Gå til innhold

Kalorier i pizza?


Gjest miina

Anbefalte innlegg

Hei, alle sammen! Håper noen kan hjelpe. Jeg skal ha selskap i dag og før kakene kommer på bordet skal jeg servere Peppes-pizza, med speltbunn. En med skinke og en "Deeper Love" med blant annet biffkjøtt og tacokrydret kjøttdeig.

Noen som kjenner kaloriinnholdet i dette? Finner det ingen steder.

 

Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slappfisken

Har lest at det er ca 400 kcal per stykke, noe som nok kan stemme bra med infoen på peppes sin side. Hvert stykke veier vel kanskje 150-160 gram? Blir da 262kcal per 100 gram og rundt 400 kcal per stykke. Og jeg kan fort spise 4 stykker... 1600 kcal. :P Så Peppes er dessverre på no-no lista mi.. Selv om jeg eeelsker pizza..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette stemmer, men fant iverfall disse tallene:

 

Parma Tony (Peppes pizza) 251 kcal * dette er ett stykke på 100gram

 

 

Heavy Heaven (Peppes pizza) 262 kcal * også ett stykke på 100gram

 

-slik jeg ser det ut i fra overnevnte er det da rundt 255 kcal pr 100 gram, og 100 gram pizza- det er ikke mye. Uff tenker på alle gangene jeg har spist nesten en halv Peppes Pizza. Makan til kaloribombe!!!

 

Lykke til og kos deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! Jeg får trøste meg med at jeg i allfall spiser speltbunn, og sørge for at evt. rester havner i fryseren før selskapet går, og ikke ender som nattmat til meg.

 

God helg alle, sammen!

 

Hilsen Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei....jeg sendte mail til adm. dir i peppes, og fikk faktisk svar samme dag. Han svarte at kcal er oppgitt per 100 g, så da blir jo stykkene ganske kaloririke ja.....

 

Stå på alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...