Gå til innhold

"Eplehagen"


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue
Frøken' date=' ikke bry deg om poengsanking nå. Bare konsentrer deg om å slappe av og samle krefter. Det er det viktigste for deg og familien.

 

Jeg hadde hele familien med på over tre timers fjelltur i går. Måtte friste barna med kakao og hjemmelagde sjokoladekjeks på toppen;)

Det ble bare 650 kalorier forbrent for meg på den turen. Når jeg jogger/går raskt samme turen alene forbrenner jeg ca 800kcal og bruker ca.1 time. Noen som kan fortelle meg hvorfor jeg forbrenner så mye mer på en times tur i raskt tempo?

 

Fikk meg en økt med styrketrening etterpå og endte på 4,4 poeng i går.

Fikk totalt 29,8 poeng totalt forrige uke.[/quote']

 

Høres ut som at dere må ha hatt en del stopp. Det heter seg at man bruker samme mengde energi på en og samme strekning, uansett om man løper eller går, det er noe med vekt (masse) og strekning. Eneste jeg kan se for meg som grunnen er at du holder på uavbrutt når du løper/går raskt og holder jevnt tempo i motsetning til når man går med barn og må stoppe og hvile innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar
Høres ut som at dere må ha hatt en del stopp. Det heter seg at man bruker samme mengde energi på en og samme strekning' date=' uansett om man løper eller går, det er noe med vekt (masse) og strekning. Eneste jeg kan se for meg som grunnen er at du holder på uavbrutt når du løper/går raskt og holder jevnt tempo i motsetning til når man går med barn og må stoppe og hvile innimellom.[/quote']

 

Det trodde jeg også, men vi har gått samme turen to ganger så distansen er den samme men kaloriforbruket er større ved høyere intensitet. Merker noe av det samme når jeg sykler til jobb, bruker flere kalorier når jeg jobber med høyere puls selv om tiden jeg bruker er mindre.

Tror jeg må se om jeg kan finne noe om dette på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det blitt veldig mørkt etter vi stilte klokken i helgen så nå er regntøysettet mitt overøst med reflekser som du limer på.

 

Syklet i regnvær - men fremdeles ikke frost og det er godt. 11. eplet skinner på 10. treet.

 

Den som vil forbrenne masse på kort tid bør gå skigang i bratte bakker eller løpe i trapper. Det får fart på forbrenningen ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sen hjem fra jobb i går og måtte sykle i kraftig vind og snøvær.

I dag passet det ikke å sykle siden jeg skal hente begge barna og dra rett på trening med eldstemann. Yngstemann må være med siden pappaen skal ut på vift...

Det ble derfor 45 min i trimrommet på jobben før frokost, 2,3 poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Gikk en time for å komme meg til en butikk for å kjøpe verdens beste salat. Gikk hjem igjen og spiste den og koste meg. Spilte også volleyballkamper i dag og det var skøy, men nå er jeg svimmel og skal gå og legge meg. Spørs om jeg ikke skulle tatt det litt mer med ro... 5 trimpoeng i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 12' date='6 poeng på meg så langt denne uken Rina:( Synes jeg har trent bra, men du er enda bedre;)[/quote']

 

Veier vel enda en del mer enn deg, så poengene kommer enda greit:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en time for å komme meg til en butikk for å kjøpe verdens beste salat. Gikk hjem igjen og spiste den og koste meg. Spilte også volleyballkamper i dag og det var skøy' date=' men nå er jeg svimmel og skal gå og legge meg. Spørs om jeg ikke skulle tatt det litt mer med ro... 5 trimpoeng i dag ;)[/quote']

 

Sikkert lurt å roe ned litt. 5 poeng på en dag er jo supert men kanskje i meste laget nå som du er sliten og nedkjørt:)

Håper du kommer deg snart.

 

Jeg har syklet til jobb i dag også, og kommer til å fortsette med det så lenge det er plussgrader;) Kjørte til jobb i går og brukte 35 minutter hjem igjen i bil. På sykkel bruker jeg 30 og da får jeg samtidig trent. Ingen tvil om hva som er det mest fornuftige;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Froeken.

Pga av snø og is så har jeg ikke fått syklet til jobb de siste dagene. Mandagen brukte jeg ellipsemaskinen og trente med vekter hjemme.

I går ble det først en økt i treningsrommet på jobben(mølle + romaskin) på jobben før frokost og på kvelden en økt på ellipsemaskinen, 4,3 poeng totalt i går. I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...