Gå til innhold

sunnisene uke 5


Gjest tyr74

Anbefalte innlegg

Hei tok meg den frihet og starte denne uken... Håper at dere har hatt en flott uke... kan ikke skryte av min men jeg har ikke gått opp så 86,7 kg står ved lag.... håper nå på en super uke inn i februar... er dere ikke enig sunniser?? Har hatt syke barn og vært syk selv denne uken så jeg får håpe at denne uken alle holder seg friske... Jeg har da klart og få inn litt trim poeng denne uken 14 poeng, ble og det er ikke så værst synest jeg selv. skulle kanskje ha vært delt utover mer en 3 økter men det var tre gode økter... (skryter av meg, det er viktig!)

 

Stå på alle sammen og ha en god slanke og trimme uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selvfølgelig klart å pådra meg forkjølelse som gjør at eg sover altfor lenge om morgenen + har ingen lyst å trene noe som ikkje er bra.. Nok en helg der ting selvfølgelig ikkje gikk som planlagt.. har heldigvis ikkje gått opp i vekt men ikkje ned heller og det ser ut som om det her kan ta tid.. skikkelig dårlig periode for tiden.. men skal prøve å komme meg av gårde og trene idag..

 

håper dere andre har bedre meldinger å komme med..

ha en fin uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest biggmama

Ja, her er det heller ikke mye å skryte av står på stedet hvil, men under 70 kg...69,5 ikke værst det...Nå skal jeg ta meg ordentlig i nakken å begynne å trene så får vi se hvordan det går...skal prøve å komme meg ut etter jobb i morgen....:P)...ha en trivelig uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Har vært flink med mosjon og trening, og med det generelle kostholdet, men har vel tillatt meg mer enn jeg burde og ble straffet for det...

 

opp 400 gr...

 

Men men, dette skal bli mitt spark i baken til meg selv...

 

Må vel ha minst det samme ant trimpoen som denne uka... Da hadde jeg nemlig 38,7 trimpoeng!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er mange som slitet med sykdom og ikke får gått ned så mye som de ønsker... Men ikke gi opp jeg tror jeg har fått litt "stå på motivasjon igjenn" jippi!!!

 

Jeg har noen spørsmål som jeg håper at noen kan hjelpe meg med???? Har nå reknet ut hva som er mitt daglige energinivå for 7 trimpoeng i uken.. Det ble 2486 så trekte jeg fra 800 så da ente jeg opp med 1686.... Hver gang jeg har prøv og slanke meg så har jeg prøvd og ligge på 12-1400 kcal og etter noen dager så ryker jeg klarer meg ikke på så lite eller har ikke vilje til det... Har nå prøvd og legge lista litt høgere rundt 1600 kcal... blir det for mye??? eller har jeg spist alt for lite tidligere???? Må si at jeg trener som regel mer en 7 trimpoeng i uken... (har fått nesten 8 på to dager) men det er ikke standar... Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei!

97,9 (totalt -2,1)(denne uke -0,6)

105 (totalt -5) (0 denne uka)

Mål = -15 kg på 30 uker

 

Det har gått greit med 0,5 som mål per uke. Jeg har oppdaget at jeg kan spise f.eks. hjemmelagde vafler eller pizza hvis jeg bruker speltmel (gjerne grovt) Da får jeg ikke den tunge metthetsfølelsen som med vanlig mel, og vekten spretter heller ikke opp. Jeg spiser såklart moderat av dette, men det føles mer normalt å spise det som serveres gjester etc. Gjestene merker ikke at det er speltmel!

 

Som en følge av dette, forsøker jeg å spise minst mulig vanlig brød med hvetemel i. Kjøper speltbrød eller spiser havreknekkebrød. Har også bakt horn av speltmel og disse ble veldig gode.

 

Har noen andre noen erfaringer med dette?

 

Nå står jeg foran en utfordring, skal på weekendtur til Madrid sammen med samboern. Jeg har tenkt litt på hvordan jeg skal takle dette uten å gå opp i vekt, alle måltider spises jo ute og det er masse deilig vin!!! Har tenkt å spise mest mulig salat, kjøtt- og fiskeretter med grønnsaker og ellers hoppe over brød, poteter, snacks og søtsaker. Drikke rødvin og unngå øl. Av erfaring vet jeg at det blir veldig mye gåing, og jeg har flere ganger gått ned i vekt på lignende turer.

 

Gleder meg veldig - skal gi rapport når jeg kommer hjem 7.2.

 

Ha en riktig fin uke alle sammen - stå på - ta et lite skritt av gangen, sammenlagt blir alle de små skrittene ganske store resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Ser at det er mange som slitet med sykdom og ikke får gått ned så mye som de ønsker... Men ikke gi opp jeg tror jeg har fått litt "stå på motivasjon igjenn" jippi!!!

 

Jeg har noen spørsmål som jeg håper at noen kan hjelpe meg med???? Har nå reknet ut hva som er mitt daglige energinivå for 7 trimpoeng i uken.. Det ble 2486 så trekte jeg fra 800 så da ente jeg opp med 1686.... Hver gang jeg har prøv og slanke meg så har jeg prøvd og ligge på 12-1400 kcal og etter noen dager så ryker jeg klarer meg ikke på så lite eller har ikke vilje til det... Har nå prøvd og legge lista litt høgere rundt 1600 kcal... blir det for mye??? eller har jeg spist alt for lite tidligere???? Må si at jeg trener som regel mer en 7 trimpoeng i uken... (har fått nesten 8 på to dager) men det er ikke standar... Hva tror dere?

 

Høres fornuftig ut med 1600 kcal ja!! Selv ligger jeg på 1900 og går da ned i vekt (med unntak av sist uke da jeg tillot meg en del jeg ikke burde...)

 

Du kan jo gjøre som jeg. spise litt i overkant av 1600 de dagene du trener, og litt i underkant når du har stillesittende dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Hei!

97' date='9 (totalt -2,1)(denne uke -0,6)

105 (totalt -5) (0 denne uka)

Mål = -15 kg på 30 uker

 

Det har gått greit med 0,5 som mål per uke. Jeg har oppdaget at jeg kan spise f.eks. hjemmelagde vafler eller pizza hvis jeg bruker speltmel (gjerne grovt) Da får jeg ikke den tunge metthetsfølelsen som med vanlig mel, og vekten spretter heller ikke opp. Jeg spiser såklart moderat av dette, men det føles mer normalt å spise det som serveres gjester etc. Gjestene merker ikke at det er speltmel!

 

Som en følge av dette, forsøker jeg å spise minst mulig vanlig brød med hvetemel i. Kjøper speltbrød eller spiser havreknekkebrød. Har også bakt horn av speltmel og disse ble veldig gode.

 

Har noen andre noen erfaringer med dette?

 

Nå står jeg foran en utfordring, skal på weekendtur til Madrid sammen med samboern. Jeg har tenkt litt på hvordan jeg skal takle dette uten å gå opp i vekt, alle måltider spises jo ute og det er masse deilig vin!!! Har tenkt å spise mest mulig salat, kjøtt- og fiskeretter med grønnsaker og ellers hoppe over brød, poteter, snacks og søtsaker. Drikke rødvin og unngå øl. Av erfaring vet jeg at det blir veldig mye gåing, og jeg har flere ganger gått ned i vekt på lignende turer.

 

Gleder meg veldig - skal gi rapport når jeg kommer hjem 7.2.

 

Ha en riktig fin uke alle sammen - stå på - ta et lite skritt av gangen, sammenlagt blir alle de små skrittene ganske store resultater.[/quote']

 

Høres ut som at du har en meget god plan der!! Og det er da også lov å kose seg litt ekstra når man er på tur!! Mitt tips er å drikke mest mulig vann og å spise ofte. På den måten slipper du unna småspisingen som tar knekken på alle sunne matvarer!

 

Kos deg på tur! Gleder meg til å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 6oo g !!!hurra!! Nakke og hodepine langt bedre,men tar det veldig rolig med styrketrening.Blir litt lette gymnastikkøvelser,men alle monner drar sies det.

 

Jeg er også stor tilhenger av speltmel.Føler at jeg holder meg lenger mett på spelt,eller brød uten vanlig hvetemel.Baker pizza bunn,rundstykker og hamburgrer brød på spelt.(lager hamburgere på karbonadedeig).

Det er noe mer kcal i spelt enn i vanlig hvete,tror det var 10 kcal mer pr. 100 g,så det er vel ikke store forskjellen.Har forstått det sånn at det er langsomme karbohydrater i spelt i motsettning til hvetemel.

 

Fortsatt god sunn uke damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Ingen jipppi fra meg denne uka heller. Uka som har gått har vært slitsom, syke barn, lite søvn, vanvittig press på jobb og et veldig aktivt søtmonster (ja - det er den rette perioden i mnd.)

 

Vekta stoppet i dag på 77,3 - dvs. ned 400 gram.

Midjemålet som forrige uke - 87 cm.

 

Det går jevnt og trutt bedre med matvanene - sunnere middager og har nå kontroll på frokost og lunsj. Og smooties tar knekken på både frukt- og melkerasjon - genialt!

Men merker at motstandskraften mot søthungeren blir svakere når jeg holder på å forgå av søvnmangel.

Trimpoeng - hva er egentlig det? Var ute på lørdag og gikk en liten tur, men ellers er det smått med trimpoeng, dessverre. Har rett og slett ikke hatt hverken overskudd eller tid.... :P

 

Men - vekta kryper sakte nedover og når jeg bare klarer å passere dørstokkmila med treningstøyet på så bør resultatene bli bra! (ja - jeg må trøste meg selv litt og prøve å se det positive nå....)

 

Stå på alle sammen, vi har brukt lang tid på å legge på oss alle disse kiloene og da må vi dessverre bruke litt tid på å bli kvitt dem også - sånn er det bare!

 

Men vi skal klare det, ikke sant?!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

...hadde en heller oppblåst dag i går... gikk på vekta igjen i dag 85,1 kg og ENDELIG har jeg kommet meg under 100 cm i midjemål!! 99 cm i dag! Det er - 8 cm siden 18/1 :P

 

Nå skal jeg kle på meg og gå en tur! SÅ glad for at dere andre hadde bedre vektresultater denne uka. Bedre å gå ned enn å stå i ro eller gå opp og bedre å stå i ro enn å gå opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt litt siden eg kom hjem fra australia med å finne en skikkelig god rytme som eg hadde der nede på vektnedgangen. Kan ærlig si at uten den miljøforandringen spørs det om eg hadde klart det.. Men så var det å skulle overføre det til hjemlige trakter.. Og det har vist seg å være vanskeligere enn tenkt i praksis.. Har ikke gått noe særlig opp, litt i julen men har ikkje klart å gjøre de store fremskrittene heller.. litt sånn 2 steg frem, og 1 tilbake.. Hadde en lang og god tenkerunde med meg sjøl og kom frem til at tilgjengelighet og lettvinthet er viktig for meg i og med at eg bor et stykke fra byn kor eg går på skole (blir til at eg reiser tidlig om morgenen og kommer hjem seint) trener og i byn.. Så eg må altså gjøre det lett for meg å spise sunn mat.. Så igår gikk eg på meny og slo meg løs i grønnsaksdisken.. gikk hjem og kuttet opp det meste puttet i små bokser.. Så no om morgenen kan eg bare putte det eg vil opp i en liten boks, og ta den med meg - eventuelt flere hvis eg blir lenge.. Så slipper eg å falle for fristelsen til å løpe og kjøpe meg noe usunt med unnskyldningen om at det er så mye lettere.. Håper ihverfall dette funker.. + Må bli flinkere til å drikke VANN... hmm..

 

har veiedag imorgen. håper det ikkje blir så altfor gale..

 

ps ble visst litt mye.. et lite tankekors..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter alle litt her innemellom ser jeg.Men vi må glede oss over de gram og cm vi mister!Vi blir sakte men sikkert mindre.

Og som du sier Heikik,det har tatt tid å få alle disse ekstra kg på,det vil ta tid å få dem av.

Dessuten har jeg da inntrykk av at vi alle har blitt flinkere med kostholdet,vi drikker mer vann,og vi trener etter beste evne!Det synes jeg er en flott begynnelse,og nå må vi etter beste evne jobbe med oss selv så vi blir enda flinkere!Og det vil bli store slag med det berømte "søthunger monsteret",og noen ganger vil "søthunger monsteret" vinne slaget,dessverre,men det viktige er at vi vinner de fleste slagene med det forhatte og grusomme "søthunger monsteret".Og til slutt vil "søthunger monsteret" møte sitt Waterloo,det er jeg sikker på!!

 

klem Tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på sunniser... har hatt noen dager der jeg ikke har vært så superflink må derfor skjerpe meg i helgen... så får vi krysse fingrene for tirsdag og veing... Håper at alle får en flott helg!!!

 

Ps tuxi stå på med steppe maskinen, du må skrive hva du synest etter at du har prøvd den ut om det er noe du vil anbefale... og du har rett alle gode ting vi gjør for å bli sunnere er posetivt og små steg er bedre enn ingen steg i den rette retningen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut med 1600 kcal ja!! Selv ligger jeg på 1900 og går da ned i vekt (med unntak av sist uke da jeg tillot meg en del jeg ikke burde...)

 

Du kan jo gjøre som jeg. spise litt i overkant av 1600 de dagene du trener, og litt i underkant når du har stillesittende dager

 

kan jeg spør hvor høy og tung du er jeg er 175,5 og 86,6 kg og kvinne og 32 år.... Vet at når jeg låg på 1400 på siste kurset gikk jeg ned minimalt......... Men da hadde jeg ikke så mye igjenn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Høres fornuftig ut med 1600 kcal ja!! Selv ligger jeg på 1900 og går da ned i vekt (med unntak av sist uke da jeg tillot meg en del jeg ikke burde...)

 

Du kan jo gjøre som jeg. spise litt i overkant av 1600 de dagene du trener' date=' og litt i underkant når du har stillesittende dager

 

kan jeg spør hvor høy og tung du er jeg er 175,5 og 86,6 kg og kvinne og 32 år.... Vet at når jeg låg på 1400 på siste kurset gikk jeg ned minimalt......... Men da hadde jeg ikke så mye igjenn....[/quote']

 

 

Jeg er 30 år, 165 cm og 85,7 kg.

 

Du vil jo ta av mindre og mindre vekt jo lettere du blir... Jeg tok av bra i starteni forrige runde og vips så stod jeg bomstille i flere uker. Den gang var det ikke snakk om at jeg kanskje burde spise mer... Men da jeg gjorde det (ikke så mye mer, men en skive ekstra og et glass juice ekstra om dagen så slapp det plutselig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nå se hva resultatet blit til uken ... må bare si at jeg har hatt det kanskje litt for godt i helgen og jeg som hadde planer om å være så.......... flink....... en skal ikke planlegge for mye ser jeg........... men søthungeren er ikke så ille når jeg spiser mer........ jippi ... nei nå må jeg komme meg ut og trene littt ha en fin søndag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

... og det er bare så langt... Jeg hadde planer om å ut og gå med lillegull og få frisk luft, masse skritt og i det hele tatt være sprek.

 

MEN som de siste dagene har vært milde så var det jaggu kjipt føre da jeg våknet i morges også så ikke aktuelt å gå tur på holka med barnevogn...

 

Sambo skulle på treningssenteret han jobber på og spinne. Langkjøring i to timer (han driver og trener seg opp til birkebeinerrittet....)så jeg tenkte at jaggu skal jeg overraske han og bli med. Så etter at barnevakten stilte opp bars det til spinningsalen. Jeg syklet i to timer i dag jeg, uten pause... DET var utrolig deilig! HAdde trodd det skulle være mye tyngre, men det var bare digg fordi man på langkjøring skal ligge mellom 55 og 75 % av makspuls. Bare deilig å sitte og trå, veksle mellom hard og lett belastning, hurtig og rolig tråkk. Totalt forbrent 1738 kcal bare der...

 

Videre har jeg håp om å ut og måke snø til kvelden, for her har det kommet 15 cm de siste timene ;)

 

Dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig bra jobba!!Sykling i 2 timer,da hadde jeg nesten vært død tror jeg.

 

Har gått tur i dag,brukt min nye mini stepper og trent lett styrke(er forsiktig med skulder).Kommet opp i 14,3 trimpoeng denne uka og det er jeg godt fornøyd med.

 

Koser meg med hele livsstilendringen,og nå er jeg klar for ny uke!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...