Gå til innhold

Er dette nok??


Gjest Berta1973

Anbefalte innlegg

Gjest Berta1973

Jeg har gått fra 2-3 måltider til 5 måltider om dagen, pluss at jeg drikker mellom 1-2 liter vann pr dag. Jeg har ikke endret noe når det gjelder pålegg for jeg er så kresen. (spiser mye syltetøy om dagen og prøver å spise hamburgerrygg og servelat innimellom). Jeg skal prøve å ligge på rundt 7 trimpong i uka.

 

Tror dere det holder å kun øke antall måltider, drikke mer vann og komme seg i mer bevegelse?? Kan jeg da spise det jeg ønsker av pålegg tro?

 

Hvor lang tid tar det før forbrenningen virkelig setter i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke likegyldig hva du spiser som pålegg. Hvis du er glad i syltetøy, kan du velge lavkalorivariantene. De er kjempegode synes jeg, og inneholder veldig få kalorier. Hamburgerrygg er bra, men servelat kan du kanskje bytte ut med kokt skinke?

 

Ellers er forandringene du har gjort veldig bra, spise ofte og sunt, drikke vann og bevege på seg tror jeg er stikkordene. Det tar gjerne litt tid før forbrenningen kommer skikkelig i gang. For ikke å gå og håpe på for mye ville jeg brukt 2-4 uker på å la kroppen sin venne seg til hyppigere måltider. Noen ser vektnedgang første uken, andre trenger mer tid. Det avhenger av gamle vaner, vekt og aktivitetsnivå.

 

Men enda viktigere enn pålegget er hva du spiser til middag. For mange er det her kaloribombene ligger. Der gjelder det å velge mager kjøtt, mye grønt og litt potet eller ris, om du vil ha det. I tillegg så er juice og melk fulle av kalorier. Sunne kalorier, så man skal gjerne ha LITT av dem, men kun begrensede mengder.

 

Jeg vil anbefale deg å søke på "formel" på dette forumet. Da kan du selv regne ut hvor mange kalorier du bør ha i deg hver dag. Hvis du regner ut dette en gang, har du en viss oversikt over hvor mye du bør spise, så kan du holde deg sånn noenlunde rundt der hver dag.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berta1973
Det er nok ikke likegyldig hva du spiser som pålegg. Hvis du er glad i syltetøy' date=' kan du velge lavkalorivariantene. De er kjempegode synes jeg, og inneholder veldig få kalorier. Hamburgerrygg er bra, men servelat kan du kanskje bytte ut med kokt skinke?

 

Ellers er forandringene du har gjort veldig bra, spise ofte og sunt, drikke vann og bevege på seg tror jeg er stikkordene. Det tar gjerne litt tid før forbrenningen kommer skikkelig i gang. For ikke å gå og håpe på for mye ville jeg brukt 2-4 uker på å la kroppen sin venne seg til hyppigere måltider. Noen ser vektnedgang første uken, andre trenger mer tid. Det avhenger av gamle vaner, vekt og aktivitetsnivå.

 

Men enda viktigere enn pålegget er hva du spiser til middag. For mange er det her kaloribombene ligger. Der gjelder det å velge mager kjøtt, mye grønt og litt potet eller ris, om du vil ha det. I tillegg så er juice og melk fulle av kalorier. Sunne kalorier, så man skal gjerne ha LITT av dem, men kun begrensede mengder.

 

Jeg vil anbefale deg å søke på "formel" på dette forumet. Da kan du selv regne ut hvor mange kalorier du bør ha i deg hver dag. Hvis du regner ut dette en gang, har du en viss oversikt over hvor mye du bør spise, så kan du holde deg sånn noenlunde rundt der hver dag.

 

Lykke til![/quote']

 

Jeg MÅ ikke ha syltetøy, men istedenfor nugatti velger jeg syltetøy :) kokt skinke er jeg ikke noe glad i. Det er nok middagene som er problemet her i huset. Jeg er kresen når det gjelder grønnsaker. Jeg spiser bare gulrøtter og litt brokkoli og enda mindre blomkål hehe men jeg har blitt flinkere, før spiste jeg bare gulrøtter. Men jeg er veldig glad i kjøtt og ikke minst saus....

 

Og jeg fører matdagbok hver dag. Jeg skal ha i meg ca 1600 kcal pr dag, og det prøver jeg å overholde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei.

 

Salat er også grønnsaker.

Og alt du putter i salaten, som paprika, purre, stangselleri, reddiker, chili (om du vil) osv osv...

 

Det er kjempegodt med litt kjøtt, kylling f eks eller kald roastbiff og en god salat til. Bruk litt olivenolje over, og kos deg. Du kan ha på pepper også, det setter en ekstra piff på salaten :-)

 

Lykke til.

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt noen tips om å bli litt sunnere i matveien til min svigerinne som også er veeeeldig kresen. Jeg ba henne om å sette opp en liste over absolutt all maten hun likte. F.eks alle påleggstypene hun likte. Så skulle hun luke ut de som helt klart ikke var bra, som eks. nugatti (men hun kunne spise det 1-2 ganger i uka f.eks). Så skulle hun finne alternativer til de påleggene hun måtte luke ut. Og hun måtte love å prøve mange nye ting. Hun er altså en voksen dame som har trodd hele livet at hun ikke liker ditt og datt, men mye av det har hun faktisk ikke smakt siden hun var barn! Hun har fått en helt ny opplevelse av maten nå, og spiser mange ting hun aldri har smakt før og noen ting hun trodde hun ikke likte, men som hun likte likevel (i en annen setting f.eks eller med annet tilbehør). Vet ikke om noe av dette er tilfellet for deg, men det er sikkert en del ting du TROR du ikke liker, men som du kanskje ikke har smakt på lenge? Eller om du aldri har smakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...