Gå til innhold

Trenger motivasjon til trening


Gjest Alltidtrett

Anbefalte innlegg

Gjest Alltidtrett

Hei alle sammen! Har dere noen gode tips som hjelper for å komme seg på trening? Jeg prøver å komme meg 2 ganger i uka og går litt på tredemølla og gjør noen enkle styrketreningsøvelser, men jeg HATER hvert sekund av det! Klarer ikke å tenke på "så fin jeg skal bli", ei heller at "så sunt og godt dette er for kroppen", klarer ikke å drømme meg bort og fokusere på andre ting heller, jeg blir så fokusert på at jeg er der og at jeg hater å være der. Får ikke noe god samvittighet etterpå heller... Det er psykisk jeg sliter med treninga, står jeg på tredemølla er det nesten så ille at jeg står og tenker "høyre....venstre...høyre", så fokusert er jeg på hvor kjedelig det er det jeg gjør... Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også brukt å gå på tredemølle,men nå har jeg begynt å gå en tur ute med staver i steden.for det første så er det deilig for kroppen å få lea på seg og samtidig så får en jo masse frisk luft.pleier å ha på litt musikk i ørene for da tenker jeg på masse annet enn at jeg bare er ute for å få trimma.pleier å ta meg ett par svømmeturer i uka også og avslutter med litt tid i badstua.lykke til med trimmen.hilsen nanne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Har dere noen gode tips som hjelper for å komme seg på trening? Jeg prøver å komme meg 2 ganger i uka og går litt på tredemølla og gjør noen enkle styrketreningsøvelser' date=' men jeg HATER hvert sekund av det! Klarer ikke å tenke på "så fin jeg skal bli", ei heller at "så sunt og godt dette er for kroppen", klarer ikke å drømme meg bort og fokusere på andre ting heller, jeg blir så fokusert på at jeg er der og at jeg hater å være der. Får ikke noe god samvittighet etterpå heller... Det er psykisk jeg sliter med treninga, står jeg på tredemølla er det nesten så ille at jeg står og tenker "høyre....venstre...høyre", så fokusert er jeg på hvor kjedelig det er det jeg gjør... Tips mottas med takk![/quote']

 

Huff, er ikke lett å skulle motivere seg til trening når det er et ork... Kan virke på meg som om du har fått et noe anstrengt forhold til tredemølla, og tro meg, det er HELT normalt.. Det aller viktigste er at du finner en "treningsform" som passer for deg, og som du synes er gøy. Trening må ikke foregå på treningssenter!

Dansekurs, en rask gåtur ute i frisk luft (kanskje naboen eller ei venninne vil være med? Eller hva med å låne hunden til naboen en liten tur?), svømming, dataspill med ungene (om du har barn) - både EyeToy Kinetic og Combat, samt andre danse/treningsspill gjør at du får beveget deg litt, snøskuffing, skitur, ridetur (kanskje det er et ridesenter i nærheten?) etc. Det finnes masse ting som kanskje er litt mer lystbetont enn den tredemølla!

 

Jeg fant også ut at "organiserte" timer på treningssenteret fristet litt mer. Spesielt de gangene jeg måtte gå alene på trening, og ikke hadde selskap av venner. En time spinning, styrketrening i sal, eller aerobic i bassenget gir bedre trening og er MYE morsommere enn å sloss mot tredemølla. Har treningssenteret der du trener noe sånt tilbud?

 

Treninga blir utrolig tung når man er inni en sånn hard periode som det du er nå. Så mitt beste råd er å prøve å finne noen andre aktiviteter du kan drive med, som du kanskje ikke ser på som trening, men som allikevel gir deg litt treningseffekt. Ta eventuelt en liten pause fra treningssenteret, og finn på noe annet. Det viktigste er at du får beveget deg, og i alle fall vedlikeholder den formen du har nå ;)

 

Lykke til, håper motivasjonen kryper frem etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

 

Jeg setter på en lydbok i diskman og setter meg på ergometersykkelen. Eller jeg tråkker mens jeg ser noe som fenger på tvn en film feks. Jeg har også fått en teknikk på å lese bok mens jeg tråkker.

 

Kjedelig å tråkke ergometersykkel eller gå på tredemøtte, men jeg kan skule ned på displayet og se hvor langt jeg har syklet- hvor mange kalorier jeg har brukt, mens jeg har kost meg med en god bok eller film.

 

2 ting på en gang, hvis vi tar med at kroppen forbruker mer energi også etter trenngsøkta blir det faktisk 3 ting på en gang- som et kinderegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Roma ble ikke bygget på en dag og hadde de ikke hatt et mål ville de vel aldri blitt ferdige heller.

 

1.bud er å finne en treningsform som er lystbetont!

 

2.Ikke ha for store ambisjoner.Begynn i det så. Gå et kvarter ut i verden og så hjem igjen er en god begynnelse.

 

3.Hjelpemidler som skrittteller og pulsklokke gjør treningen mere morsom.Da kan man lese av resultater.

 

Jeg skal love deg at jeg var ikke noe særlig glad i å trene før jeg begynte å gå turer,men er blitt helt avhengig av det.Har kjøpt meg en bra trimsykkel som jeg bruker når været er for dårlig.At jeg skulle bli glad i å bli svett hadde jeg aldri trodd.Det er også en motivivasjon og se på min venninde som hart gått ned så mange kilo og er fortsatt stram og fin pga hard trening.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som tus sier, duet er ofte blader å finne i salen, legg et av dem over diplayet, les om noe du synes er interesant, tia flyr skal du se:)

Tror ikke det er lett å komme seg avgårde når du ser på det så negativt, da må jeg heller si at du er kjempeflink til dette om du orker å dra når du føler det sånn!

Ikke gi deg, du finner noe du liker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...