Gå til innhold

Bo på hotell i en uke - frokost?


Gjest earlgrey

Anbefalte innlegg

Gjest earlgrey

Hei!

 

Jeg skal snart ha to uker på reise (med en uke hjemme mellom). Men nå begynner jeg jo å lure litt på maten i disse reiseukene mine, og ikke minst dette med å få i seg nok drikke. Så jeg har allerede tenkt litt på det og kommer til å være veldig bevisst (og joggesko skal med!).

 

Den første uken er grei, regner med jegkan forvente ganske vanlig kosthold. Men den andre uken skal jeg til USA, og der har jeg bare vært en gang før - på et hotell som nesten bare serverte pannekaker til frokost. Nå skal jeg ikke i det området - men har dere noen tanker om hva som er vanlig hotellfrokost? Skal jeg ta med noe knekkebrød (hvis de ikke har grovt nok brød) og basere meg på kokt skinke/egg/frukt og grønnsaker?

 

Problemet her er ikke bare vekten, men og magen... Er så vant til grove kornprodukter, at jeg ikke tar sjangsen på magetrøbbel i alle de møtene jeg skal.

 

Er det andre som har erfaringer med mye reising? Gjerne også i forhold til trening på hotellene - de fleste har jo ett trimrom i en kjeller et sted.

 

Hilsen Earlgrey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Knekkebrød kan du alltids ta med, men jeg kjøper kavli og wasa knakkebrød i butikkene her i USA, jarlsberg lett/light får jeg også.

 

På hoteller vil de også ha frokostgryn, frukt, og skummet melk. Det er veldig lett å finne sunn kost her - selv om mye forskjellig tilbys. For lunsj og middag kan du alltid be om å få sauser og dressinger "on the side".

 

Har til gode å finne et sted uten treningsrom - ofte har de flere små og ett stort - kanskje du får svømmebasseng også.

 

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med hotellfrokost i USA er ikke så bra, dessverre. Jeg bodde der i to uker i fjor vår, og hotellet mitt hadde følgende på frokostmenyen:

 

- pannekaker, pannekaker, pannekaker

- karbonader

- eggerøre (eller noe som liknet i alle fall)

- sjokolademuffins, blåbærmuffins

- fine bagels

- syltetøy

- oppskåret frukt ;) i sukkerlake ;)

- frokostblanding bestående av hovedsaklig sukker - gjerne noen blå rosa og grønne ringer...

 

Men det var veldig lett å finne sunn mat på butikker. Var kanskje veldig heldig som bodde like ved et digert Whole Food market, der hadde de utrolig mye godt og spennende og sunt som jeg savner her hjemme.

 

Poenget er vel at det varierer veldig med hva man finner på hoteller - der jeg bodde var det ingenting som kunne redde en stakkar fra å begynne dagen med en elendig frokost - annet enn å kjøpe den sjæl! Men det gikk greitt det og...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops... og jeg har nok ikke tid til å gå på noen butikker - agendaen er allerede spikret fra sent til tidlig. Men nå har jeg bestemt meg for å ta med knekkebrød (fullkornsknekkebrød) så håper jeg at jeg kanskje finner frukt. Da er det i hvertfall helt grei frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les på pakkene - har aldri opplevd å ikke finne en sunn frokostblanding og jeg har vært på mange hoteller og pensjonater her. Ofte har de bagels - ta gjerne en halv plain - toast den og ta på philadelfia lett smøreost. Deilig. Større hoteller kan du bestille hva du vil i frokostsalen - ellers er det enkel buffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les på pakkene - har aldri opplevd å ikke finne en sunn frokostblanding og jeg har vært på mange hoteller og pensjonater her. Ofte har de bagels - ta gjerne en halv plain - toast den og ta på philadelfia lett smøreost. Deilig. Større hoteller kan du bestille hva du vil i frokostsalen - ellers er det enkel buffet.

 

Jeg er beroliget!

 

Og tar med knekkebrød fremdeles til å ha i vesken for mellommåltider. Regner ellers med at dagen blir forkost kl 7, lunch kl 13, middag kl 19 - da MÅ jeg ha noe i mellomtiden :-)

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...