Gå til innhold

Min lille vektnedgangs blogg:)


Gjest massepusskalblilillepus

Anbefalte innlegg

Gjest massepusskalblilillepus

Hei alle sammen. Har na vart medlem i vektkubben siden 15.10.06 . Har pa den tid gatt ned 4 kg og opp tre (over jul). Sa na har jeg bestemt meg for a en gang for alle komme meg ned til trivselsvekten min!!

 

Jeg er en 26 ar gammel jente som bor utenlands:) Jeg er 160cm hoy og veier for tiden 64.6 kg. Forste del mal er 60 kg. Mitt endelige mal er rundt 53 kg tror jeg. Kan ikke huske a ha veid mindre enn 60 kg sa far ta det litt som det kommer.

Vil veldig gjerne ned til 60 innen 10 mars, men vet ikke helt om jeg far det til, ser ut til a ga ned ganske sakte for tiden:( Malet for veknedgangen er ca 500 gram hver uke. Hvis jeg far det til skal jeg vare stralende fornoyd!!

 

Tenkte at a starte en liten blogg her kunne vare en fin mate a fa skrevet ned tanker og mal osv..

 

Jeg er med i traden Ned i vekt mot sommer og sol. Vi har veiedag pa torsdag, men pga jobb sa ma jeg etterhvert begynne a veie meg pa mandager, sa veier meg for tiden to ganger i uka.

 

Jeg begynte a fore vekt og mal fra 15 jan 2007

 

Uke 1 (15.01.07)

 

Vekt: 65.5 kg (ukens nedgang/totalt)

Livmall: 79 cm (ukens nedgang/totalt)

 

 

Uke 2 (22.01.07)

 

Vekt: 64.4 kg (-1.1kg/-1.1kg)

Livmal: 78 cm (-1cm/-1cm)

 

 

Uke 3 (29.01.07)

 

Vekt: 64.6 kg (+0.2kg/0.9kg)

Livmal: 76 cm (-2cm/-3cm)

 

 

Uke 4 (05.02.07)

 

Vekt: 63.9 kg (-0.7kg/-1.6kg)

Livmal: 75cm (-1cm/-4cm)

 

 

Uke 5 (12.02.07)

 

Vekt: 63.4 kg (-0.5kg/-2.1kg)

Livmal: 75cm (-0cm/-4cm)

 

 

Uke 6 (19.02.07)

 

Vekt: 63.7 kg (+0.3kg/-1.8kg)

Livmal: 75cm (-0cm/-4cm)

 

 

Uke 7 (26.02.07)

 

Vekt: 63.4 kg (- 0.3kg/-2.1kg)

Livmal: 75cm (-0cm/-4cm)

 

 

Uke 8 (05.03.07)

 

Vekt: 62.6 kg (- 0.8kg/-2.9kg)

Livmal: Ikke malt (-0cm/-4cm)

 

 

Uke 9 (26.03.07 - har ikke veid meg pa en stund sa dette ma bli uke'9')

 

Vekt: 62.9 kg (+ 0.3kg/-2.6kg)

Livmal: ? (0cm/-4cm)

 

16.04.07

 

Vekt: 62.7 kg (-0.2kg/-2.8kg)

Mal: 77cm (+2cm/ -2cm)

 

23.04.07

 

Vekt:

Mal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Jippi. Veide meg i dag for far ikke veid meg for Torsdag ellers og veide 63.9kg ;) Sa na en nedgang pa 1.6kg. Bare 1.4kg til der jeg var for jul.

Foles litt irriterende a ga ned de samme kiloene om og om igjen menmen far bare sta pa videre.

 

Denne uken har jeg hatt 10 trimpoeng. Ganske fornoyd med det, for har folt at bena har vart som bly! Trente kanskje litt for hardt forrige uke med gamle jogge sko. Sa i dag skal jeg ta en fri dag. Vil jo ikke skade meg slik at jeg ikke kan trene pa en lang stund..

 

Jeg bruker skrittellern min flittig og denne uken har jeg gatt 104 100 skritt. Det er jammen meg goy a ga og telle skritt:) Blir skikkelig motivert til a ga mer av det!!

 

Sa jeg er i grunn veldig fornoyd med denne uken. Har nok ikke spist sann alt for bra, det er flere steder jeg kan skjerpe inn. Men veldig fornoyd med trim og sann. Sa far jeg prove a vare litt flinkere med mat neste uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Så god idé med din egen vektnedgangsblogg! :) Ønsker deg lykke til med å nå målene dine! Det var jo kjedelig å gå opp 3 av de 4 kiloene i jula, men du er jo allerede på god vei nedover, - super innsats! Jeg syns også du er kjempeflink til å bruke skritteller! Det er en kjempemotiverende liten dings, og de som fant opp det skal ha en stor takk, det har nok medvirket til mye mer mosjon blant folk!

 

Nå driver valpen min Mia og er propell på gulvet her, så jeg må gå og redde skoene mine fra den sikre død... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus
Så god idé med din egen vektnedgangsblogg! :) Ønsker deg lykke til med å nå målene dine! Det var jo kjedelig å gå opp 3 av de 4 kiloene i jula' date=' men du er jo allerede på god vei nedover, - super innsats! Jeg syns også du er kjempeflink til å bruke skritteller! Det er en kjempemotiverende liten dings, og de som fant opp det skal ha en stor takk, det har nok medvirket til mye mer mosjon blant folk!

 

Nå driver valpen min Mia og er propell på gulvet her, så jeg må gå og redde skoene mine fra den sikre død... ;)[/quote']

 

Hei Anneli

Koselig med litt tilbake melding. Jeg skal fortsatt vare med pa traden var da, men folte at det er bra for meg og skrive litt mer, og det er jo veldig greit a gjore det her..

 

Jeg elsker skrittellern min for tiden. Gar ingen steder uten;)

 

Haper alt gar bra med lille Mia. Sa sott navn:) Lykke til med henne! Skal du ga pa lydighets trening med henne? Vi gjorde det og tror det er en god ide nar man har stor hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Da var det start pa uke 4 i mitt lille forandre livsstil prosjekt:) Jeg ble sa overasket over hvor lett det var og legge om til gode vaner igjen etter julens utskeielser! Godt a se at det ikke er bare uvaner som er lette og holde pa..

 

Denne uken er malene min

 

1. 10 trimpoeng, far jeg til mer er jo det bare supert men 10 er veldig bra for meg

2. Ga 120 000 skritt, det er ca 17000 skritt om dagen:)

3. Spise ca 1700 kcal i uken og ikke mer en 2200 lordag og sondag. Da bor jeg fortsatt ga ned litt denne uken ogsa.

 

Jeg har begynt a trene endel kondisjons trening og begynner na a fa et lite 'problem'. Nar jeg na gar pa tur sliter jeg veldig med a fa pulsen opp nok til a forbrenne noe sarlig kalorier. Min pulsklokke viser bare brente kalorier nar pulsen sitter over 100. Det er vel i grunn bra at jeg begynner a bli sprekere, men irriterende nar jeg gar 7 km for sa a ha forbrent 150 kalorier.. Men det er jo bedre enn a sitte stille og se pa tv da:)

Men av denne grunn er det vanskelig a fa nok trim poeng. Skal fortsatt prove hardt denne uken da!

 

Malvekt for neste Mandag er 63.4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Haper alt gar bra med lille Mia. Sa sott navn Lykke til med henne! Skal du ga pa lydighets trening med henne? Vi gjorde det og tror det er en god ide nar man har stor hund.
Takk! Ja, fra hun er 3 måneder gammel skal vi på lydighetstrening ca. en gang i uka til hun er ett år. Og føler vi at det trengs, kommer vi til å gjøre det enda mer... Kan virke sånn nå - hun er helt propell ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Jeg har begynt a trene endel kondisjons trening og begynner na a fa et lite 'problem'. Nar jeg na gar pa tur sliter jeg veldig med a fa pulsen opp nok til a forbrenne noe sarlig kalorier. Min pulsklokke viser bare brente kalorier nar pulsen sitter over 100. Det er vel i grunn bra at jeg begynner a bli sprekere, men irriterende nar jeg gar 7 km for sa a ha forbrent 150 kalorier.. Men det er jo bedre enn a sitte stille og se pa tv da:)

Men av denne grunn er det vanskelig a fa nok trim poeng. Skal fortsatt prove hardt denne uken da!QUOTE]

 

Høres ikke ut som om den skrittelleren din er helt rettferdig! Hva hvis du bruker trimregistreringen under "registrering" under profilen din, da må jo det vise mer!? prøvde for moro skyld på min side, og ved å legge inn gange 6 km/t og 1 time og 10 min var kaloriforbruket på over 500... Har du lagt inn riktig skrittavstand på telleren din?

 

Lykke til!

 

Yngvil (som var med på den gamle linken, men som datt helt av ved julebordstider og har gått opp igjen de 3 kg som forsvant i høst...Men på'an igjen!! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus
Høres ikke ut som om den skrittelleren din er helt rettferdig! Hva hvis du bruker trimregistreringen under "registrering" under profilen din' date=' da må jo det vise mer!? prøvde for moro skyld på min side, og ved å legge inn gange 6 km/t og 1 time og 10 min var kaloriforbruket på over 500... Har du lagt inn riktig skrittavstand på telleren din?

 

Lykke til!

 

Yngvil (som var med på den gamle linken, men som datt helt av ved julebordstider og har gått opp igjen de 3 kg som forsvant i høst...Men på'an igjen!! )[/quote']

 

Takk for svar Yngvil og hyggelig a se at du er tilbake!! Vet hvordan det kjennes a legge pa seg de kg igjen ja.. Gjorde akkurat det samme selv:( Men kan jo ikke gjore noe annet en a begynne med blanke ark na!:D Sa gar det sa bra!

 

Jeg bruker pulsklokke til a telle kcal og vet at det er 7 km dit jeg gar (malt med bil:)) Sa klokken min teller altsa bare brente kcal nar pulsen overstiger 100 slag i min. Jeg kunne godt ha gatt i 3 timer med hjertefrekvens pa 98 og den hadd ikke telt at jeg forbrant en eneste kalori.. Er det ikke sann alle pulsklokker er? Har ikke turt og legge inn de generelle beregningege fordi har jo tenkt at pulsklokka er det mest noyaktige, men kanskje det ikke er rett alikevel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Pulsklokka mi viser også bare kalorier forbrent dersom pulsen er over 100, men ikke alle pulsklokker er sånn. Har fått høre at f.eks. Polar ikke er sånn, mens Sigma (som jeg har) er sånn.

 

Om du skal følge dagsrapportens generelle beregninger eller pulsklokka, avhenger av om det er en økt med puls over eller under 100... Hvis du virkelig tar i og går alt du har vil jo pulsen være over 100 stort sett hele tiden, og da ville jeg stolt på pulsklokka. Den vet tross alt mer om deg enn kalkulatoren i dagsrapporten gjør. Men hvis pulsen din er under 100 store deler av økta ville jeg heller følge på beregningene i dagsrapporten, tror jeg. F.eks. når jeg trener pilates/styrke el.l. eller går svært rolig tur følger jeg dagsrapportens kalorier, for pulsen er så lav...

 

...neste gang kjøper jeg meg en polar-pulsklokke....:D

 

Jeg er i alle fall helt sikker på at du har forbrent mer enn 150 kcal på din 7-kilometers-tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Høres ikke ut som om den skrittelleren din er helt rettferdig! Hva hvis du bruker trimregistreringen under "registrering" under profilen din' date=' da må jo det vise mer!? prøvde for moro skyld på min side, og ved å legge inn gange 6 km/t og 1 time og 10 min var kaloriforbruket på over 500... Har du lagt inn riktig skrittavstand på telleren din?

 

Lykke til!

 

Yngvil (som var med på den gamle linken, men som datt helt av ved julebordstider og har gått opp igjen de 3 kg som forsvant i høst...Men på'an igjen!! )[/quote']Så gøy å se deg igjen her på Vektklubben! :D Har tenkt på deg! Du er velkommen tilbake til gjengen i vår nye tråd "ned i vekt mot sol og sommer" hvis du har lyst. Noen gamle og noen nye der, sleng deg gjerne med! :) Hilsen Anneli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Anneli - Jeg har Polar og den teller bare nar hjertefrekvensen er over 100.

Jeg skal herved begynne a legge inn aktiviteter sann som du sa da:) Sa blir det kanskje litt flere trimpoen pa meg ogsa:) Alltid motiverende.

 

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Jeg jobbet i gar natt og spiste veldig darlig:( Normalt er jeg ganske flink og prover og spise ganske sunt nar jeg jobber netter.. Men i gar spiste jeg altsa en liten pose potetgull, en 55g sjokolade og et par kjeks og litt ost og kjeks ogsa:(

 

Veldig skuffet over meg selv, men sapass har jeg i allefall lart her inne at sa fort man bare fokuserer igjen og glemmer sprekken sa gar det som regel ok.

Hvis jeg hadde slanket meg for og gatt pa en sann sprekk hadde jeg tenkt, jaja det var det na kan jeg like godt bare spise mer sa starter jeg igjen neste uke. Ogsa ville neste uke blitt neste mnd og for jeg hadde visst det hadde jeg lagt pa meg nye 5 kg.. Men sann er det ikke na lenger!

Skal pa en step time na og jobbe ekstra hardt for a fa av de ekstra kaloriene og begrense 'skaden':) Sa kanskje jeg nar malet mitt neste uke alikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

I dag har jeg vart og kjopt nye trenings sko, bukse og topp!:) Gleder meg masse til a bruke det. Skulle egentelig ta fri i morgen, men tror jeg ma dra og trene alikevel na! Er alltid goy med noe nytt, spesielt gode sko! Har hatt mine gamle i ca 2 ar na og de var skikkelgi slitte. Trente aerobics i dag og kunne likegjerne ha gjordt det barfot... Ikke mye stotte i de skone lenger nei.

Sa da blir det step i morgen med nytt 'antrekk' :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Denne uken har ikke vart veldig bra.. Er egentelig veldig skuffet over meg selv.. Har vel fatt ca 8 trimpoeng og har vel gatt i gjennomsnitt 13 000 skritt om dagen. Det er jo ganske bra, men jeg har vart helt haplos med maten!

Regnet ut hvor mange kalorier jeg tror jeg har spist denne i uken og kom vel til et overskudd pa ca 4 000 kalorier!! Sa da bor jeg vel i teorien legge pa meg ca 0.5 kg da..:D Det er vel i grunn velfortjent, men ikke veldig fornoyd av den grunn...

 

Blir skuffet og mister motivasjonen av sant...

 

Jeg veide meg i dag og jeg veide 63.4kg, sa jeg har gatt ned 0.5 kg.. Men er det ikke sann at jeg kanskje kommer til a se det neste uke pa vekta?

 

Far vel bare prove pa nytt denn uken og sta pa skikkelig da.. Masse trening og sunn mat!

 

Jaja, foler meg litt motlos og nede na, men far prove a begynne pa ny frisk i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Håper du ikke fremdeles er motløs ...men hvis du er det: ikke la det knekke deg, fortsett med den fine gløden og entusiasmen du har! ;)

 

Om du skulle legge på deg så er det uansett ikke så mye, selv ikke 4000 kalorier overskudd på en uke utgir så mange grammene ekstra på vekta, det er mange andre ting som er med og påvirker vekta. 4000 kalorier på en uke er forresten "bare" 571 per dag. Mange opplever faktisk å gå ned litt når de spiser litt ekstra en periode, får håpe det gjelder for deg.

 

Lykke til videre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus
Hei! Håper du ikke fremdeles er motløs ...men hvis du er det: ikke la det knekke deg' date=' fortsett med den fine gløden og entusiasmen du har! ;)

 

Om du skulle legge på deg så er det uansett ikke så mye, selv ikke 4000 kalorier overskudd på en uke utgir så mange grammene ekstra på vekta, det er mange andre ting som er med og påvirker vekta. 4000 kalorier på en uke er forresten "bare" 571 per dag. Mange opplever faktisk å gå ned litt når de spiser litt ekstra en periode, får håpe det gjelder for deg.

 

Lykke til videre! ;)[/quote']

 

Takk for det Anneli. Godt med litt oppmuntring!

 

Jeg veide meg i dag og veier fortsatt 63.3 kg, og hvis jeg veier det i morgen (krysser fingrene) sa er jo det en nedgang pa 0.5 kg i traden var. Det er jo bra da. Skjonner ikke hvordan det gar til nar jeg har spist sa mye darlig, men klager ikke:)

Skal pa step trening i dag. Gleder meg masse!!

 

Kjenner til det med valpen. Matte le nar jeg leste det. Det var akkurat som a hore meg selv beskrive hvordan det var. Noen dager folte jeg at jeg ikke kunne ta en dusj engang.. Men det gar relativt fort over da.. Og da er det lettere med spising og trening og sann.

Noe vi gjorde nar hun var liten, var og trene med a ha henne i et stort bur nar vi var ute. Gjor det ikke na lenger, men det er ment til a vare skikkelig bra for dem. De skal visstnok fole seg tryggere da. Hvis du soker pa det pa nettet er det mange bra artikler pa hvordan man skal ga frem. Du kan ogsa gi de en kong med leverpostei eller noe annet godt inni som holder de opptatt mens du er ute, rydder dusjer osv..:)

Det er som a ha en liten baby tror jeg.. Iallefall sann i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Da var det lenge siden jeg har skrevet noe her.. Har nok en sammenheng med at jeg ikke har vart spesielt flink forrige uke.. Mye surre mat. Har fortsatt vart flink til a trene da..

 

Veide meg pa mandag og vekta viste 63.7 kg.. Sa en oppgang pa 0.3 kg i forhold til forrige mandag.

 

Har vart veldig flink sa langt denne uken og regner ma a ga ned litt til mandag igjen. Vil i allefall veie 62.9 kg og haper jeg skal klare det.. Ma veie meg pa Tirsdag denne uken da. SKal jobbe nattevakt pa sondag og da blir ikke vekten sarlig noyaktig..

 

Trene masse og spise sunt sa skal jeg klare dette! Full av nytt mot na:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Da var det nok en uke hvor jeg ikke har vart veldig flink.. Begynner a se et lite monster her na ja. Hver mandag bekjenner jeg mine synder og finner nytt mot mens hver helg spiser jeg alt jeg vil og tenker, jaja det er alltids i morgen.. Ikke bra!

 

Men jeg prover i gjen. Skal prove a planlegge na hva jeg kan spise for resten av uka. Kanskje hvis jeg gjor det holder jeg meg til a spise kun det som star i boken min og ikke noe annet. Hvis jeg gjord det er det jo vanskeligere a bryte det.

Noen ganger er det lettere hvis man ikke tenker pa hva man skal spise nar man er sulten.

 

jaja nytt mot igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest massepusskalblilillepus

Na er det en liten stund siden jeg har skrevet noe som helst her inne.. Har hatt litt darlig tid i det siste.

Har tatt meg fri fra trening for en stund na, var sa sliten i kroppen og kjente at bena begynte a gjore skikkelig vondt nar jeg trente. Skal begynne igjen i morgen da, og gleder emg til det! Ellers har jeg gatt ned litt denne uken, selv om jeg egentelig ikke har vart sa veldig flink. Klarer liksom ikke helt a stoppe meg selv hvis det er noe jeg har lyst pa.. Skikkelig kjedelig. Men far bare prove pa nytt denne uken. Det gart jo sakte men sikkert nedover uansett og det er jo det jeg vil. Det er jo en livstil dette her.

Er egentelig ganske imponert over meg selv. Nar jeg har slanket meg tidligere har jeg gatt ned en del, men fordi jeg har vart sa streng med meg selv er det nar jeg har tatt 1 sjokolade (el )at jeg har totalt sprukket..Denne gangen klarer jeg a spise litt godt og sa hente meg inn igjen litt senere. Stor forbedring for meg i forhold til et naturlig forhold til mat.

 

En annen positiv tin er at jeg na er 200 gram lettere enn det jeg var for jul:) San na er det 'ny' vekt jeg kommer til a ga ned! Det er jo morro da:) Kjedelig a ga opp og ned de samme kiloene hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest massepusskalblilillepus

Hei Anneli:)

 

Koselig at du er innom:)

 

Jeg har ikke vart inne pa vektklubben pa kjempe lenge.. Har skrevet et lite innlegg i 'ned i vekt mot sol og sommer' traden.

 

Det har skjedd endel i livet mitt i det siste, sa dette opplegget har blitt lagt pa hylla og jeg har spist alt for mye! Har funnet ut at jeg spiser nar jeg foler meg nedenfor, gla osv.. Ikke en bra vane! Men na nar jeg vet kan jeg ogsa gjore noe med det..

 

Trenger i grunn noen gode rad og strenge ord for har falt inn i en darlig rutine med bra mat tidlig pa dagen, darlig mat sent og ikke noe sarlig trening!!

 

Prover nok en gang a ta meg sammen.. Ikke lett dette her altsa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest massepusskalblilillepus

Ja da var pasken over og mye god mat og sjokolade har blitt spist.. Ikke stolt av meg selv, men far begynne pa ny frisk.

 

Veier na 63 kg. Planen min for i morgen er a

 

- ga tur med hunden

-lope/ga 6 km

-spise 1800 kcal

 

Dette skal jeg klare. Det er litt av et strev men skal nok en gang ta meg sammen og komme igang igjen. Foles som jeg gjor dette ca en gang i uken for tiden, men kan jo ikke bare gi opp.

 

Skal prove a tenke at dagen i dag gar sin gang uansett hva jeg gjor. Det er opp til meg hvordan fremtiden skal bli. Jeg kan velge a sitte stille a spise mye nei mat, eller jeg kan velge a bevege pa meg og spise sunt. Velger jeg sistnevnte sa vil kiloene over tid komme av.. Og da kan jeg se tilbake a vare stolt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Dette høres bra ut. En dag av gangen og sette seg litt mer kortsiktige mål. Og hvis noe skulle gå litt skakt ut en dag, gjelder det å ta seg sammen igjen neste dag. Håper og tror det vil lykkes for deg!

 

ps. Du er nok ikke den eneste som har spist litt for mye sjokolade m.m. i påska! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...