Gå til innhold

Hvilken meny bør jeg følge?


Gjest makimono

Anbefalte innlegg

Gjest makimono

Hei alle sammen! Jeg er ny her i vektklubben og er derfor litt usikker på hvilken meny jeg bør følge. Jeg er 158 høy og veier nå 67 (gått ned 2 kg på to uker). Jeg har fulgt meny 1 med 1300kalorier og føler ikke at det er for lite, dvs jeg føler meg god og mett. Hva mener dere?

 

Jeg trenger å gå ned til 60kg pga forhøyet blodtrykk, målet er å stabilisere meg mellom 57-60. Jeg har også tvunget meg opp av sofaen og trener kardio og styrke ca fem ganger i uken. Bør jeg spise litt mer pga trening? Jeg studerer og sitter mye i ro utenom trimmingen, så jeg er ikke den mest aktive iløpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg er ny her i vektklubben og er derfor litt usikker på hvilken meny jeg bør følge. Jeg er 158 høy og veier nå 67 (gått ned 2 kg på to uker). Jeg har fulgt meny 1 med 1300kalorier og føler ikke at det er for lite' date=' dvs jeg føler meg god og mett. Hva mener dere?

 

Jeg trenger å gå ned til 60kg pga forhøyet blodtrykk, målet er å stabilisere meg mellom 57-60. Jeg har også tvunget meg opp av sofaen og trener kardio og styrke ca fem ganger i uken. Bør jeg spise litt mer pga trening? Jeg studerer og sitter mye i ro utenom trimmingen, så jeg er ikke den mest aktive iløpet av dagen.[/quote']

 

Hei,

 

Det høres ut som du spiser veldig lite..Men hvilken meny du skal følge avhenger av litt forskjellig. Jeg er selv litt høyere enn deg, men veier ca det samme og jeg ligger på meny 2 (1600kcal) syntes det hørtes veldig mye ut i begynnelsen men for at du skal klare å få et varig vekttap skal det gå sakte ellers kommer du fort til å legge på deg igjen..

 

Jeg følger Grete Roede Ung kurset og der har vi en "oppskrift" for å regne ut energiforbruket per dag som danner grunnlag for meny valget.. Kan skrive det ned her for det er sikkert andre som lurer på det samme.

 

Vekt i kg x 10

+ Høyde i cm x 6.25

- Alder (år) x 5

- 161

= Hvilestoffskifte

(svar) x 1.4

= Energiforbruk før trim

+ Trimpoeng per uke x 28.58

= Daglige energiforbruk

 

PS: Denne er kun for jenter, gutter må regne ut litt anderledes da de har litt annen forbrenning enn jenter.

 

Antar at du vet hvordan du finner antall trimpoeng..

 

Håper dette hjelper deg litt på vei til å velge meny. Og lykke til med vektreduksjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...