Gå til innhold

Trimpoeng og kcal


Gjest Ainae

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurer litt på dette m trimpoeng og kcal. Jeg prøver å gå ned ca 5-6 kg.

Så dermed har jeg lagt meg på meny 2 ca 1600 kcal daglig.

Men jeg kan ligge på alt mellom 1,6 til 6 trimpoeng daglig totalt rund 15-23 i uken. Bør jeg justere opp kalc inntaket el kan jeg med god samvittighet kose meg litt i helgen. Da er det bare litt mer enn vanlig men ikke mye.

Hva kan dere komme med råd om.

Jeg er forøvrig 164 høy og nå veier jeg ca 73,9..mål ca 68 for der trivdes jeg veldig.

 

Takker for svar ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Gjennomsnittlig kaloriinntak tror jeg er det viktigste, så om du regner inn ca den trimmen du pleier å ha gjennomsnittlig inn i det det daglige behovet gjør det ikke noe om det er litt lite en dag og litt mye en annen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Lurer litt på dette m trimpoeng og kcal. Jeg prøver å gå ned ca 5-6 kg.

Så dermed har jeg lagt meg på meny 2 ca 1600 kcal daglig.

Men jeg kan ligge på alt mellom 1' date='6 til 6 trimpoeng daglig totalt rund 15-23 i uken. Bør jeg justere opp kalc inntaket el kan jeg med god samvittighet kose meg litt i helgen. Da er det bare litt mer enn vanlig men ikke mye.

Hva kan dere komme med råd om.

Jeg er forøvrig 164 høy og nå veier jeg ca 73,9..mål ca 68 for der trivdes jeg veldig.

 

Takker for svar ;-)[/quote']

 

Er ingen guru på dette, men du har sikkert regnet ut ditt totaledaglige energiforbruk? for å gå ned i vekt må du innta mindre enn du forbruker. Men hvis du vil kose deg i helgen, kan du jo spise det som tilsvarer ditt totale daglige forbruk! Ikke mer enn du forbrenner, men heller ikke mer. Og velge de sunnere måtene å skeie ut på!

Tror samtidig at det er viktig å ikke være for streng med seg selv, gi seg selv ofte dårlig samvittighet, for det kan gjøre at hele spiseopplegget blir anstrengende, og man skal kunne kose seg med mat! bare riktig mat ;)

 

Du kan jo lage flere regnestykker, et for dager der du trener lite, et annet for når du trener litt mer. Da vil du jo se et gjennomsnitt!

 

Du har sikkert regnet ut forbruket ditt på denne, men legger den ved uansett :)

 

 

Yngvil

 

 

Finn fram kalkulatoren og regn ut kaloriinntaket etter denne formelen:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

 

For å gå ned i vekt må du innta ca 500 kcal UNDER ditt daglige energiforbruk, men ALDRI mindre enn 1300 kcal!

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...