :)

 

Ha en god uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med meg selv idag: 5,2 trimpoeng!!! Har ikke hatt så mange trimpoeng noensinne?! Jeg er vanvittig fornøyd.

Hadde en skikkelig svetteutblåsning på sats idag, og trente så hardt som jeg aldri har gjort før.

Fantastisk deilig :-)

 

Jeg er snart halvvveis opp på trimtre nr 2.

 

Nå begynner jeg å føle meg sterk! :)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...