Gå til innhold

"Eplehagen"


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Ville valgt bedre form hvilken dag som helst, stbs :)

 

Men en må sette tæring etter næring - spiser du med kaloriunderskudd for tiden eller dekker du hele behovet?

 

Idag laver sneen ned igjen så nå har vi klink is skjult av sne :D.

 

Ellers så jeg i NYT at det mye usikkerhet når det gjelder beregninger av kaloriforbruk når vi trener (de aller fleste metoder overestimerer kaloriforbruket).

Link:

http://www.nytimes.com/2007/12/20/health/nutrition/20BEST.html?pagewanted=2&ref=health

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar
Ville valgt bedre form hvilken dag som helst' date=' stbs :)

 

Men en må sette tæring etter næring - spiser du med kaloriunderskudd for tiden eller dekker du hele behovet?

 

Idag laver sneen ned igjen så nå har vi klink is skjult av sne :D.

 

Ellers så jeg i NYT at det mye usikkerhet når det gjelder beregninger av kaloriforbruk når vi trener (de aller fleste metoder overestimerer kaloriforbruket).

Link:

http://www.nytimes.com/2007/12/20/health/nutrition/20BEST.html?pagewanted=2&ref=health[/quote']

 

Jeg teller ikke kalorier for tiden. Etter to år med omlegging av kostholdet så tror jeg at jeg vet omtrent hva jeg kan spise. Men jeg spiser sikkert for lite kalorier i forhold til treningsmengden. Har noen kilo igjen som jeg prøver å bli kvitt men jeg har bare mistet to kilo siste året. Greit nok det, bedre at jeg går ned i stedet for opp. Jeg bruker jo pulsklokke når jeg trener og noterer bare aktivitet utenom det de gangene jeg utfører aktiviteter utenom det daglige. Med to små barn i huset blir det ofte sen kveld før jeg synker ned i sofaen;) Vurderer å gjøre en skikkelig innsats etter jul for å ta knekken på magefettet. Det er det som er mitt problemområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Godt Nytt År til alle eplesankere. Det har ikke blitt mye aktiviteter i julen - litt turer er alt. Idag er det tilbake til hverdagen - og dagens gåing innkasserte 8. eplet på 11. treet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen sykkeltur hjem fra jobb i dag. Minsten hadde fått seg en trøkk i nesen så blodet fosset i barnehagen så jeg måtte hente gutten. Måtte la sykkelen stå igjen på jobb og fikk en kollega til å kjøre meg hjem for å hente bilen og kjøre på legevakten.

Satt med ham der nesten tre timer. Var ikke hjemme før kl.19.15 og da var det bare å sende barnevakten hjem og få kveldsmaten i guttene og få lagt dem. Mannen skulle på møte i kveld, det er jo alltid da slike ting skjer.

Nå burde jeg trent men jeg er skikkelig kjørt etter en slitsom ettermiddag med venting på legevakten og usikkerheten om alt var bra.

Heldigvis var alt bra med nesen. Fikk beskjed om å vekke gutten før jeg la meg for å se om han reagerte. Man er redd for hodeskader når slikt skjer.

Men i morgen må det bli trening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Håper det gikk bra med lillegutt stbs!

 

Jeg er i gang igjen, det føles vidunderlig!

 

Dro på trening i dag, men ehm tisset på meg så måtte avbryte, men i morgen har jeg faktisk to treningsavtaler, så det gleder jeg meg til. Du er skikkelig hardbarka du! Nå gleder jeg meg virkelig ti å suge motivasjon fra innsatsen din!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk helt fint med lillegutt. Riktignok er nesen hans riktig så skrubbet og blågrønn, men den fungerer helt fint. Han har fått med seg to juletrefester i løpet av helgen så vi har hatt det travelt;)

 

I går gikk jeg mesteparten av veien til jobb, hentet sykkelen og syklet hjem igjen. Senere ble det kakebakst og jobbing i barnehagen før og etter juletrefesten.

 

I dag har jeg syklet til jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Du er helten min stbs. Kakebaker OG supersyklist!

 

Jeg har vært på en knallhard aerobic og styrketime nå, er veldig fornøyd med å innkassere hele 5 trimpoeng (litt mindre frnøyd med at det innebærer at jeg er i meget dårlig form...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

stbs: flott det går godt med lillegutt

froeken: super trimstart på året

 

Her går jeg på flater og trapper, men isen smelter for tiden i varmegrader - så krysser fingrene for at jeg snart kan ta sykkelen fatt. Men innkasserer bra med poeng - det er bare det at gåring og T-bane tar mye mer tid enn sykling ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert frøken.

Fru Luna, håper isen smelter snart.

I dag er eldstemann syk og da må jeg levere lillegutt i barnehagen. Da rekker jeg ikke å sykle ;) Har jobbet hjemmefra før jeg skal levere. Håper jeg klarer å få tid til en treningsøkt senere i dag selv om jeg har skrekkelig mye å gjøre på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobbet alle sammen.

Ble bare 1t 10 min på ellipsen for meg i går. 3,2 poeng totalt.

Ingen sykling i dag heller:(, må være hjemme på morgenkvisten med eldstemann som fremdeles har feber. Skal på jobb senere i dag. Håper jeg får meg en økt med styrke + litt ergometersykkel i kveld.

Mye vanskeligere å sanke trimpoeng når jeg ikke får syklet til jobb, men det tar for lang tid nå når jeg har syke barn:( Neste uke blir det sykling igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Nå er det like før jeg begynner å kalle oss firerbanden (rina, froeken, stbs og undertegnende) :).

 

Jeg går og går og går og går - 9. gulleplet skinner så fint på 11. treet. Godt nyttår til alle motivasjonsbanden min ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Ja, det ble 5 nye trimpoeng på to hefitge kamper volleyball i går. Kjempegøy og jeg kjenner jeg beveger meg raskere! Jippi!

 

Skal vurdere om det blir trening i kveld. En prioritetssak for da blir jeg isåfall sittende til langt på natt med rettinga mi. Når denne uka er over skal jeg velge og vrake i treningstimer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...