Gå til innhold

"Eplehagen"


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Du er steintøff stbs. Hjemme alene med lillegutt' date=' så her blir det ikke trening før fredag. Vurderer å gå tl jobb i morgen såfremt været ikke er helt ufyselig...[/quote']

 

Du skal jo ta det litt med ro nå!

Ellers så går det jo an å trene når lillegutt er lagt. Jeg trener iblant selv om jeg er alene med begge guttene på kvelden. Men da må jeg vente til etter 20.30 og det er i seneste laget for en morgenfugl.

I dag har jeg fått 6,5 poeng. Har hatt en feriedag i dag og har handlet litt julegaver. Fikk meg også en joggtur på fjellet en god time. Var ganske glatt siden det fremdeles er snø og is. Har også gått til/fra skole/sfo et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar

Froeken - litt her og der har stor effekt på helheten.

 

stbs - kanskje du skulle begynne med piggsko ;), du er en stor inspirasjon der jeg rusler avgårde.

 

Her er det fremdeles greit å sykle - kaldt på morgenene, men ingen frost. Jeg fikk akkurat et lite temometer med kompass til å ha på vindjakken min i gave, og refleksene og hvite og røde lys lyser godt opp i mørket. Med skjerf, ørevarmer, hansker, vinterskoletter og vindbukser går det helt greit, enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Luna, bra at jeg kan inspirere noen til å bevege seg mer.

Var på trening med eldstemann på 6 i går og han syntes det var kjipt å måtte gå hjem fra treningen. Han var jo sliten! Merkelig, på tur på fjellet blir han aldri sliten;) Jeg synes det er mye raskere å gå enn å kjøre til skole og bhg fordi kjøreveien er en stor omvei og jeg trenger jo ekstra aktivitet. Men guttene mine vil helst kjøre bil.

Ble ingen sykling til jobb i dag heller så jeg måtte ta meg en økt på romaskin ot litt vekter før arbeidsdagen startet. 2 poeng før frokost:DSatser på en god halvtime på ellipsemaskinen i kveld etter at barna er lagt. Er blitt avansert nå jeg som trener flere økter for dagen. Sannheten er at jeg må det for å få passet inn treningen i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stbs, er det ikke rart hvordan slitenheten sitter i hodet i den alderen. Jeg kan plukke barna opp fra skolen og de løper og leker ballspill med enorm innsats - og så plutselig er de for slitne til å GÅ hjem :).

 

Nå lyser alle eplene mine på 10. treet - kjempegøy når vanlig aktivitet (som jeg ikke kan lure meg unna) som sykling til jobb og trappegang gir 2-2,4 poeng uten at jeg løper i treningsstudio. Da blir det lett å knaske epler i eplehagen :(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja barna er merkelige, de orker det de vil, men de er jo herlige da:)

Det ble bare husarbeid på meg i går kveld. Vi får overnattingsgjester i helgen så det ble en del løping i trapper hjemme.

I dag har jeg syklet til jobb. Måtte sykle en omvei pga at det fremdeles ligger en del snø og is igjen. Fikk 1,9 poeng før frokost:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,2poeng i dag på sykling t/r jobb. Masse husvask i kveld(som jeg ikke noterer poeng for selv om svetten renner) siden vi får overnattingsgjester, og vaskehjelpen kommer ikke før på onsdag:)

I morgen blir det tur på treningssenteret med ungene mens mannen støvsuger huset før gjestene kommer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott froeken. Du tar det litt rolig nå ikke sant? Du må ta deg tid til å slappe av, viktig det;)

Med 5 grader på gradestokken og klarvær lå det an til en flott sykkeltur til jobb i dag.

Men det var neimen ikke 5 grader overalt. Balnkpolert islag noen steder og jeg måtte overende da sykkelen sklei ut. Hadde heldigvis ikke låst føttene til pedalene og jeg hadde ikkenoe særlig fart da det skjedde så jeg slo meg nesten ikke.

Vurderer å kjøpe piggdekk til sykkelen for det er utrolig deilig å få trimmen unnagjort til/fra jobb. Alternativet er å sitte i bilkø og det liker jeg ikke:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stbs, flott at du ikke ble skadet - piggdekk er nok tingen.

 

Her er det fremdeles over 0, selv om vi nærmer oss 0 noen netter. Så sykkelen er i bruk, men den blir parkert når det blir is/sne/sludd - trafikken her er for stor og det blir for farlig for en trebarnsmor. Men da kommer jeg til å ta t-banen og får en rask gåtur til og fra banen.

 

I helgen har det blitt husvask og turer - deilig høstvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en kort dag på jobb i dag, måtte komme meg hjem før det frøs skikkelig på. Turen hjem foregikk i rolig tempo bortsett fra i oppoverbakkene og siden jeg var så tidlig så fikk jeg hentet begge guttene fra skole og bhg på veien hjem.

 

Fru Luna, jeg kommer nok neppe til å sykle på snø og is men slike dager som i dag med bare et tynt islag ønsker jeg å sykle, tror jeg. Veier fremdeles for og imot ang. piggdekkene men det er så utrolig deilig å være ferdig med treningsøkten før kvelden kommer så vi får se;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobbet Frøken og fru Luna.

Jeg la om til piggdekk i går så nå kan jeg sykle til jobb selv om det er litt isete;)

Men det var jammen tungt å sykle i dag, masse pigger og kraftig mønster på dekkene gir mer friksjon. Men da øker jo også kaloriforbruket:) 1,8 poeng før frokost i dag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snedde litt midt på dagen igår - men det la seg ikke på bakken og ingen problemer å sykle hjem så det ble sykling inn idag også. Stilig med piggdekker stbs' date=' det har jeg ikke sett :)[/quote']

 

De er faktisk lettere å høre enn å se;)

De bråker skrekkelig. Blir dobbelt deilig når våren kommer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...