Gå til innhold

Siste innspurt


Gjest HiHaSi
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har vært gør flink synes jeg. Trivselsvekta er 3-4 kg unna og klærne begynner å sitte bra. Gått ned to str i tøy, og verden synes bra, men.................

 

Den siste innspurten er så hard.

Jeg sliter litt med motivasjonen, jeg er jo så nære........

Jeg må trimme mer for å oppnå samme effekt som før. Det er ikke lett med jobb og familie.

Terskelen for å skeie ut har nok blitt litt lavere.

Flere sier: Du må jo være fornøy nå! Du er jo blitt så mye tynnere!

 

 

Er det noen som kjenner seg igjen og kan gi meg noen gode råd!??

Jeg er ikke fornøy før jeg er i mål!

 

klem fra

Gråsse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du har vært!!!! hva med å gjøre om treningen litt? trene styrke/om du gjør det så øke vekta, trene i inervaller (begynne rolig, øke tempo, senke tempo, øke tempo til max av det du har å gi til slutt, jeg bruker det når jeg går, avslutter med å jogge rask)

Uansett må du ha lykke til! ha troa på at du klarer det og ikke gi opp, du er jo så nære nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Gratulerer med vekttapet så langt. Du har vært kjempeflink!

 

Nå skal du ikke gjøre samme erfaring som meg, men lære litt av det jeg skal fortelle deg:

 

I fjor gikk jeg ned nesten 12 kg. Jeg hadde faktisk bare 2 kg igjen før idealvekta var nådd, men det eneste jeg klarte å forkusere på var de 2 kiloene, ikke de 12! Jeg ble misfornøyd med meg selv, irritert for ikke å nå målet (som egentlig ikke var så langt unna) og gikk sakte men sikker opp igjen. Nå sitter jeg her der jeg startet og denne gangen sitter kg skikkelig fast!

 

NYT din vektreduksjon, kjøp deg nye klær og gi deg en skikkelig klapp på skuldra for det du har oppnådd. De siste kg kan du ta senere, men bruk tid på å stabilisere vekten. Det er ikke sikkert de siste kg vil gjøre så mye fra eller til, ofte har vi også harde mål å jobbe mot. Vær snill mot deg selv og ikke fordøm deg for de kg som sitter igjen.

 

Begynner du å "slippe taket", ender du ihvertfall ikke på idealvekta, men heller andre veien.

 

LYKKE TIL, vær fornøyd med deg selv for det har du all grunn til.

Det er bare å bestemme seg!

 

Klem fra Sols ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gør flink synes jeg. Trivselsvekta er 3-4 kg unna og klærne begynner å sitte bra. Gått ned to str i tøy' date=' og verden synes bra, men.................

 

Den siste innspurten er så hard.

Jeg sliter litt med motivasjonen, jeg er jo så nære........

Jeg må trimme mer for å oppnå samme effekt som før. Det er ikke lett med jobb og familie.

Terskelen for å skeie ut har nok blitt litt lavere.

Flere sier: Du må jo være fornøy nå! Du er jo blitt så mye tynnere!

 

 

Er det noen som kjenner seg igjen og kan gi meg noen gode råd!??

Jeg er ikke fornøy før jeg er i mål!

 

klem fra

Gråsse[/quote']

 

Nå gjelder det bare å stå på. Jeg har gått ned 20kg siden oktober i fjor, og har nå stått stille siden juni. Jeg vil også gjerne ned 3-4 kg til, men det er vanskelig. Egentlig er jeg litt stolt av at jeg har klart å holde vekta stabil så lenge, det har jo tross alt vært sommer, og slik må du også tenke. Jeg har nok også slitt med motivasjonen, men jeg som har vært "sjokoman" har ikke smakt ordentlig sjokolade siden jula i fjor. Jeg har ikke vært fanatisk, men har spist litt av både sjokoladekake og kjeks med sjokolade, og jeg har faktisk ikke lyst på sjokolade lenger. Det er ikke til å tro.

Jeg har hele tiden notert ned trimpoeng, fruktrasjonen og melkerasjonen selv. Det for å ha det litt i bakhodet hva jeg holder på med, så det ikke helt tar av. Men noe av det viktigste er nok trimmen. Ikke overdriv. men hold på med noe som du liker, og som du kan tenke deg i mange år fremover og ikke bare når du slanker deg. Regner med at du registrer alt det du spiser her i vektklubben. Det hjalp i hvertfall meg til å få motivasjonen igjen.

Lykke til!

Hilsen omo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kantarellen

Eg har eit morosamt uttrykk som eg stundom brukar:" EI KU BLIR ALDRI KVIGE IGJEN".Etter å ha født ein bråte med born, tenkjer eg at trivelvekta kanskje ligg nokre kilo over den vekta ein hadde når ein var ung og smekker. (?)Som fleire her nemner,- : ver i alle høve glad over det du har oppnådd, framfor å sjå på dei få kiloa du ikkje så langt har fått av. Eller for å sei det slik: "La ikkje det du ikkje meistrar gjera deg tjukk, la det du meistrar halda deg slank!"

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kantarellen

....eller som ein eldre harre så treffande sa: " Det er betre å vere litevetta rund og triveleg, enn å vera så skrinn og skapa og skral at eg må riste i kvitlane for å finne ho att i senga...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gør flink synes jeg. Trivselsvekta er 3-4 kg unna og klærne begynner å sitte bra. Gått ned to str i tøy' date=' og verden synes bra, men.................

 

Den siste innspurten er så hard.

Jeg sliter litt med motivasjonen, jeg er jo så nære........

Jeg må trimme mer for å oppnå samme effekt som før. Det er ikke lett med jobb og familie.

Terskelen for å skeie ut har nok blitt litt lavere.

Flere sier: Du må jo være fornøy nå! Du er jo blitt så mye tynnere!

 

 

Er det noen som kjenner seg igjen og kan gi meg noen gode råd!??

Jeg er ikke fornøy før jeg er i mål!

 

klem fra

Gråsse[/quote']

Jeg er så enig. Jeg klarte nesten vekta jeg hadde bestemt meg for i fjor høst, men de siste kiloene var harde. Så la jeg på meg et par igjen etter å ha sluttet å røyke, men nå har jeg bestemt meg for at dette skal vekk igjen.

Ikke så lett når alle rundt deg sier at du er jo fin som du er, bare ta en sjokolade, kakestykke til.

La oss stå sammen mot presset. Jeg har bestemt meg for å klare dette. Dette forumet er til stor hjelp syns jeg, for her kan jeg se at flere er i samme båt.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...