Gå til innhold

Jeg er sulten og har dårlig tid


Gjest Icequeen

Anbefalte innlegg

Gjest Icequeen

Hei!

 

Jeg er utrolig innstilt på å gå ned i vekt og holde meg der, men yrket mitt gjør at til tider har jeg veldig lite tid til å lage mat. Så derfor roper jeg nå litt ut etter hjelp for enkle og raske oppskrifter til god sunn mat slik at nåla fortsetter å gå den riktige veien på vekta mi.

 

Mvh

icequeen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Fjorland ble min nødløsing da jeg hadde det travelt og var sulten. Der er ferdige porsjonspakker med middag innenfor kalorirammen. Viss du er aleine altså. Det er en middag i hver pakka og med kalorier bare til å varme opp fra 350 til 480 alt etter hva du kjøper. les på pakken.

Absolutt brukbar nødløsing når en ikke har tid til å lage til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du og kan gjøre er .hvis du vet at du vil få dårlig tid dagen etter kan du lage maten degen før. og så er det bare til å kunne varmes (hvis maten kan det da) når du skal ha det. noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjerstib

Hvor lite tid har du da? Hvis du har 20 minutter kan du få gjort mye. For meg har planlegging vært alfa og omega. Lag en ukesmeny, og skriv handleliste. Handle inn for flere dager av gangen (jeg handler to ganger i uka nå). Frosne grønnsaker er fine, da slipper du å bruke tid på å kutte grønnsaker. En fin oppskrift jeg har brukt noen ganger er suppelapskaus. For en porsjon trenger du

 

150g strimlet svinekjøtt

300g frossen grønnsaksblanding (feks lapskausblanding eller noe annet med poteter i)

1 hvitløksbåt (valgfri)

1/2 dl buljong

salt og pepper

 

(Jeg tar den etter hukommelsen, det er sånn ca dette.)

Fres hakket hvitløk i litt olje i en panne, ha i buljong, la det koke opp og ha i grønnsaker og kjøtt. La det småkoke i 4-5 minutter, salt og pepper etter smak, og voila ferdig middag!

 

1 porsjon gir 398 kalorier. Serveres med flatbrød til.

 

Har du alle ingrediensene klare tar det under 20 minutter å lage denne middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Til middag tar jo wok superkort tid da, hvis du kjøper ferdigstrimlet kjøtt, ferdig saus og frossen wokblanding. Jeg gidder ikke alltid koke ris til, men det er jo også godt. Ellers er jo posesupper med litt kjøtt fra en halv ferdig grillet kylling + noen frosne grønnsaker også et kjapt alternativ. Eller du kan leke skikkelig husmor og lage flere middager en dag du har god tid og fryse i porsjoner? Du kan ta opp en boks med middag dagen i forveien så den tiner sakte og så varme den i nærmeste micro. Kjapp og passe sunn to-go lunch er brødskiver, rundstykke eller knekkebrød og en banan ved siden av. Du kan skjære den i skiver å legge på eller bare spise den samtidig med det andre. Brød og andre frukter er også godt og kjapt å rive med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...