Gå til innhold

Trene sammen?


Gjest Trikke

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Jeg er en jente på 22 år. Jeg har ei datter på 3 år.

Jeg skal gå ned 10-15 kg. Det siste året har jeg gådd opp og ned i vekt. Nå vil jeg jun ned. Jeg meldte meg inn på trengingstudio igår. Så håper det er verdt 479 i mnd.

 

Noen som vil starte opp sammen med meg? ;) Jeg starter opp på elexia i Trondheim :)

Ingen av mine venner trener der siden det er dyrere. Men så får man jo mer for pengene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkorka

Åh ville gjerne vært med, jeg savner også noen å trene sammen med. Men jeg bor i Kristiansand, så det blir nok litt langt ;) Håper du finner noen å trene sammen med. Tror det er bra når man er to (fler) til å pushe hverandre videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ville gjerne vært med' date=' jeg savner også noen å trene sammen med. Men jeg bor i Kristiansand, så det blir nok litt langt ;) Håper du finner noen å trene sammen med. Tror det er bra når man er to (fler) til å pushe hverandre videre![/quote']

 

 

Ja det er sant det. Det hjeler skikkelig på :):)

Synd du ikke bodde her da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

SKulle gjerne gjort det, men jeg trener på 3t så det blir nok vanskelig. Men vi kan jo gjøre avtaler på nett, gjennomføre lik trening hver for oss og så skryte av oss selv og/eller hverandre etterpå ;) Så kan vi dele litt erfaringer og gi hverandre guts :) Kanskje flere også ville vært med i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKulle gjerne gjort det' date=' men jeg trener på 3t så det blir nok vanskelig. Men vi kan jo gjøre avtaler på nett, gjennomføre lik trening hver for oss og så skryte av oss selv og/eller hverandre etterpå ;) Så kan vi dele litt erfaringer og gi hverandre guts :) Kanskje flere også ville vært med i såfall?[/quote']

 

 

ja det var en kjempe god ide. jeg er 1.68 høy og veier ca 80 kg. vil ned til 70 i første omgang, og til 65 kg på sikt. det var det jeg veide før jeg fikk barn.

 

hvor mye skal du ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
ja det var en kjempe god ide. jeg er 1.68 høy og veier ca 80 kg. vil ned til 70 i første omgang' date=' og til 65 kg på sikt. det var det jeg veide før jeg fikk barn.

 

hvor mye skal du ned?[/quote']

 

Jeg er 165 cm, ca 85 kg og skal også ned til 70 kg. Det er der jeg synes å huske å trives best.... (en stund siden jeg var der serru ;)

 

Men jeg har planer om å ta av veeeeeldig sakte (dvs jeg vil har lave forventninger til vektnedgangen, selv om jeg selvfølgelig blir glad om det går fortere enn forventet :) Jeg synes det er kjempeviktig å trene. For tiden er jeg hjemme i fødselspermisjon, men begynner å jobbe igjen om tre uker, så jeg prøver å komme i god gjenge med solide rutiner før den tid :) Har holdt på med vektnedgang siden november og har tatt av ca 7 kilo til nå. Det går veldig opp og ned med vekta, men det er derfor jeg vil ha mål på sikt og ikke fra uke til uke :)

 

Du da? arb.situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som telefonselger en stund nå, men det var ikke noe for meg. Ser etter en annen jobb fram til høsten. Så skal jeg studere mest sannsynlig. Vil bli førskolelærer.

For tiden har jeg vært helt blank på hva jeg vil med framtiden, jeg står på en måte fast. Min samboer er målrettet. Han går på skole og skal bli lektor. Han gjør det utrolig bra. I det siste har jeg ikke følt meg bra nok for ham. Har heller ikke sett på meg selv som overvektig, det var etter jeg fikk beskjed av min lege at jeg var svært overvektig og at jeg måtte slanke meg. det var da jeg innså hvor mye jeg hadde gådd opp de siste årene. Men nå, nå skal jeg ta meg sammen og ikke holde alt inne. Skal få det ut.

 

Hvor gammel er du, og hva jobber du med?

Jeg leste det du skrev, det var veldig fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jeg er 30 år og lærer (derav nicket ;) hehe Er sambo og har ett barn (10 mnd)

 

Det er helt klart et sjokk å få det i fleisen at man er overvektig når man ikke opplever seg selv sånn. Så spørs det da, hvordan tar man den "nyheten"? Blir man lei seg og trøstespiser fordi den for... legen er så slem, eller reagerer vi med overdrevent å legge om livsstilen så radikalt at vi ikke har sjans i havet til å komme gjennom det, eller tenker vi at huff ja, dette må jeg sett å få gjort noe med, hvor skal jeg starte... Jeg har stor tro på å ta små skritt jeg. HAr gått kurs på Grete Roede med svært gode resultater i to omganger med tre års mellomrom, MEN vekta kom på igjen og det med renter. Jeg tror at å være nøkter for så å stramme inn litt etter litt er løsningen, for da setter det ikke livet på hodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 år og lærer (derav nicket :D hehe Er sambo og har ett barn (10 mnd)

 

Det er helt klart et sjokk å få det i fleisen at man er overvektig når man ikke opplever seg selv sånn. Så spørs det da' date=' hvordan tar man den "nyheten"? Blir man lei seg og trøstespiser fordi den for... legen er så slem, eller reagerer vi med overdrevent å legge om livsstilen så radikalt at vi ikke har sjans i havet til å komme gjennom det, eller tenker vi at huff ja, dette må jeg sett å få gjort noe med, hvor skal jeg starte... Jeg har stor tro på å ta små skritt jeg. HAr gått kurs på Grete Roede med svært gode resultater i to omganger med tre års mellomrom, MEN vekta kom på igjen og det med renter. Jeg tror at å være nøkter for så å stramme inn litt etter litt er løsningen, for da setter det ikke livet på hodet...[/quote']

 

Det var ikke en særlig god nyhet å få akkurat. Jeg ble ganske sjokkert. Jeg trøstespiste ikke, jeg ble mer deppa og lat. Lagde unnskyldninger for ikke å gjøre ting. var sliten og trøtt. Orket ikke pynte meg mer. Følte at det ikke var noe vits i lenger. Nå har jeg den følelsen at jeg må ned ett par kg for å føle meg bra. Så gleder meg til å begynne å trene.

Jeg tror nok ikke at jeg kommer til å ta meg råd til å gå på kurs. Finner det jeg lurer på her på nettet. Syns det er for mye penger å betale. Vi har ikke råd til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Nei har ikke råd til kurs jeg heller, men har snakket sammen med sambo om at dette er noe vi må greie her hjemme, både fordi det er noe som skal vare etter at overvekten er borte og fordi det angår fler enn bare jeg. Vektklubben er suveren synes jeg! Det er mye støtte og oppmuntring og gode ideer å hente her inne ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke råd til kurs jeg heller' date=' men har snakket sammen med sambo om at dette er noe vi må greie her hjemme, både fordi det er noe som skal vare etter at overvekten er borte og fordi det angår fler enn bare jeg. Vektklubben er suveren synes jeg! Det er mye støtte og oppmuntring og gode ideer å hente her inne ;O)[/quote']

 

 

Ja jeg liker sidene her inne jeg også. Men må innrømme at det med kcal har jeg ikke orket å sette meg inn i. Håper at jeg skal klare det uten å drive å regne kcal. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Jeg skal starte imorgen. Da skal jeg måle fettprosent, opp på vekta, få ett treningsopplegg og hive meg i gang. Gruer meg til måling av fettprosenten. Ikkk. hehe.

Hvordan går det med deg og trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med treningen? Kommet i gang?

 

 

Nå har jeg vært å trent masse. Eller to ganger. Det var tungt. Kjenner det i hele kroppen.l Idag får jeg ikke trent siden min datter er hjemme fra barnehagen. Forkjølet og det er turdag i barnehagen. men har gådd ned 3 kg da. Og det er bra ;):) ER GLAD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Trening hjelper på humøret ja!

 

Jeg har også kommet godt i gang, men sliter med en skulder og nakke som ikke vil seg...

 

Har du faste dager du trener visse ting på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening hjelper på humøret ja!

 

Jeg har også kommet godt i gang' date=' men sliter med en skulder og nakke som ikke vil seg...

 

Har du faste dager du trener visse ting på?[/quote']

 

I forje uke trente jeg på mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Har prøvd Total step( Veldig morsomt), elexia power (kjente det godt), easy aerobic (ikke fult så enkel), energy bosu, total, BOSU styrke, easy xycling (au au rompa) og Core.

Imorgen skal jeg prøve easy step og core.

Skal trene fire ganger i uka, helgene fri. Igår var vi på ikea, så trente idag. Så må jeg trene imårra, torsdag og fredag. :)

 

Hvor ofte trener du og har du faste ting du trener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
I forje uke trente jeg på mandag' date=' tirsdag, torsdag og fredag. Har prøvd Total step( Veldig morsomt), elexia power (kjente det godt), easy aerobic (ikke fult så enkel), energy bosu, total, BOSU styrke, easy xycling (au au rompa) og Core.

Imorgen skal jeg prøve easy step og core.

Skal trene fire ganger i uka, helgene fri. Igår var vi på ikea, så trente idag. Så må jeg trene imårra, torsdag og fredag. :)

 

Hvor ofte trener du og har du faste ting du trener?[/quote']

 

Jeg har også som mål å trene fire ganger i uka, men i og med at jeg er hjemme i svangerskapspermisjon (i to uker til bare...) så må jeg av og til gjøre ting jeg kan ta med lillegutt på, som feks trilleturer. Tirsdager er fast volleyballdag, en time trening med kolleger. Torsdag er fast spinningdag og ellers tar jeg to økter når det måtte passe inn. Har en samboer som trener masse (ihvertfall den gang vi hadde tid...) så vi prøver å passe inn sånn at begge får det til.

 

Prioriterer kondisjon for det meste, men er veldig klar over at jeg burde trene mer styrke, så det skal jeg få til framover nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...