Gå til innhold

Hvor ofte bør man spise?


Gjest schnella

Anbefalte innlegg

Gjest schnella

Jeg har nettopp begynt mitt "lille" slankeprosjekt. Jeg har aldri spist noe særlig usunt, og har alltid spist mye fiber, magert kjøtt og masse fisk. Til tross for dette har jeg havna på 72 kg, og nå vil jeg gjerne ned til 60. Jeg bruker å trene ca tre ganger i uka, spinning og aerobic, men det blitt dårlig med det etter jul. Jeg er student, og begynner sent på skolen, noe som innebærer at jeg sjelden står opp før 10-11. I tillegg legger jeg meg gjerne klokka tolv , og da har jeg ikke mange timene til å få i meg 1400 kcal. Hvor ofte bør man egentlig spise? Og blir jeg kanskje nødt til å forlenge dagen min nå? :P Dette tror jeg blir veldig vanskelig, men håper motivasjonen holder seg like godt fremover.

 

Lykke til til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 5 måltider om dagen. Frokost, lunch,mellommåltid og middag med to timer mellom hvert måltid, og tre timer fra middag til kveldsmat.

 

Smetter inn litt frukt i mellom måltidene. Fungerer veldig greit, og vekta går ned hver uke (gjort d hittil iallefall).

 

Trener sånn passe. I snitt 7 trimpoeng i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Dine tall er lik mine før jeg ble medlem her inne - trivselsvekt er 60 som jeg veide før barn og jeg hadde økt til 70 (begge innfor normal BMI).

 

Det jeg gjorde som førte til at kiloene snek seg på var å spise for sjelden og for mye mat i ett måltid og å finne for lite tid til meg selv til trimming. Har alltid spist kjempesunn mat, mye frukt, grønnsaker, fisk og sjømat og fiber. Jeg spiste 3 måltider - og nå spiser jeg 5 måltider - jeg spiser frokost tidlig - første lunsj er når du står opp, neste - 1-2-tiden, middag 6 og kvelds før jeg legger meg (frukt eller skiver alt etter som hvilken middag jeg har spist) og legger inn turer/trappegang etc. når jeg kan. Det tok meg 3 måneder å komme ned til trivselsvekt og nå har jeg stabilisert vekten siste året.

 

Heldig for deg at du har så mye tid til rådighet tidlig på dagen - da kan du kanskje stå opp litt tidligere, spise en god frokost og gå en rask tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Når jeg har fri, og sover lenge, spiser jeg frokost rundt kl 10, lunch kl 13, middag kl 17, dessert/mellommåltid kl 19 og kveldsmat kl 21-22. Når jeg står opp tidlig blir det frokost kl 6-7, mellommåltid kl 9-10, lunch kl 11-12, mellommåltid kl 14-15, middag kl 17, kveldsmat kl 20-21. Blir altså mange fler måltider når jeg har lengre dager, men da spiser jeg kanskje litt mindre til hvert måltid ettersom jeg vet at det ikke er så lenge til neste. Du trenger jo ikke spise så stort volum av mat til hvert måltid, eller noe som tar lang tid å spise. 1 tjukkere skive i stedet for to tynnere f.eks, eller bare noen nøtter til mellommåltid. Mat i mindre volum trenger ikke ha få kalorier selv om det kanskje ikke metter så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...