Gå til innhold

Mat på magen?


Gjest Clide

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er mor til 3, og ammer min yngste sønn.

 

Jeg har en vekt på ca 54 kg, men en midje/hofteratio på 0,9. Dette er svært høyt for kvinner. Har hørt at det skal være farlig å ha slik høy ratio. Men jeg føler meg ikke tjukk, men har som en "svømmering" rundt midjen som jeg ikke liker. Gravidmagen vil ikke forsvinne, og jeg har mye fett på siden/bak på midjen. Dette er svært irriterende. Og noen som vet om hva jeg skal gjøre for å bli kvitt dette? Vi spiser nokså sunt, prøver å holde meg til umettet fett og har kuttet svært mye på raske karbohydrater.

'

Bør jeg likevel slanke meg? Jeg er 168 cm. Forslag til mat jeg kan lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er jo ikke overvektig, så det er ingen grunn til å slanke seg. Men jeg har hørt to ting som kan hjelpe.

 

Det første er det du selv er bevisst på: å få jevnere blodsukker (kutte rakse karbohydrater, spise lite og hyppig, litt mer fett og proteiner i hvert måltid, altså Fedon Lindberg...).

 

Det andre er rett og slett trening. Det gjelder både kondis (å bli skikkelig svett og anpusten) og styrke; særlig en kombinasjon er visst bra. Dette gjør som oftest at man får mindre fett rundt magen selv om vekten er stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kan ikke så kjempemye om det, men raske karbohydrater er etter det jeg forstår karbohydrater som får blodsukkeret ditt til å stige raskt (og dermed også energien din) og som synker raskt igjen. Eksempler på dette er f.eks sukker og loff..

Så ved å innta raske karbohydrater vil du fort bli sulten igjen.

Dette er grunnen til at de f.eks anbefaler grovt brød istedenfor loff tiltross for at det ikke er så veldig stor kaloriforskjell. I grovt brød er det karbohydrater som kroppen din bruker lenger tid på å forbrenne og du vil ha metthetsfølelsen lenger.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er rett det, poenget med denna dietten er å holde blodsukkeret stabilt ei slaks strak linje gjennom dagen utan å få store økningar og lave daler, raske karbohydrater øker fort blodsukkeret men det faller fort ned igjen. dette er ikkje bra. heilt rett det du skriver. stå på jenter lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...