Gå til innhold

Hjelppppppppppp!!!!!


Gjest Titus
 Share

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en jente på 40 år som sliter veldig med vekten, er veldig glad i søtsaker (skal ikke ha dette da jeg i tillegg har diabetes),og har en stor overvekt og må gå ned 30 kg.

 

Går i dag på Grete Roede kurs, er nå nettopp ferdig med kurs 1(gikk bare ned 6,5 kg,) og begynner på kurs 2 i morgen. Jeg syns at jeg sjelden blir ordentlig mett og har veldig lyst på sjokolade, majones og fløtesauser. Jeg har tydeligvis ett kjempeproblem!!!!!, og sliter med å klare å gå ned i vekt.

 

Har du noen gode ideer eller tips å gi meg, slik at jeg kanskje kan klare noen kg til nå før jul.

 

Vet selv at det vil ta lang tid, å gå ned alle disse kiloene, men prøver å ta 1 uke av gangen.

 

 

TRENGER HJELP NÅ!!!!!, jeg vil jo ikke gå opp igjen det jeg har tatt av meg!!!

 

 

TITUS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt opp grønnsaker i stenger - før søtsuget kommer. Når dette så kommer innover deg er det bare å stappe grønnsaker i munnen av hjertens lyst. Min erfaring er i alle fall at så lenge man tygger på "noe" så blir kroppen fornøyd. Men hvis man skal begynne å tilberede dette etter søtsuget har kommet er det mye enklere å stappe i seg noe godteri i stedet. Helst bør du unngå å ha godteri i huset.

 

Finn deg også en god tur kamerat som kan ta deg med ut å gå når du kjenner at du blir "svak". Gi deg selv andre belønninger enn snop som f.eks. klær, sminke, ansiktsbehandling e.l.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tro jeg kjenner meg igjen. Jeg er på kurs 3 nå og har gått ned 13 kg. Jeg har brukt ca 6 måneder. Jeg vet at en er utolmodig og skulle helst ha gått ned alt på en uke, men tenk hvor lang tid du har brukt til å få kiloene på.... Jeg føler at min vekreduksjon har vært behagelig. Jeg hadde "fri" i sommerferien og jeg tillater meg å skeie litt ut nå og da. Da blir ikke hverdagen så tøff. Husk å legge om kostholdet er ikke så lett, og av og til lurer jeg på hvorfor det som er godt skal ha så mange kalorier. Jeg har lært meg til å stoppe opp litt.............. 1 stk sjokoladekake kanskje 400kcal..............er det verd det?......................en hel middag? Som regel er det ikke verd det, men av og til nyter jeg i lange baner.

 

Jeg tror som de sier: DET ER IKKE DET DU SPISER MELLOM JUL OG NYTTÅR SOM ER PROBLEMET, DET ER DET DU SPISER MELLOM NYTTÅR OG JUL SOM ER DET!

Altså kos deg med noe "ufornuftig" av og til, men ikke hver dag!!

 

Suget etter den ufornuftige maten blir svakere etterhvert, og sørg for å ha lette alternativer i skapet. 67kcal i en lettis er ok mot 500 i en softis.

Jeg har også begynt å ta kromtilskudd sammen med vitaminer. For mange hjelper krom mot søtsug..............

 

Lykke til! ...........................tenk vi er mange i samme båt!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i sverige og handlet inn en del 3% mat..kanskje det hjelper deg litt?? Eller spis litt klementiner,frukt,nøtter??

 

Ang søtsaker er jo lacryl godkjent av grete roede...

 

Men har du sukkersyken bør du jo passe ekstra på,-det tynger vel mest??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Noe som hjelper meg, hvis jeg får lyst på noe godt, er å blande meg holiday-dip med rømmekolle. Det kan du ta av melk rasjonen. Også skjærer jeg opp alle grønnsaks-sortene jeg liker: gulrot, agurk, paprika, sopp selleri (liker ikke jeg, men andre) osv. Også har jeg grønnsaker og dip. Spiser mye og føler at jeg har "skeiet ut" den kvelden. Det er iallefall no som hjelper meg.

 

Lykke til. Dette klarer du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få i deg nok fiber, da blir du ikke fullt så sjesken. Jeg pleier å lage meg havregrynsgrøt med kruskakli i, bruker suketter som søtninng og masse kanel, kjempegodt og det metter lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Vet av erfaring godt hva du sliter med.Jeg er på grensa til diabetes 2 og måtte kutte ut søtt og mat som gir høy/rask blodsukkerstiging.Begynte med kaneltabletter for blodsukkeret og krom som jeg tar dobbel dose av.Det hjelper iallefall meg.Skjelden jeg får lyst på noe som jeg ikke skal ha nå.Lykke til.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...