Gå til innhold

Sliter med vekttap!!


Anbefalte innlegg

nå må jeg få si at jeg er rimelig frustrert! Jeg har gått på kurs siden juni i fjor (!!!) men det går så sakt...... Jeg er altså på mitt 3 kurs og har gått ned 2kg!!!!! Jeg er nå på nippet til å gi opp. Har store problemer med å forklare for venner og kjente hvorfor jeg gidder å fortsette på kurs. Jeg har stor tro på at dette fungerer, og at det er noe med meg eller hva jeg spiser. Min kursleder har gitt den beste oppfølging mulig men vi er nå tomme for tips og råd. Og jeg er snart tom for motivasjon. Merker at jeg oftere enn før har begynt å "unne meg ting". Det er bare så utrolig lite motiverende når en har vært veldig flink en uke og kommer på kurs, og vekta viser - 100 gram..... Noen som kjenner seg igjen her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jeg hadde det sånn da jeg gikk kurs. Da jeg kom til kurs nr 2 stoppet vekten helt opp. Jeg Stod på stedet hvil i 5 uker. Etter det løsnet det sakte men sikkert. Tok av 14 kg på tre kurs. Den 5. uka jeg fortsatt stod stille mista jeg helt motet og sa til kurslederen min at nå går jeg i butikken og tømmer den for sjokkis og ostepop. Vi gjorde en avtale om at jeg skulle få gjøre det, men at jeg skulle kaste ALT som evt ble til overs da jeg la meg. Så jeg kjøpte en stor pose bamsemums, en pose ostepop, en flaske pepsi max og dro hjem og kastet i meg. Det lille som var igjen kastet jeg og fortsatte som vanlig dagen etter.

 

Uka etter hadde jeg tatt av 1,5 kg og så gikk det sakte men sikkert ned derfra.

 

Jeg TROR, men vet ikke sikkert, at forbrenninga fikk seg et supersjokk og tok seg opp. Mulig jeg hadde gått på sparebluss lenge uten å vite om det. Det jeg ser nå etter å ha gått kurs i ettertid er at den menyen jeg fulgte den gangen er mye mindre enn den jeg følger nå, men med samme kroppsvekt... H_Adde nok spist for lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Å ja.. Kjenner meg veldig godt igjen!! Jeg begynte i november, har gått ned ca en kg.. Jeg trener masse, kuttet ut alt sukker. Ligger akkurat på antall kcal som jeg skal osv. KJEMPE frustrerende.. Ihvertfall når man selv føler seg kjempeflink og leser om hvor bra det går for alle andre her inne.. Som mister 3 kg i uka osv..

 

Jaja, liten utblåsning herfra.. Ikke meningen og være slem når jeg sier det her; men godt og høre at det er fler som sliter med det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan hende du går på sparebluss av en eller annen grunn ja.

men en annen ting jeg lurer på er om du rett og slett kan ha lavt stoffskifte?

har du andre symptomer enn for høy vekt og problemer med å ta av?

fx svimmelhet, glemsomhet, tiltaksløs , ofte småsyk uten egentligå være forkjølet...???

 

om du har det slik ville jeg bedt legen å ta prøver av stoffskiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tanken har vi vært inne på. Jeg tok en tur til legen og fikk en full "EU kontroll". Tok blodprøve for det meste... De fant ingenting uvanlig. Jeg var faktisk ganske sunn, ironisk nok. Jeg ble anbefalt av legen å slutte på p-piller da disse kunne holde på vann i kroppen. Jeg burde se resultet i løpet av 1 mnd sa hun. Nå 2 mnd senere har jeg fremdeles samme vekt (litt opp faktisk) og en små sur samboer for at jeg har sluttet på p-piller ;-)......

 

Jeg og min kursleder er rett og slett rådløse.

 

MEN jeg må få si at det hjalp veldig på motivasjonen å logge på pcen i dag og se alle de positive og oppmuntrende svarene.

 

TUSEN TAKK TIL ALLE!! Vi er en sabla god gjeng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan melde meg på i frustrasjonsklubben.. gikk ned 20 kg mens eg var i australia fra februar til juni i fjor.. men på det halve året eg har vært hjemme har eg "kun" gått ned ca 6 kg.. gikk opp i julen og.. Overhode ikkje festlig men har slitt skikkelig med å finne en sånn god rytme som eg hadde der nede. Men forhåpentligvis retter det på seg no. fant ut at eg nok har spist for lite en periode eg og (litt sånn "etter-jul" syndrom kaller eg det for).. Har begynt å trene igjen og.. Et lite tips er å trene nok styrke (ikkje bare kondis), for då øker du basalforbrenningen din så du forbrenner mer gjennom hele dagen...

 

lykke til.. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Jeg har gått på 3 GR kurs som ikke virket.

 

Prøvde deretter en diett uten karbohydrater og raste ned og deretter opp igjen.

 

I høst startet jeg på GR internettkurs og for meg var det det som skulle til. Kursleder var på meg som en hauk da hun så at jeg brukte for mange kosemerker , selv om jeg ikke var over det anbefalte kcalantallet pr dag. Hun motiverte meg også for å spise mere mat, slik at jeg gikk opp først til 1400 kcal og ettervert til 1600 kcal. Dessuten fikk jeg god veiledning i viljetrening. Det ble en mye tettere og mer direkte oppfølging enn vanlig kurs og passet meg. (Det som sies i felleskapet er nemlig ikke akkurat slik det er for meg , for jeg er så spesiell og fordi ditt og datt og tusen gode forklaringer, så gjelder det ikke for meg, det blir så lett å unne seg noe og gå med hue under armen og håpe at kurset i seg selv skal gjøre jobben for meg).

 

 

 

1. Jeg har valgt alltid helt grovt brød, dvs ryvita rug knekkebrød, mitt eget hjemmebakte ingers rugbrød ( du kan godt på oppskriften) og polarbrød ekstrem og speltknekkebrød. har styrt unna alle bakervarer som ikke har vært fullkorn.

 

2. Magre melkeprodukter ( yoghurt, kesam, cottage cheese ( proteiner!!!) og frukt med evnt kustig søtning. Jeg har også brukt vita hjertegod lett majones på alle kjøttpåleggskivene.

 

Jeg får tenning av bare litt godteri , spesielt sjokolade. Satte meg som mål å ikke spise sjokolade før jeg hadde gått ned 5 kilo og det klarte jeg.

 

 

3. Skrive opp allt hver eneste dag.

 

 

4.Trimpoeng og litt høy puls hver eneste dag.

 

5. Planlegg neste dag i detalj og hold deg til planen. Ikke spar kalorier til kvelden men SPIS OFTE. Sørg for gode, gjerne luksus matpakker tilgjengelig slik at du kan legge inn ved i forbrenningsovnen din ofte. Hva liker du best ? fyll polarbrød med roastbiff, vita lett majones , masse issalat, løk, agurk tomat, pakk inn i folie og ta med. Kutt opp ja-grønnsaker i Zipposer og ta det med deg.

 

6. Og til slutt: Jeg har bestemt meg for at jeg ønsker å leve sunt og godt. Det er ikke synd på meg som ikke kan spise så mye godteri som alle andre kan, som må trimme hver dag selv om de andre bare ser på tvn. Hvis jeg vil kan spise godter og slappe av og bli rund og koselig igjen.

 

 

Jeg hentet også inspirasjon fra disse sidene http://www.loneladefoged.dk/frameset.htm

 

Lykke til og fortell hvordan det går, husk at alle vi andre heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Jeg har gått på 3 GR kurs som ikke virket.

 

Prøvde deretter en diett uten karbohydrater og raste ned og deretter opp igjen.

 

I høst startet jeg på GR internettkurs og for meg var det det som skulle til. Kursleder var på meg som en hauk da hun så at jeg brukte for mange kosemerker ' date=' selv om jeg ikke var over det anbefalte kcalantallet pr dag. Hun motiverte meg også for å spise mere mat, slik at jeg gikk opp først til 1400 kcal og ettervert til 1600 kcal. Dessuten fikk jeg god veiledning i viljetrening. Det ble en mye tettere og mer direkte oppfølging enn vanlig kurs og passet meg. (Det som sies i felleskapet er nemlig ikke akkurat slik det er for meg , for jeg er så spesiell og fordi ditt og datt og tusen gode forklaringer, så gjelder det ikke for meg, det blir så lett å unne seg noe og gå med hue under armen og håpe at kurset i seg selv skal gjøre jobben for meg).

 

 

 

1. Jeg har valgt alltid helt grovt brød, dvs ryvita rug knekkebrød, mitt eget hjemmebakte ingers rugbrød ( du kan godt på oppskriften) og polarbrød ekstrem og speltknekkebrød. har styrt unna alle bakervarer som ikke har vært fullkorn.

 

2. Magre melkeprodukter ( yoghurt, kesam, cottage cheese ( proteiner!!!) og frukt med evnt kustig søtning. Jeg har også brukt vita hjertegod lett majones på alle kjøttpåleggskivene.

 

Jeg får tenning av bare litt godteri , spesielt sjokolade. Satte meg som mål å ikke spise sjokolade før jeg hadde gått ned 5 kilo og det klarte jeg.

 

 

3. Skrive opp allt hver eneste dag.

 

 

4.Trimpoeng og litt høy puls hver eneste dag.

 

5. Planlegg neste dag i detalj og hold deg til planen. Ikke spar kalorier til kvelden men SPIS OFTE. Sørg for gode, gjerne luksus matpakker tilgjengelig slik at du kan legge inn ved i forbrenningsovnen din ofte. Hva liker du best ? fyll polarbrød med roastbiff, vita lett majones , masse issalat, løk, agurk tomat, pakk inn i folie og ta med. Kutt opp ja-grønnsaker i Zipposer og ta det med deg.

 

6. Og til slutt: Jeg har bestemt meg for at jeg ønsker å leve sunt og godt. Det er ikke synd på meg som ikke kan spise så mye godteri som alle andre kan, som må trimme hver dag selv om de andre bare ser på tvn. Hvis jeg vil kan spise godter og slappe av og bli rund og koselig igjen.

 

 

Jeg hentet også inspirasjon fra disse sidene http://www.loneladefoged.dk/frameset.htm

 

Lykke til og fortell hvordan det går, husk at alle vi andre heier på deg![/quote']

 

Kjekt med sånne som er flink å puffe på/motivere andre. Det trengs.

Hørdes ut som du hadde ein alletiders kursleiar, ehem Kva heitte ho tru?

Ja, det er berre å stå på, resultata kjem om ikkje heilt med ein gong men berre ein ikkje gjer opp.

 

God Helg alle sammen :)

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan...

Så utrolig flinke dere er, gått ned masse kg gitt....

Jeg har aldri deltatt på noen av disse grete rhode kursene, men har slanket bort ganske mye selv og kjenner meg igjen i mye av frustrasjonen.

 

Jeg startet med livsstilsendring juni 05 og Frem til i sommer hadde jeg kvittet meg med 12 kg ved hjelp av riktig kosthold og mye trening(mest kondisjon). Og jeg opplevde at vekta stagnerte selv om jeg spiste meget sunt og trente 4-5 ganger i uka.

 

Så begynte jeg å trene styrke 2-3 ganger i uka, og gikk ned 5 kg til frem til jul.

 

Å trene styrke kan være en ypperlig måte å ta enda noen kg til. men for at dette skal funke må man legge på vekter etter hvert som det blir for lett. Jo større muskler du har jo mer forbrenner kroppen din selv ved helt dagligdagse ting. Det er som å få en motor som bruker mer bensin(hehehe)....

 

En typisk treningsuke hos meg kan se slik ut:

 

Mandag: Step30 + Styrke Rygg,bryst og mage. 1,5- 2 t

Torsdag: Styrke Rompe/Lår , biceps og mage.1,5 t

Fredag: Spinning+ Styrke Triceps 1 t 15 min

Annahver lørd: Dansetime. 45 min

 

Mine oppnådde resultater:

 

Vekt oppstart juni 05: 86

Vekt juni 06: 74

vekt november 06: 69

 

Har fjernet 20 cm rundt midjen, 14 cm rundt hofter/rompe.....

 

Siden november har jeg gått opp til 74 kg igjen, og motivasjonen er ikke på topp, men prøver å holde igjen på de gode vanene.....

 

Jeg trenger kanskje litt tips på motivasjon? hehe...

 

håper dette var til hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurslederen min heter Ann Kristin Breggren, hun var kjempeflink!

 

Savner støtten, men nå er jeg aktiv på nettet og passer nøye på vekta, håper jeg klarer å holde meg stabil.

 

Lykke til alle dere som sliter, det er faktisk mye arbeid og kommer ikke av seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...