Gå til innhold

"Eplehagen"


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Hei og hopp kjente og ukjente!

 

Tenkte at jeg for min egen motivasjons skyld skulle starte en tråd for de som ønsker å sette seg ukentlige realistiske mål for treningen sin. Jeg kjenner at antall trimpoeng og epler på epletreet mitt er uhyre motiverende. Jeg får en sånn barnslig glede av å se et nytt eple stråle i mot meg når jeg logger på vektklubben. Ja barnslig glede tror jeg er den rette beskrivelsen ;)

 

Dette betyr IKKE at jeg ikke beundrer alle de som klarer å slite seg løs fra sofaen og etter å ha samlet alle krefter og motivasjon kommer i mål med 7 trimpoeng på en uke. Tvert i mot! Jeg synes det er HERLIG at folk klarer dette som kan virke alldeles uoverkommelig.

 

Denne tråden er ikke en motvekt til den flotte tråden fatburners, men heller et supplement til den. Her skal alle poeng, epler og epletrær telles og beundres og skrytes av. Vi skal skryte av oss selv og av hverandre, av stort og smått, og skulle det bli sånn at man en uke ikke klarer det målet man har satt seg, ja så går det jo an å støtte hverandre og også finne ut av HVORFOR det ikke gikk.

 

Så summerer vi trimpoengene våre sammenlagt hver uke og ser hvor mange epler vi har klart å samle sammen.

 

Håper du blir med, uansett hva målet ditt er hva antall trimpoeng angår.

 

La oss lage en liten eplehage sammen. Absolutt alle monner drar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue

I dag har jeg vært heller inaktiv. Jeg har sittet og sett på snøføyka utom vinduet. Jeg har vært på kjøpesenter og handlet og jeg har vært i bursdagsselskap og spist kake. Etter det tenkte jeg at jaggu trenger kroppen å kvitte seg med litt av kakekaloriene, så jeg tok snøskuffen fra sambo og satte i gang. Ble nesten skuffet over at det bare tok en halvtime, for det var så utrolig digg å være ute og måke snø!! Lett deilig puddersnø! Hadde på meg pulsklokken og den viste 345 kcal. Så i dag klarte jeg trass oddsene å hale i land 1,7 trimpoeng.

 

Målet for denne uka er for mitt vedkommende å komme over 20 trimpoeng.

Altså 18,7 igjen.

 

Jada,

dette skal jeg klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

moro! Eg har nett begynt å registrera trim, og gullepla er heilt fantastiske! Har fått tre på ei veke!

 

I dag har eg vore på trening og fått meg 2,3 poeng. I tillegg har eg 12500 steg på tellaren, men har bestemt meg for at det er juks å registrera den daglege traskinga.

Mitt mål for denne veka er å få minst 14 trimpoeng samla, skal trene to dagar til på treningsstudio, pluss litt pilates og stÂœsj heime. Men når eg bare får 2+ poeng på trening kan det bli litt vanskelig...!!

 

Kva pleier dåkke andre å gjere med 'kvardagsaktiviteten', som gange? Bare la det vera, eller blir det og registrert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jeg bruker pulsklokke når jeg trener, når jeg måker snø OG når jeg går turer. Alle mine trimpoeng beregnes ut fra klokka mi.

 

Når det gjelder skritteller så bruker jeg den når jeg går utomhus. Jeg orker ikke ha den på inne, for den er i veien hver gang jeg setter meg... Hehe, når jeg tenker på det er det kanskje en god grunn til å ikke sette seg ;)

 

Målet er å komme meg over 10 000 skritt pr dag I SNITT. Noen dager har jeg mye mer, mens andre har jeg halvparten. Sånn er livet.

 

Målet mitt i denne tråden er å se på uka mi og legge en grovplan for hvor mange trimpoeng jeg kan jobbe for å få, utfra hvor mye jeg ellers har å gjøre. Jeg kommer også til å skrive ned ting som gir lite trimpoeng, som feks styrketrening, for alle monner drar og alle monner bidrar til bedre helse, som er min hovedmotivator for å gå ned i vekt!

 

Håper du følger med videre galskap!! Det blir moro jo flere vi er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med en egen trim-tråd! Jeg er også med på skritt-tellertråden på Ned 10-20, den er kjempemotiverende, men det er jo ikke all aktivitet som gir skritt. Så denne eplehage blir et fint supplement!

 

Ambisjonsnivået mitt når det gjelder trimpoeng er å prøve å få det 2-sifret. Det varierer litt. Disse tre ukene inn i 2007 har jeg hatt henholdsvis 13,8 - 15,0 og 5,5 trimpoeng. (Sist uke litt redusert pga sykdom).

 

Gleder meg til å dyrke epler med dere fram mot våren!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Fint med en egen trim-tråd! Jeg er også med på skritt-tellertråden på Ned 10-20' date=' den er kjempemotiverende, men det er jo ikke all aktivitet som gir skritt. Så denne eplehage blir et fint supplement!

 

Ambisjonsnivået mitt når det gjelder trimpoeng er å prøve å få det 2-sifret. Det varierer litt. Disse tre ukene inn i 2007 har jeg hatt henholdsvis 13,8 - 15,0 og 5,5 trimpoeng. (Sist uke litt redusert pga sykdom).

 

Gleder meg til å dyrke epler med dere fram mot våren!! ;)[/quote']

 

Det er et kjempebra mål å prøve å komme på tosifret antall trimpoeng! Og så vet jeg fra skrittellertråden at du er motivert og står på! Det er supert!

 

Gleder meg til å høre hvor mange poeng du har i morgen!!

 

Klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Gratulerer med ny trim tråd - flott initiativ. Siste ukene har jeg bare hatt 4-6 i uken grunnet ryggen - men ellers lå jeg på i gjennomsnitt 2-3 per dag. Håper å komme tilbake dit snart - men håper dette kan bli en tråd for de som tar en bit og de som jafser innpå av eplene ;^).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg også få være med?

Kan rapportere følgende, jogget hjem fra jobb i går ca 9 km. Og siden bilen stod igjen på jobb så måtte jeg jogge/gå til jobb i dag. 10,7 poeng så langt denne uken;)

Målet mitt er ca.30 poeng i uken, men jeg bør ikke overstige det for da spiser jeg for lite i forhold til det jeg forbrenner. Og så har jeg to små gutter som gjerne også vil ha litt tid med mammaen sin. Så de beste aktivitetene er de der hele familien kan være sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Gratulerer med ny trim tråd - flott initiativ. Siste ukene har jeg bare hatt 4-6 i uken grunnet ryggen - men ellers lå jeg på i gjennomsnitt 2-3 per dag. Håper å komme tilbake dit snart - men håper dette kan bli en tråd for de som tar en bit og de som jafser innpå av eplene ;^).

 

Heia fru luna!

 

Jeg vet at du har vært satt ut av spill en stund nå, men du skal ha for at du både står på for å være i aktivitet og for at du bidrar med positive innlegg her i vektklubben, også når du selv sliter med kroppen.

 

Du sier du har få trimpoeng nå, men jeg håper likevel at du vil skrive inn dine trimpoeng her daglig og fortelle om aktiviteten slik at du er med å fylle våre felles epletrær :)Alle monner drar!!

 

God klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Kan jeg også få være med?

Kan rapportere følgende' date=' jogget hjem fra jobb i går ca 9 km. Og siden bilen stod igjen på jobb så måtte jeg jogge/gå til jobb i dag. 10,7 poeng så langt denne uken;)

Målet mitt er ca.30 poeng i uken, men jeg bør ikke overstige det for da spiser jeg for lite i forhold til det jeg forbrenner. Og så har jeg to små gutter som gjerne også vil ha litt tid med mammaen sin. Så de beste aktivitetene er de der hele familien kan være sammen.[/quote']

 

Artig at du vil være med stbs!

 

30 trimpoeng i uken er jammen masse, så du må begynne å bli ganske så sprek nå!! Jeg er enig i at over 30 krever såpass mye tid at det vil gå på bekostning av noe (i tillegg til at man må spise mer..) så alt over som du har fått av å være med barna får være en ekstra ekstra bonus!!

 

Gleder meg til å høre hvor langt du har kommet i kveld, så ser vi hvor mange poeng vi har klart å trimme inn på to dager til sammen alle sammen.

 

Grattis med epletre nr 18!! Dette motiverer meg skikkelig!!! Har snart fylt opp nr 2 jeg og er storveies fornøyd med det!!

 

 

Klem fra frøken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Du sier du har få trimpoeng nå' date=' men jeg håper likevel at du vil skrive inn dine trimpoeng her daglig og fortelle om aktiviteten slik at du er med å fylle våre felles epletrær :)Alle monner drar!![/quote']

 

Hei igjen, froeken, jeg kommer til å skrive når jeg har noe å rapportere utover mine 0.6 poeng daglig (til og fra jobb) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Har ikke registert trimmen på lenge, men begynte igjen nå i forrige uke. Har fått 2 epler på mitt 2. epletre nå. Kunne ha hatt mange flere trær tror jeg - for jeg har jammen trent mye de siste året ;) Har 1 års jubileum i disse dager jeg også. Ikke for vektklubben, men for at jeg begynte med friskis og svettis i januar 2006. Og da ble jeg treningsfrelst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Kva pleier dåkke andre å gjere med 'kvardagsaktiviteten'' date=' som gange? Bare la det vera, eller blir det og registrert?[/quote']

 

Jeg registrerer hverdagsaktivitet fordi jeg bruker 1,3 i formelen fordi jeg har stillesittende arbeid. Vanlig aktivitet hjemme fordi jeg har tre barn (blir endel gåing i stort hus) fører jeg ikke opp. Poenget mitt er å beregne energiforbruk og det har fungert flott på dette viset. For meg er trappegang i dagliglivet og gåing istedet for bil det viktigste - det skal jeg gjøre for livet - treningsstudioet jeg er medlem av brukes om vinteren når jeg er skadefri - det er artig, men jeg foretrekker å trimme ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jepp! I dag har jeg grunn til å skryte av meg selv! Startet med å måke gården, det hadde kommet mye snø sist natt... Så gikk jeg lang tur med lillegutt i vogn over snøskaver og på umåkede fortau. Deretter parkerte jeg lillegutt hos mormor og gikk til volleyballtrening (1 t). Gikk tilbake for å hente lillegutt og har akkruat kommet hjem fra mormor ;)

 

I dag ble det totalt herregud... 3187 kcal!!! = 15,9 trimpoeng!! Johooooo

 

Og da har jeg vært utendørs med sønnen nesten hele dagen, noe som føles utrolig godt!!!

 

Dere andre da? Venter spent på små og store tall!

 

God klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Har ikke registert trimmen på lenge' date=' men begynte igjen nå i forrige uke. Har fått 2 epler på mitt 2. epletre nå. Kunne ha hatt mange flere trær tror jeg - for jeg har jammen trent mye de siste året ;) Har 1 års jubileum i disse dager jeg også. Ikke for vektklubben, men for at jeg begynte med friskis og svettis i januar 2006. Og da ble jeg treningsfrelst![/quote']

 

... virkelig at du blir med! Vi trenger friskiser og svettiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkorka

Jøss så flinke dere er!! Jeg var fornøyd med mine 8,3 i forrige uke, men bestemte meg nå for at jeg burde klare å komme opp i minst 10 i uka. alt over er pluss ;)

 

Trener dere noe spesielt for å få så mange trimpoeng? Jeg er i full jobb (og gjerne litt mer en det), og når jeg kommer hjem har jeg tre små som vil ha mammaen sin fram til leggetid. Så hva gjør man da? Nå pleier jeg å ta en tur ut, rask gange ca 45 minutter hver kveld (eller så ofte jeg får det til). Kunne jeg skvisa noe mer inn tro? Jobber på kontor, så dagen blir for det meste tilbrakt på rompa.. dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, froeken! 15,9 poeng på en dag??!!! Hadde vært fornøyd med det på en uke, jeg!! ;)

 

Har gått en time og ti minutter i dag, innkasserte 1,9 trimpoeng.

 

Melkorka, jeg sliter også litt med å få tid til trening, har tidvis en ganske hektisk jobb. Men jeg har funnet ut at jeg kan flekse litt om morgenen de dagene jeg ikke har tidlige møter, og få lagt inn noen økter da. Og så noen ettermiddager, selvfølgelig. Ellers så er jeg så heldig å bo i gangavstand til jobben, så litt gange blir det hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

I dag: 60 minutter gange, 4km/t (sikkert litt mer, men vil ikke ta i for hardt) 320

OG Friskis og svettis "middels" 60 minutter 450 kcal. 3,8 trimpoeng ;)

 

MEN jeg er sikker på at den dumme pulsklokka mi ikke får med seg alt under treningene og at jeg egentlig har forbrent mer enn 450 på friskis treninga. To ganger når jeg så på den viste displayet 00 i puls, og da blir det jo ikke registrert noen kalorier forbrent heller.. Tror 10 minutter av treninga mangla når jeg kikka på "oppsummeringa" på klokka. Så det er 10 minutter uregistert trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp!

 

SlÂœkk i dag, men...livet kaller! Har gått ca. 11500 steg, tatt pilates heime og hatt litt intensiv styrke etter det, ca 10 min. Legger ikkje inn stegene, går så mye nesten kvar dag, så det blei kun eit trimpoeng i dag. BlÂœ! Skal på trening i morgon, håper å få til tre...har goooood tid og skal ta det (nesten) heilt ut!!

 

Dåkke er flinke folkens! Blir ingen eplehage på meg med det første, men skal ha to til innen søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ikkje nåkka med eplene på treet mitt...

TRUDDE EG SKULLE FÅ GULLEPLE ETTER TI TRIMPOENG,men neida...

 

 

noen som veit ka eg gjør galt?

de e registrert i dagsrapportan mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag: 60 minutter gange' date=' 4km/t (sikkert litt mer, men vil ikke ta i for hardt) 320

OG Friskis og svettis "middels" 60 minutter 450 kcal. 3,8 trimpoeng ;)

 

MEN jeg er sikker på at den dumme pulsklokka mi ikke får med seg alt under treningene og at jeg egentlig har forbrent mer enn 450 på friskis treninga. To ganger når jeg så på den viste displayet 00 i puls, og da blir det jo ikke registrert noen kalorier forbrent heller.. Tror 10 minutter av treninga mangla når jeg kikka på "oppsummeringa" på klokka. Så det er 10 minutter uregistert trening![/quote']

 

Jeg fulgte et råd her inne om å vaske pulsbeltet på 40 grader i vaskepose med Milo. Nå fungerer min klokke igjen. Men sjekk at pulsbeltet ditt kan vaskes og om noen deler må tas av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen
Jeg fulgte et råd her inne om å vaske pulsbeltet på 40 grader i vaskepose med Milo. Nå fungerer min klokke igjen. Men sjekk at pulsbeltet ditt kan vaskes og om noen deler må tas av.

 

 

Hva slags klokke har du? Jeg har polar f11. Vaska du den i maskin? Med eller uten vaskepulver? Tok du av noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...