Gå til innhold

Sunnisene - uke 4


Gjest heikik

Anbefalte innlegg

Saaaakte men sikkert beveger vekte seg i riktig retning.

Ned 400 gram denne uka også.

Midje - 87 cm som forrige uke.

 

Har vært flinkere denne uka til å holde meg innenfor 1600 grensa - men har fremdeles dager hvor det går mindre bra..... Har totalt for uka litt for mange kosemerker og ALT for få trimpoeng. Selv om jeg lovte meg selv å prioritere trening er det rart med det - når barn, mann og hus har fått sitt er det ikke mye tid igjen til meg selv...... Men - det skal bli bedre!!! :)

Jeg har jo tross alt brukt en del år på å innarbeide dagens vaner så det er nok ikke gjort på en dag å snu en livsstil for en hel familie.

 

I dag hadde jeg tenkt å dra rett på trening etter jobb - og så våker jeg av en feberhet 3-åring som slett ikke var i stand til å dra i barnehagen i dag. Mannen annonserte at han MÅTTE på jobb og ville komme seint hjem i dag.... ;)

Så her sitter vi, "koser" oss med tegnefilm og PC. Nok et eksempel på at mors planlegging ikke alltid fungerer.....

 

Lykke til, alle Sunniser - håper dere har hatt en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

.. vet ikke hvor mye eller om jeg har gått ned i uka som gikk, MEN jeg hadde 40 trimpoeng og det er jeg veldig fornøyd med!

 

Både jeg og sambo kjenner at energien er på vei tilbake til oss og at dagene er lettere. TV er mindre viktig og vi "krangler" om å få lov til å ta snømåkingen ;) Det er lysere tider i møte ja :)

 

Har også blitt flinkere til ¨å drikke vann og har de siste dagene fått den store frysen (se egen tråd i dette forumet).

 

Dette betyr at ting skjer med kroppen min, og det er jeg veldig veldig klar for. Jeg tror TV har blitt litt erstattet av venktklubben, for jeg har oppdaget at jeg bruker ganske mye tid her inne til å rapportere og å gi respons til andre.

 

Ha en fin uke dere! Håper flere av Sunnisene henger med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du virkelig grunn til å være stolt av deg selv, tenk 40 trimpoeng! ;)

 

Har ikke lest tråden om "den store frysen" men vet fra tidligere kurs at det å fryse er synonymt med å forbrenne fett. Og det er jo det vi vil!

Vi reduserer kaloriforbruket vårt for at kroppen skal ta av fettreservene vi (i alle fall de fleste av oss) har ganske rikelig av.....

For å få til dette, og ikke tære på muskelmassen, må vi spise riktig sammensatt mat i små og hyppige posjoner.

Egentlig ganske innviklet, dette her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 trimpoeng er jo helt enormt.. Sjøl så ligger eg vel rundt 15-20 trimpoeng på en uke og er fornøyd med det. Har merket at trimpoengene reduseres i takt med vekten dvs må trene lenger og mer intensivt for samme antall kalorier (litt kjipt, men kult og..).. veiedag imorgen, og har denne uken vært flink med å unngå snikveiinger.. De siste mnd før jul var eg altfor vektfokusert i forhold til det tallet som kom frem på vekten, og det ble litt feil følte eg. Så får vi se om det har gitt noen resultater. I den fasen eg er no så har eg satt meg et ganske moderat mål på -500 gr i uken, for at det skal virke litt mer overkommelig.. får tidsnok vite om det holder..

 

snakkes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

...er et bra mål irene24!! Det er alltid lurt å være realistisk. Jeg har tenkt å bruke hele dette året på å komme ned på 70 kg. Startet på 91,9 kg 1. november, veide sist onsdag 86,4. 16,5 kg til så er jeg i mål, og tar jeg av 500 gr i snitt så skal det være overkommelig. En annen grunn til at jeg vil ta det så rolig er at jeg er pisslei av slanking, så må har jeg og sambo lagt om livsstilen vår for alltid (håper jeg!

!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min uke har vært litt for lite aktivitet og ltt for mye god mat... var flink 3-4 dager og så ble litt usunt og litt til osv... Var på vekten på fredag og var fornøyd da den viste 85,9 men dag vegedagen kom tirsdag var den oppe i 86,7 dvs ned 200 som jeg gikk opp forge uke........kipt....... Men jeg ser her er mange som klarer og leve sundt og trimme masse! Dere er kjempeflinke!! Stå på og ha en fin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Vekt: 98,5 (totalt -1,5kg)

Midje: 105 (totalt - 5 cm)

Høyde: 178

Mål: 15 kg på 30 uker, altså 0,5 kg i snitt per uke

 

Hei!

Nå er jeg strålende fornøyd, jeg føler meg energisk og vekttapet går etter planen. Jeg har bevisst lagt meg på en linje hvor jeg skal gå langsomt ned, det er mer til å leve med for meg. Det har gått veldig treigt nå i begynnelsen, men det gjelder å ikke gi opp for det, plutselig kommer resultatene.

 

Jeg prøver å få minst 10 trimpoeng i uka, foreløpig er det på stavgang, gå til jobb og trimsykkel inne når det er for kaldt ute. Har tenkt å begynne med litt styrketrening etterhvert.

 

Et nyttårsforsett er å spise mer fisk, minst 2 - 3 ganger per uke. Og jeg prøver meg stadig frem med nye oppskrifter. Denne uka har vi spist laks 2 ganger, jeg kokte laks på mandag til 2 dager.

Mandag laget jeg en saus av litt fiskekraft og melk og dill og kokte potetbiter, gulrotbiter og erter sammen med fisken. Laksebiter og grønnsakene ble lagt i sausen. Kjøpte litt ferdig salat med reker og litt smak fra en salatbar . Dette ble veldig godt.

 

Onsdag laget jeg en saus av litt normannaost, 2 skjeer lettrømme og litt melk. Her la jeg resten av laksebitene og noen grønne frosne erter. Kokte grov båndspagetti til og litt ferdig salat fra salatbar med reker (ca. kr. 40 for 2 pors).

Begge disse rettene var ganske lettvindte og gode. Sliter litt med fantasien når det gjelder fisk. Neste uke er det torskens tur.

 

Jeg er veldig bevisst på å kjøpe råvarene i sesongen og fryse f.eks. fisk i posjoner. Nå er det jo torskesesong!

 

Ser at det er mange som er veldig flinke til å trimme her, stå på, det er inspirerende å lese om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huffda.. ikkje bra.. ser ut som om vekten min i det siste har bestemt seg for å krype opp istedenfor ned. Overhodet ikkje ønskelig. Har begynt å trene igjen for fullt denne uken så kan være en grunn.. men likevel.. blæææææ.. blir depressiv av sånt.. noen som så holmgang-debatten i går forresten???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest biggmama

Ja, jeg er noe sen denne uken...men som det sies bedre sent enn aldri, så her kommer min bekjennelse -0,5 og igjen under 70 kg...69,5kg så her gjelder det å være flink å holde seg unna godsaker...ser her inne at det er mange som er superflinke til å trimme, vel jeg har nå slanket meg siden 18 juni (-15,8kg), og ikke trimmet en gang så der kan man se hvorfor mine resultater lar vente på seg...jeg hater nemelig å trimme, men har nå skaffet et medlemskort på helsestudio...jeg får begynne sakte...noen som har noen ideer til dette?....ha en fin helg medslankere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har siden tirsdag ikke vært veldig bra,sliti med nakkesmerter og hodepiner.

Og det er rare er at når man ikke bra så er det jo viktigere å spise sunt enn noen gang før,og å drikke masse vann.For det har blitt en del giftstoffer inn i kroppen p.g.a inntak av mye smertestillende.Og enda jeg vet dette,så går alt som heter sunn livsstil rett på "dunken".

Drukket alt for mye brus,spist for mye ferdig pizza,og ikke rørt noe særlig på meg.

 

Gikk på vekta i dag,og opp 400 g.Æsj!!

Vel vel,er mye bedre så her er det bare å kaste seg på sunnis livsstilen igjen!

 

Ser at dere har vært superflinke!!Og flinke trimmere!!Fortsett sånn!

 

Klem Tuxi-endelig tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...