Gå til innhold

hei hei.....


Gjest lkt26

Anbefalte innlegg

hei ...

 

har vært her før fra og til men altid glid ut....

vekta mi begynnte på 140kg etter to svangerskap.har altid vært stor men dette tok kaka.bestemte meg da for at nok er nok...og negynte i oktober 05.

begynte veldig greit..rasa ned i vekt...så begynnte jeg på kurs og da stoppet alt opp...har gått tilsammen tre kurs og hver gang har det stoppet opp.mister rett og slett helt piffen når jeg kommer på kurs...

 

før jul veide jeg 111kg.så kom jula og vekta var på 115kg 2 januar...

men i dag var den nede på 109.7kg så nå må jeg bare skjerpe meg...

 

som sant skal sies så har jeg diabetes type 2 og er helt sjokoman.satt i går og tenkte tilbake på den siste mnd og kan ikke huske EN dag etter jul som ikke jeg har lakt i meg MINST en stor sjokolade.

hadde ikke i går og skal heller ikke ha i dag.

 

NÅ ER NOK NOK!!!!!

 

så plannen er som følger og være VELDIG aktiv her inne og få masse piff.begynne og spise ordentlig mat hver tredje time og ut og gå hver dag med bikkja...og at vekta om 8 uker(skjærtorsdag)skal være maks 105.

 

er det noen som har noen gode råd til meg for og holde motivasjonen?

 

 

ha en fin dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Pussig at du mister motivasjonen på kurs, kanskje du tenker at da skal kurset gjøre det for deg?

 

Du må nok gjøre det selv og du har en flott plan. Hold deg til den og du vil gå ned!

 

Fortell oss hvordan det går etterhvert, da får du hyggelige tilbakemeldinger og ros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal prøve og være innom noen ganger om dagen.har spist som jeg skal til nå i dag og bare det er jo helt "nytt" for meg:-)

 

håper jeg greier målet mitt til påske.da er jeg nede i det jeg veide før jeg blei gravid med førstemann....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er uka til ende og jeg gleder meg til å sove litt lenger i morgen.

 

Håper du er fornøyd med egen innsats denne uken og er motivert for å holde hodet kaldt også i helgen. Planlegging og rutine er så viktig for å greie å holde fokus!

 

Min store endring i kostholdet da jeg endret livsstil var først og fremst å spise frokost hver dag. I hverdagen spiser jeg frokost kl 0630. I helgen planlegger jeg en liten ekstra frokost til meg selv. Våkner gjerne tidlig for å gå på toalettet og da tar jeg et par knekkebrød, en Yoghurt eller cottage cheese med strøsukett og eple og så går jeg tilbake i senga og sover litt til. Så blir vår koselige familiefrokost lunsj for meg.

 

Jeg skjerper meg nå, det er så kjempelett å skli ut.

Finn tre ting du har gjort hver dag som du er stolt av, om en stund har vi gjort dette flinke så ofte at det blir rutine og vi har en ny vane!

 

I går: spiste frokost, hadde med 3 matpakker fordi jeg skulle være borte til sent på dagen og jeg skaffet meg 6 trimpoeng!

 

Ikke rare greiene å være stolt av kanskje, men for meg er det disse små endringene som har gjort den store forskjellen til sammen. Det er så tungt hvis målet er så langt unna og vi hele tiden måler oss opp mot de skinnmagre som gliser til oss fra reklameoppslagene!

 

I dag har jeg spist frokost, veiet meg og meldt inn på tråden selv om jeg sto stille på vekta!

 

Hvilke 3 ting er du stolt over i dag? -eller i går ?

 

Ha en kjempfin helg og hold på motivasjonen, nå er du igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest cherie2606

ja da var ny veiing her.vekta stoppet på 107,7.fornøyd med det...og gått inn tre cm rundt midja....

 

begynnte i går med forsiktig trening.gikk en liten tur på 40min.og steppa i 15min.har veldig vondt i ryggen for tia og sliter med den.men gir ikke opp forde...

har oxo begynnt og spise mere mat og prøver så godt jeg kan og kutte ut sjokolade og pepsi maxen.men er så vant tl og bare drikke brus at når jeg nå drikker vann for mye blir jeg skikkelig kvalm.så må gå på avvenning på den brusen:-(men har trappet mye ned....målet mitt i dag er og få meg en gåtur til.helst en time.går ikke fort pga glatt vei og vond rygg,men skal gjøre mitt beste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...