Gå til innhold

Her kommer jeg med referat fra min Gastric Bypass gjort for 9 dager siden.


Gjest Nikki78

Anbefalte innlegg

Alt har gått over all forventning, selve operasjonen gikk veldig bra.

Hadde litt smerter da jeg våknet på oppvåkningen, men fikk smertestillende og smerten forsvant.

Var oppe og gikk samme ettermiddag, og følte meg i grei form selv om jeg var sliten så klart. Reiste hjem fra sykehuset etter 3 dager, godt å komme hjem.

Spiser nå flytende mat og får i meg drikke. Dagene går bra, og jeg blir bedre og bedre for hver dag. Angere ikke på at dette ble min beslutning etter mange års kamp mot vekten. Nå er det slutt. 7 kg er borte siden operasjonen, og tilsammen har jeg kvittet meg med 25 kg, tok av 18 kg på Grete Roede før operasjonen.

Så nå venter jeg bare på at de resterende kiloene skal forsvinne også, skal ned ca. 35-40 kg til.

Veien er lang, men nå vet jeg at jeg har den største sjansen for et livslangt resultat, noe som er viktig for meg=)

 

Stå på alle dere andre.

Klemmer fra Nikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt har gått over all forventning' date=' selve operasjonen gikk veldig bra.

Hadde litt smerter da jeg våknet på oppvåkningen, men fikk smertestillende og smerten forsvant.

Var oppe og gikk samme ettermiddag, og følte meg i grei form selv om jeg var sliten så klart. Reiste hjem fra sykehuset etter 3 dager, godt å komme hjem.

Spiser nå flytende mat og får i meg drikke. Dagene går bra, og jeg blir bedre og bedre for hver dag. Angere ikke på at dette ble min beslutning etter mange års kamp mot vekten. Nå er det slutt. 7 kg er borte siden operasjonen, og tilsammen har jeg kvittet meg med 25 kg, tok av 18 kg på Grete Roede før operasjonen.

Så nå venter jeg bare på at de resterende kiloene skal forsvinne også, skal ned ca. 35-40 kg til.

Veien er lang, men nå vet jeg at jeg har den største sjansen for et livslangt resultat, noe som er viktig for meg=)

 

Stå på alle dere andre.

Klemmer fra Nikki[/quote']

 

Hei!

Så bra at operasjonen ble så vellykket! Håper du stikker innom her og forteller mer om hvordan det går etterhvert! Og 7 kg siden operasjonen er jo massivt! Håper fortsettelsen også blir bra!

 

Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Gratulerer Nikki78, så flott at operasjonen forløp uten komplikasjoner. Skal bli spennende å følge deg fremover - kanskje du kan skrive en liten blogg her inne? Uansett - lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia. Kjekt å høre fra deg. Godt å høre at alt har gått bra for deg. Blir spennende å følge deg videre. Håper du lar høre fra deg. Lykke til videre.

 

 

Alt har gått over all forventning' date=' selve operasjonen gikk veldig bra.

Hadde litt smerter da jeg våknet på oppvåkningen, men fikk smertestillende og smerten forsvant.

Var oppe og gikk samme ettermiddag, og følte meg i grei form selv om jeg var sliten så klart. Reiste hjem fra sykehuset etter 3 dager, godt å komme hjem.

Spiser nå flytende mat og får i meg drikke. Dagene går bra, og jeg blir bedre og bedre for hver dag. Angere ikke på at dette ble min beslutning etter mange års kamp mot vekten. Nå er det slutt. 7 kg er borte siden operasjonen, og tilsammen har jeg kvittet meg med 25 kg, tok av 18 kg på Grete Roede før operasjonen.

Så nå venter jeg bare på at de resterende kiloene skal forsvinne også, skal ned ca. 35-40 kg til.

Veien er lang, men nå vet jeg at jeg har den største sjansen for et livslangt resultat, noe som er viktig for meg=)

 

Stå på alle dere andre.

Klemmer fra Nikki[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Tenker du føler deg letta nå ja.Jeg vet hvilken stor beslutning du har tatt.

Den krever virkelig mot!!Det er slett ikke bare at man har gitt opp som mange tror.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du føler deg letta nå ja.Jeg vet hvilken stor beslutning du har tatt.

Den krever virkelig mot!!Det er slett ikke bare at man har gitt opp som mange tror.

Lykke til videre!

 

Ja den krever mot, og er langt fra noen lettvint løsning. Er kun en siste løsning.

Handler ikke om å ha gitt opp heller som du sier. Operasjonen er bare et hjelpemiddel, trimme og spise sunt må jeg jo gjøre for å holde vekten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathriiiine

Gratulerer så mye, flott at alt gikk bra. ;)

Jeg ble jo operert dagen etter deg, var du hun med det lange sorte håret? Jeg tror jeg snakket med alle, men ikke med henne (deg?). Koselig opphold, herlige folk og jeg har fått endel nye venner, venner som forstår meg bedre enn noen andre. Herlig. :)

 

Jeg har gått ned 10 kg siden operasjonen, på 10 dager. Sprøtt. Jeg sliter veldig med flytende-perioden, klarer ikke å gå i meg noe, men ellers går det bra. Ingen smerter, føler meg såvidt operert.

 

Skal du på Evjeklinikken i april?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye' date=' flott at alt gikk bra. ;)

Jeg ble jo operert dagen etter deg, var du hun med det lange sorte håret? Jeg tror jeg snakket med alle, men ikke med henne (deg?). Koselig opphold, herlige folk og jeg har fått endel nye venner, venner som forstår meg bedre enn noen andre. Herlig. :)

 

Jeg har gått ned 10 kg siden operasjonen, på 10 dager. Sprøtt. Jeg sliter veldig med flytende-perioden, klarer ikke å gå i meg noe, men ellers går det bra. Ingen smerter, føler meg såvidt operert.

 

Skal du på Evjeklinikken i april?[/quote']

 

Jeg er Lill-Hege, så vi snakket sammen. Glad det har gått bra med deg, selv om vi står ovenfor utfordringer nå. Men vi har et lettere liv i vente. 10 kg er jo masse :)

Evjeklinikken skal jeg på i April, og oppholdet er bestilt, håper vi ses der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathriiiine
Jeg er Lill-Hege' date=' så vi snakket sammen. Glad det har gått bra med deg, selv om vi står ovenfor utfordringer nå. Men vi har et lettere liv i vente. 10 kg er jo masse :)

Evjeklinikken skal jeg på i April, og oppholdet er bestilt, håper vi ses der:)[/quote']

 

Åja er det deg ja? Hehe så koselig. Du har sikkert sagt at du var her inne også, men jeg lider av alzheimers light til tider, iallefall nå for tiden hehe. Jeg har ikke bestilt Evje-opphold enda, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med datteren min. Min mann jobber endel kveld og kan ikke ta seg fri, og ingen andre kan passe henne, så jeg tror ikke jeg kan dra ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja er det deg ja? Hehe så koselig. Du har sikkert sagt at du var her inne også' date=' men jeg lider av alzheimers light til tider, iallefall nå for tiden hehe. Jeg har ikke bestilt Evje-opphold enda, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med datteren min. Min mann jobber endel kveld og kan ikke ta seg fri, og ingen andre kan passe henne, så jeg tror ikke jeg kan dra ... ;)[/quote']

 

Har du ingen familie som kan passe henne?? Jeg for min del har samboeren hjemme i pappa perm da, så det passet utrolig godt. Han begynner permen sin den 19.april, og jeg reiser den 22.april.

Fikk velkommst brevet, og så at dagene starter med morgentur kl.07.30, og dagene avsluttes kl.19. Også var det anbefalt og ha med mye treningstøy, så der blir det nok ingen kjære mor, hehe. Men det blir sikkert kjempe stas, og mange koselig minner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathriiiine

Jeg kan snakke med ham, be ham spørre sjefen om han kan regulere arbeidstiden sin litt mer i forhold til barnehagen akkurat den uka, da går det jo. Må vel gå an det, sjefen hans er ganske ok.

 

Jeg kan melde meg på iallefall, så jeg ikke mister muligheten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan snakke med ham' date=' be ham spørre sjefen om han kan regulere arbeidstiden sin litt mer i forhold til barnehagen akkurat den uka, da går det jo. Må vel gå an det, sjefen hans er ganske ok.

 

Jeg kan melde meg på iallefall, så jeg ikke mister muligheten. ;)[/quote']

 

Det er ok lurt å melde seg på.. Får du det ikke til, så husk å melde deg av sånn at du kan bruke oppholdet ditt senere når det passer sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

En måned siden min GBP operasjon, -11 kg, og -12 cm på midjen. Er veldig fornøyd så langt.

Så tilsammen viser vekten -29 kg, og -32 cm på midjen siden 1.september 2006.

 

Ingen problemer etter operasjonen, spiser vanlig mat nå. Trimmer ca 4-5 ganger i uken i form av svømming eller turer. Kan ikke klage på noe, energien er tilbake for fullt og livet kjennes herlig dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned siden min GBP operasjon' date=' -11 kg, og -12 cm på midjen. Er veldig fornøyd så langt.

Så tilsammen viser vekten -29 kg, og -32 cm på midjen siden 1.september 2006.

 

Ingen problemer etter operasjonen, spiser vanlig mat nå. Trimmer ca 4-5 ganger i uken i form av svømming eller turer. Kan ikke klage på noe, energien er tilbake for fullt og livet kjennes herlig dere:)[/quote']

 

 

Hei :):):)

 

Så flott å høre at det går så bra med deg, og for et flott vekttap da, kjempe fint.

 

Lykke til videre

 

vi skrives

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikki78
Hei

 

Jeg lurer på hva som gjorde utslaget for at du valgte å operere deg når du har klart å gå ned så mye i vekt fra før?

 

Er i samme situasjon selv.

 

Det som gjorde utslaget var at jeg ble livredd for å legge de kiloene på meg igjen som så mange ganger før. Jeg har gått på Grete Roede kurs maaaange ganger, men går stadig opp mer enn jeg gikk ned. Og mange går jo på grete Roede kurs mange ganger i løpet av livet. Jeg ville ut av denne onde sirkelen.

 

Sykelig overvekt, altså høy BMI, som jeg hadde da jeg startet på 45 regnes som en kronisk sykdom. Og jeg vet at jeg ikke vill klart å ha et livslangt resultat ved å kvitte meg med kiloene bare ved Grete Roede kurs.

 

Valget var enkelt, jeg lærte meg gode matvaner føre operasjonen på kurs. Men nå må jeg igjen tenke annerledes. Nå spiser jeg masse ost, egg, melkeprodukter, kylling og fisk... Ikke mye frukt og grønnsaker, det fyller opp den lille plassen som er i magen. Spiser heller ikke mere brød.

 

Må tenke proteiner proteiner....

Jeg angrer ikke en dag på min operasjon, og jeg ser virkelig en løsning på mitt overvejt problem. Nå har jeg bare 35 kg igjen dit jeg vil, mot at jeg hadde 65 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest mollapus
Det som gjorde utslaget var at jeg ble livredd for å legge de kiloene på meg igjen som så mange ganger før. Jeg har gått på Grete Roede kurs maaaange ganger' date=' men går stadig opp mer enn jeg gikk ned. Og mange går jo på grete Roede kurs mange ganger i løpet av livet. Jeg ville ut av denne onde sirkelen.

 

Sykelig overvekt, altså høy BMI, som jeg hadde da jeg startet på 45 regnes som en kronisk sykdom. Og jeg vet at jeg ikke vill klart å ha et livslangt resultat ved å kvitte meg med kiloene bare ved Grete Roede kurs.

 

Valget var enkelt, jeg lærte meg gode matvaner føre operasjonen på kurs. Men nå må jeg igjen tenke annerledes. Nå spiser jeg masse ost, egg, melkeprodukter, kylling og fisk... Ikke mye frukt og grønnsaker, det fyller opp den lille plassen som er i magen. Spiser heller ikke mere brød.

 

Må tenke proteiner proteiner....

Jeg angrer ikke en dag på min operasjon, og jeg ser virkelig en løsning på mitt overvejt problem. Nå har jeg bare 35 kg igjen dit jeg vil, mot at jeg hadde 65 kg[/quote']

 

Hei!

 

har noen spm angående operasjonen du har gjort. Håper dette er greit.

Måtte du gjøre noe spesielt for å få denne operasjonen.. utenom bmi over 35/40?

Må du på noe oppfølging etterpå og event hvor lenge?

Jeg vurderer å snakke med min lege anngående operasjon.

 

Syns du er utrolig flink som har gått ned så mye!

 

lykke til videre

 

hilsen mollapus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathriiiine
Hei!

 

har noen spm angående operasjonen du har gjort. Håper dette er greit.

Måtte du gjøre noe spesielt for å få denne operasjonen.. utenom bmi over 35/40?

Må du på noe oppfølging etterpå og event hvor lenge?

Jeg vurderer å snakke med min lege anngående operasjon.

 

Syns du er utrolig flink som har gått ned så mye!

 

lykke til videre

 

hilsen mollapus

 

Jeg svarer for henne jeg, om det er greit. Hun ble operert privat, samme sted som meg, og der er det ingen spesielle ting du må gjøre før operasjonen. Bare betale (138.000,- kroner) og møte opp. Skal du opereres offentlig (gratis) må du gå via fastlegen og ta en rekke prøver, og du må regne med å stå i operasjonskø i ca. 2 år.

 

Vi får forresten 5 års oppfølging fra Aleris privatsykehus, og du må ha oppfølging på livstid fra fastlegen din, så sørg for at du har en fastlege som er samarbeidsvillig.

 

Nå er det forresten snart 2 mndr siden vi ble operert og jeg har gått ned 20 kilo. ;) Angrer virkelig ikke på operasjonen og har fått et nytt liv allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mollapus
Jeg svarer for henne jeg' date=' om det er greit. Hun ble operert privat, samme sted som meg, og der er det ingen spesielle ting du må gjøre før operasjonen. Bare betale (138.000,- kroner) og møte opp. Skal du opereres offentlig (gratis) må du gå via fastlegen og ta en rekke prøver, og du må regne med å stå i operasjonskø i ca. 2 år.

 

Vi får forresten 5 års oppfølging fra Aleris privatsykehus, og du må ha oppfølging på livstid fra fastlegen din, så sørg for at du har en fastlege som er samarbeidsvillig.

 

Nå er det forresten snart 2 mndr siden vi ble operert og jeg har gått ned 20 kilo. :) Angrer virkelig ikke på operasjonen og har fått et nytt liv allerede.[/quote']

 

Heisann!

 

Takk for svar!

 

Oj, 20 kg på 2 mnd.. fantastisk.. må nok snakke med min fastlege. 138000 blir nok for mye for meg å betale ;) selv om jeg kunne tenkt meg å gjøre det privat.

Pga andre sykdommer er jeg allerede legevant.. men må man ha oppfølging hele livet? hva gjør dere hos legen? jeg trodde det var en oppfølging på 3 år..

 

2 år i kø, det er lenge.. men jeg får nok bare vente..

 

hilsen mollapus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathriiiine
Heisann!

 

Takk for svar!

 

Oj' date=' 20 kg på 2 mnd.. fantastisk.. må nok snakke med min fastlege. 138000 blir nok for mye for meg å betale ;) selv om jeg kunne tenkt meg å gjøre det privat.

Pga andre sykdommer er jeg allerede legevant.. men må man ha oppfølging hele livet? hva gjør dere hos legen? jeg trodde det var en oppfølging på 3 år..

 

2 år i kø, det er lenge.. men jeg får nok bare vente..

 

hilsen mollapus[/quote']

 

Heia

 

Hvilket helsedistrikt hører du til? På Aker tror jeg de opererer flere slik at ventetiden er rundt ett år. Men det varierer veldig.

 

I det offentlige tror jeg det er 3 års oppfølging fra sykehuset, mens ved Aleris er det 5 år, pluss man får en uke ved Evjeklinikken (http://www.evjeklinikken.no) medregnet i prisen. Jeg og Nikki78 skal dit i slutten av april, det blir nok gøy. :)

 

Hvis du ikke har penger til Aleris (jeg tok opp lån to steder for å få råd) så vil jeg anbefale deg å ringe legen idag eller i morgen og få ham til å sende en henvisning fort. Jo fortere du tar kontakt, jo fortere er du inne i systemet. Np har Haugesund sykehus også begynt med operasjoner, så om du hører til Helse Vest så har du nå TO sykehus å opereres på, Haugesund og Førde. I Førde opererer de kun DS-operasjoner, som er en annen type enn den jeg og Nikki har tatt.

 

Hos fastlegen sjekkes vi for vitamin- og mineralstatus, da vi opererte tar opp mindre næring siden tarmsystemet er kortere og koblet om. Vi må ta vitaminer og mineraler resten av livet, men det ser jeg bare på som positivt siden vi aldri kommer til å gå rundt og mangle vitaminer og mineraler uten å vite om det, slik vanlige folk ofte gjør. :D

 

Meld deg forresten inn på dette forumet:

 

http://www.vektoperasjon.no

 

Der er både jeg og Nikki meldem (jeg kaller meg Catalina), og det er masse supre folk der inne, både folk som venter i operasjonskø og folk som allerede er operert. Jeg fant ut at jeg skulle operere meg etter å ha blitt medlem der inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mollapus
Heia

 

Hvilket helsedistrikt hører du til? På Aker tror jeg de opererer flere slik at ventetiden er rundt ett år. Men det varierer veldig.

 

I det offentlige tror jeg det er 3 års oppfølging fra sykehuset' date=' mens ved Aleris er det 5 år, pluss man får en uke ved Evjeklinikken (http://www.evjeklinikken.no) medregnet i prisen. Jeg og Nikki78 skal dit i slutten av april, det blir nok gøy. ;)

 

Hvis du ikke har penger til Aleris (jeg tok opp lån to steder for å få råd) så vil jeg anbefale deg å ringe legen idag eller i morgen og få ham til å sende en henvisning fort. Jo fortere du tar kontakt, jo fortere er du inne i systemet. Np har Haugesund sykehus også begynt med operasjoner, så om du hører til Helse Vest så har du nå TO sykehus å opereres på, Haugesund og Førde. I Førde opererer de kun DS-operasjoner, som er en annen type enn den jeg og Nikki har tatt.

 

Hos fastlegen sjekkes vi for vitamin- og mineralstatus, da vi opererte tar opp mindre næring siden tarmsystemet er kortere og koblet om. Vi må ta vitaminer og mineraler resten av livet, men det ser jeg bare på som positivt siden vi aldri kommer til å gå rundt og mangle vitaminer og mineraler uten å vite om det, slik vanlige folk ofte gjør. :)

 

Meld deg forresten inn på dette forumet:

 

http://www.vektoperasjon.no

 

Der er både jeg og Nikki meldem (jeg kaller meg Catalina), og det er masse supre folk der inne, både folk som venter i operasjonskø og folk som allerede er operert. Jeg fant ut at jeg skulle operere meg etter å ha blitt medlem der inne. :D[/quote']

 

 

Heisann!

 

JEg hører til møre og romsdal.. og regner med det bare er Ålesund som gjør slike operasjoner. Men det er avhengig da av hvor mange som står i kø på plassen? trodde man kunne velge fritt sykehus..

Jeg har alt vært inne på vektoperasjonen.. men har ikke skrevet noe innlegg.

Må si jeg virkelig kunne tenkt meg en slik operasjon.. har prøvd det meste, men lite resultat. har time hos legen min snart.. spørs hva han mener da..

 

klem fra mollapus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...