Gå til innhold

Hei hei (ny her)


Gjest tab

Anbefalte innlegg

Javel.. da er jeg en av de "ammede" var for 8 dager siden en av de "gravide".. Har fått ei nydelig jente, har en gutt på 2 år fra før. Vil gjerne gå ned i vekt, ettersom fødselvekta med eldstemann ligger i kroppen ennå.. ble ikke ordentlig ferdig med å gå ned med han før jeg ble gravid igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Jeg vil gjerne være med her og ha noen å samarbeide med. For 4 uker siden fikk jeg en gutt, og har en gutt på to år fra før. Og det er ingen hemmelighet at det ligger noen kilo ekstra her og der. Gikk ikke opp noe i svangerskapet, men hadde mange kilo å ta av, så legen var ikke bekymret for barnets vekst.

Har du i dag en fast veie og måledag? Jeg vil i alle fall være med i denne tråden hvis jeg får lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit og gratulerer med vesla!

 

Jeg begynte da baby var ca 2 uker og har også noen kiloer igjen fra første svangerskap. Har klart å gå ned masse ved å følge Grete Roede kuren og fullammer fortsatt (baby er nå 4,5 mnd).

 

Lykke til med slankingen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann er ny her . so henger meg på dere? sliter med kiloane etter graviditeten, har ei jente på snart 7 mnd vil ned 10 kilo før arbeidslivet startar igjen. sliter litt med å få i meg nok mat, spiste ikkje for mykje før eg begynte å telle kallorier, drikker ikkje brus eller spiser snop så skjønner ikkje heilt kva eg gjør feil. har no begynt å gå lange turar kvar dag so håpar det hjelper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! :-)

Så morsomt at du har en bebis på 7 mnd, det er nesten det samme som jenta mi dét. Hun var født 28 juli, når er bebisen din født?

 

Du er ikke alene om å slite med noen ekstra kilo etter svangerskapet, der er vi flere! *host*

 

Du bør registerere alt du spiser i løpet av en dag, for å se hvor mange kalorier du inntar. Dersom du spiser for lite, er det ikke rart at du ikke går ned. For lite kalorier setter kroppen i sparebluss og det spareblusset blir bare enda verre nå som du i tillegg er flink å gå tur..! Ergo, mer trim = mer mat! (sånn i begrensede mengder, selvsagt...)

 

Når du har registert matinntaket er det lettere å justere opp eller ned på kaloriene, slik at du får vekta under kontroll.

 

Lykke til, dette går kjempebra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i alle fall inspirert til å klare dette!

Tidligere har jeg også hatt problemer på GR-kurs med det å få i seg nok mat. Men der fikk jeg god hjelp av kurslederen. Ho sa at hvis jeg veide opp en liten posjon med nøtter, kunne det være en god måte å få opp kcal mengden på en effektiv og sunn måte. Men vi måtte jo ikke overdrive dette da ;)

Jeg har også følt at jeg ikke har spist for mye tidligere, men etter å ha vært 100% motivert til å gå ned i vekt, så jeg hvor fellene var... En ekstra påleggskive, kaffe med melk, smør i sausene osv. Det er mange plasser å hente inn noen kcal.

Vi får utveksle opplevelser etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi er født 8 august so er vel litt over 6 mnd, går veldig fort, kjekt du har ein onge i samme alderen, har litt til felles me da. har rekna i saman alt eg har spist i dag kom opp i 1100 kcal so må skjerpa meg, har funne meg ein pose med mandla no for å sjå om kcal inntaket blir betre, hehe.

 

kjekt å få litt støtte, kjem nok til å komme oftere innom her.

 

hilsen "letta"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle skrive inn rapsolje i menyen for i dag' date=' da det ploppa opp eit hjerte bak nokon so veit kva det betyr?

 

sikkert eit dumt spm men men tar sjansen[/quote']

Det betyr at du spiser noe som er godt for hjertet. Man skal helst velge slike produkter, sies det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for tilbakemeldinga ,har funne to eg da, har spist mandla og rapsolje brukar eg til wok grønnsakene mine. har ikkje vert på gr kurs so er litt fersk i detta kan du sei, kjempe flott med tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...