Gå til innhold

"Eplehagen"


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar
Gjest froeken frue

hei. Helga innbrakte 10 trimpoen på bare volleyballkamper. ca 400 kcal pr kamp.

 

I går trente jeg volleyball en halv time med elevene mine og det ga 1,5 trimpoeng. I dag hadde jeg en rolig trening med kollegene og det ga 2 trimpoeng.

 

I morgen ska jeg sykle og jeg gleder meg som en unge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Det ble mye vollyballtrimpoeng - gratulerer froeken.

 

Nå skal jeg på treningsstudioet og få gjort litt elipsetrening før jeg skal hjem og lage middag. Tenker det blir nesten 4 trimpoeng totalt idag.

 

Det ble faktisk 4,6 trimpoeng idag og 7. eple er alt høstet på 9. treet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, frøken, det er jo helt vanvittig bra!

Tror ikke jeg har klart å trene på den måten du gjør siden jeg var i tjue-åra. Du imponerer meg virkelig!

 

Ønsker deg en kjempefin treningsøkt på sykkel idag.

 

Jeg skal på sats igjen, og da får jeg se hva jeg klarer å få til.

Jeg begynner å bli enig med deg, frøken: ellipsemaskinen er helt rå! Prøvde den for første gang på mandag, og siden jeg brukte den til avslutning, tok det bare noen få minutter før svetten sprutet, og jeg følge ikke at jeg anstrengte meg SÅ fært. Skal si jeg brant kalorier, ja.

 

Idag skal jeg også løfte vekter, men jeg skal konsentrere meg om litt cardio også.

 

Gleder meg.

Ha en fin dag i eplehagen, alle sammen :-)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavinia68
Velkommen Lavinia - kjekt med nye entusiastiske trimmere her i "eplehagen".

 

Takk for det! :)

 

Jeg går fast på Ellipsen min hver kveld, minst en time. Av og til halvannen. Satser på rolig trening med lav puls, for da forbrenner man mest fett! Har ca. 450-650 kcal i trimpoeng hver kveld, og litt mer i helgene. Er inne i en god stim, så jeg tror jeg ikke skal trappe ned før jeg er nede i ønsket vekt. Da kan jeg gå over til 2-3 dager i uken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Hittil denne uken har jeg trent med friskis og svettis to ganger og gått to turer, en kort på mandag og en lang nå i kveld. 8,4 poeng hittil. Friskis-organisasjonen skulle jo ringe meg innen i dag og si fra om jeg kunne være med på kurs. Ingen har ringt... det var jo litt dumt, de kunne jo ringt uansett synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 poeng idag, 5,9 igår og tilsammen 10,9 poeng hittil i uka. :) Er vel ganske bra. Vet ikke om jeg får trent på lørdag, så jeg prøver å trene litt ekstra nå, men vet ikke om jeg når 21 poeng denne uka heller. Men alt er bedre enn ingenting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var eg på treningssenteret. Og tok 40 min på elipse i tillegg til 45 min styrketrening.

Dagens resultat er 5,9 trimpoeng.

 

Må berre skryte av alle som er så flinke å trene. Stå på folkens.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Var på treningssenteret i går og fikk 3,5 poeng på elipsetreningen - men jeg må innrømme at jeg synes det er dørgende kjedelig på treningssentre - til tross for fullt hus og mange ivrige trenere etter jobben. Gleder meg til vår og sommer og uteaktiviteter.

 

Jeg skal til Norge i helge - håper på fjellturer til tross for at værmeldingen melder om drittvær. Drar idag og blir uten internett tilgang i helgen som blir litt lengre enn vanlig (kommer hjem tirsdag). Ha en flott helg alle seplesankere!

 

stbs - hvor er du - håper du er frisk uten skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW, så flinke dere er.

 

Jeg kommer etter, langsomt men sikkert. Opparbeider meg det moren min kaller stamina. Det betyr vel utholdenhet på litt mer moderne norsk, men det betyr vel også stahet og styrke, kanskje? Ihvertfall er det det jeg driver med.

 

Fikk 3,6 trimpoeng igår, men det ble mindre enn jeg hadde trodd fordi jeg rett og slett møtte veggen. Gikk energitom, og det har ikke skjedd på lenge. Ble litt redd, men energien tok seg opp utover kvelden, så sykdommen har ikke kommet snikende tilbake. Heldigvis :-) Da kan jeg bare fortsette. Det var nok bare litt treningstretthet eller noe som tok meg, tror jeg.

 

Jeg kjenner at jeg begynner å få kroppen min tilbake, og det føles helt herlig!

Jeg oppnår nok over 12 trimpoeng denne uken, og det er rekord! :)

 

Jeg blir så innmari GLAD av det :)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Jeg var veldig miljøbevist i dag og syklet til butikken og kjøpte et økologisk brød til lunch :) Og da fikk jeg 1,2 trimpoeng også! I tillegg har jeg vært på friskis styrke i kveld, så det blir 3,9 poeng totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6,2 Trimpoeng idag. Tror det må være rekord. To timer på treningsenteret fordelt på kondisjon og styrketrening. 17 poeng ca hittil denne uka.

VI ER SÅ FLINKE ALLE SAMMEN:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på treningssenteret i går og fikk 3' date='5 poeng på elipsetreningen - men jeg må innrømme at jeg synes det er dørgende kjedelig på treningssentre - til tross for fullt hus og mange ivrige trenere etter jobben. Gleder meg til vår og sommer og uteaktiviteter.

 

Jeg skal til Norge i helge - håper på fjellturer til tross for at værmeldingen melder om drittvær. Drar idag og blir uten internett tilgang i helgen som blir litt lengre enn vanlig (kommer hjem tirsdag). Ha en flott helg alle seplesankere!

 

stbs - hvor er du - håper du er frisk uten skader.[/quote']

 

Jeg er i farta, litt vel mye for tiden. Trener fremdeles, men har litt stramt program denne og neste uke så derfor har jeg ikke rapportert daglig trening. Men trener gjør jeg selvsagt;) Regner med 30 poeng også denne uken. Neste uke blir det litt verre med trening for mannen reiser bort to dager og da må jeg levere og hente i bhg. Og da får jeg rett og slett ikke tid til trening de dagene.

 

God tur til Norge. Her var det hvitt på markene i dag og kald nordavind. Håper du får fine fjellturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde eg treningsfri dag. Og så skulle eg på møte. Då fant eg ut at eg skulle gå istaden for å køyre. Så det resulterte i 2,3 trimpoeng.

Var heldig for her snør det. Men då eg skulle gå, slutta det å snø. Begge vegar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i farta, litt vel mye for tiden. Trener fremdeles, men har litt stramt program denne og neste uke så derfor har jeg ikke rapportert daglig trening. Men trener gjør jeg selvsagt;) Regner med 30 poeng også denne uken. Neste uke blir det litt verre med trening for mannen reiser bort to dager og da må jeg levere og hente i bhg. Og da får jeg rett og slett ikke tid til trening de dagene.

 

Jeg har selv vært i den situasjonen med småbarn å alene. Da hadde jeg heller ikke treninsstudio tilgjengelig. Men da trimmet jeg hjemme. Styrketrening. Alle disse øvelsene man har lært og lest om. Sit-ups. Push-ups osv. Man trenger ikke vekter for å trene for man kan bruke sin egen kropp til vekt. Å, hvis du da bruker litt rask dansing til oppvarming, med pulsklokke er det ikke sikkert at det blir så galt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Norge i helge - håper på fjellturer til tross for at værmeldingen melder om drittvær. Drar idag og blir uten internett tilgang i helgen som blir litt lengre enn vanlig (kommer hjem tirsdag). Ha en flott helg alle seplesankere!

 

Velkommen til Norge fru Luna.:) høres slitsomt ut å reise så langt på få dager. Hvis jeg forsto rett da, med hensyn til hvor mange dager du skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i farta' date=' litt vel mye for tiden. Trener fremdeles, men har litt stramt program denne og neste uke så derfor har jeg ikke rapportert daglig trening. Men trener gjør jeg selvsagt;) Regner med 30 poeng også denne uken. Neste uke blir det litt verre med trening for mannen reiser bort to dager og da må jeg levere og hente i bhg. Og da får jeg rett og slett ikke tid til trening de dagene.

 

Jeg har selv vært i den situasjonen med småbarn å alene. Da hadde jeg heller ikke treninsstudio tilgjengelig. Men da trimmet jeg hjemme. Styrketrening. Alle disse øvelsene man har lært og lest om. Sit-ups. Push-ups osv. Man trenger ikke vekter for å trene for man kan bruke sin egen kropp til vekt. Å, hvis du da bruker litt rask dansing til oppvarming, med pulsklokke er det ikke sikkert at det blir så galt. :)[/quote']

 

Styrketrening skal jeg nok få tid til de dagene mannen er borte. Men å kjøre kondisjonsøkt etter at barna er i seng fra 20.45 og utover blir i seneste laget for meg når etterpå må klargjøre saker og ting før neste dag. Har dessverre barn som er oppe før hanen hver morgen;) Og da er det påkrevd å komme seg i seng i fornuftig tid.

Jeg er ellers veldig flink til å få tid til å flette inn mosjon i hverdagen men innser at å planlegge trening når jeg er alene med barna blir for mye pes. Da tar jeg heller en økt om det skulle vise seg at jeg får tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Har vært og svømt litt i dag og skal på friskis-trening i kveld. Da skulle jeg ha ca 16,5 poeng hittil denne uken, men har ikke tenkt til å sitte stille hele helga da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har eg vert på trening med styrketrening og elipsemaskin. Til sammen idag har eg klart 5,5 trimpoeng og er oppe i 20 trimpoeng foreløbig denne uka. Målet på 25 er innen rekkevidde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

stbs - du imponerer altså! SKulle ønske jeg hadde din guts!!

 

I dag har jeg faktisk kommet meg på trening for første gang siden jeg begynte å jobbe for 6 uker siden. Jeg gikk i 1,5 t på elipsemaskinen, min gode gamle venn og innkasserte 5 trimpoeng. Det føltes godt. I morgen håper jeg på godt nok vær til å gå langtur med lillegutt og søndag har jeg planlagt sykkeltur. Syklingen tidligere denne uka ble avlyst pga snøfall som minner om januar...

 

Kjenner at jeg gleder meg over å være i bevegelse, så det er bare å gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Hvor er det dere bor hen med all snøen?? Her er det knallvær, varmt og sol. Er akkurat ferdig med en veldig sein frokost, sitter og funderer på hva jeg skal gjøre i dag. Samboeren min er opptatt med diverse frem til middag i kveld og ingen andre jeg kjenner er hjemme. HELT ALENE!! :) Sykle? Jogge? Tur i skogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en morsom og motiverende tråd...

 

Jeg har sanka 24,5 trimpoeng denna uka og kommer oppi 28,5 med morgendagens trening....

 

Dere som har 20-30 trimpoeng i uka...hvilken meny ligger dere på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...