Gå til innhold

Vita hjertego' ost


Gjest Goddag

Anbefalte innlegg

Gjest Nedigjen

Åh, denne må jeg kjøpe neste gang vi skal ha ost ;) Hvilken butikk var det du så den i, Jente23? 260 kcal pr 100 gram er jo litt mindre enn synnøve lett, som jeg pleier å kjøpe. Dessuten sunnere fett da, så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme

Jeg har allerede spist opp en hel en !!! Den har 15% fett, så den er litt tørrere enn Norvegia, men smaken er like god! Jeg er egentlig ikke så glad i lettost, men denne gikk absolutt an. Jeg spiser masse ost i løpet av et år, så det utgjør nok en del kalorier å gå over til denne typen.

 

Anbefales - løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å, jeg elsker den osten! dessuten er den litt litt mykere enn vanlig ost, hvis dere skjønner hva jeg mener. uansett, hvis dere spiser ost, er denne å anbefale ;)

 

det er forresten 15g fett p/100g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

jeg syns denne osten er kjempegod! Hvertfall for meg som ikke er så nøye med hvilke ostetyper jeg ellers har kjøpt. Forskjellen jeg har merket er at den blir veldig fort myk når den står ute, og igjen veldig fort hard og ødelagt etter en stund der igjen (whops). Den blir også litt annen konsistens på en annen hvitost når man smelter den, men smaker godt. Et godt alternativ som smaker mye bedre enn lett varianter på markedet.

per 100 g vare ca:

260 kcal

Fett 15 g:

mettede 3 g

enumettede 6 g

flerumettede 6 g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten avsporing bare...

På Lidl selger de en utrolig god lettost som heter Tenery Light.

Denne har rundt 212 kcal per 100 gram. Er pakket sammen skivevis med plast rundt. Nydelig til gratinering og til vanlig påleggsost. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde den revne varianten på gratinerte "fløte"poteter i går. Synes smaken var god, men ikke smelteegenskapene. Litt bedre smelting enn lettere norvegia, men fikk fremdeles en slik hard topp. Kanskje ikke annet å vente med bare 15% fett.

 

Alt i alt godt fornøyd.

 

Men på skiva foretrekker jeg synnøve ekstra lett ost ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...