Gå til innhold

Hvordan ta midjemål?


Gjest EBG

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan man egentlig skal ta midjemålet på riktig måte? Skal man stramme ordentlig til eller skal båndet bare ligge løst rundt midjen? Jeg har jo sett når skreddere måler og sånn så strammer de jo litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - jeg har skrevet dette før, men det er en stund siden.

 

Jeg legger meg rett og slett ned. Passe løst målebånd, og så trekker jeg pusten kjempelangt inn. Puster naturlig helt ut uten å skvise lufta ut. Deretter tar jeg en vanlig innpust uten å overdrive, bare et vanlig pust. Så holder jeg, og der måler jeg. Da lar jeg målebåndet slutte fast omkring meg uten å stramme, men uten å være løst heller.

 

Dette gjør jeg hver gang.

Fant ut at det er jo ikke så farlig hvordan jeg måler, bare jeg gjør det samme hver gang.

 

:-) God uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ikke så stor rolle hvordan man måler så lenge man gjør det samme hver gang, som antonia sier. Jeg liker å måle meg om morgenen på veiedagene, og alltid på samme sted. Målingen skjer på utpust, egentlig sånn jeg er når jeg står helt normalt rett opp og ned. Jeg strammer ikke, men passer på at målebåndet sitter sånn passe.

 

Noen får hjelp av familie eller venner til å måle seg, det kan jo være et bra tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er sant...men jeg vet liksom ikke om jeg strammer like mye hver gang jeg måler hvis dere skjønner.Jeg innbiller meg at jeg gjorde det samme som sist...og så har jeg plutselig gått ned 3 cm rundt magen på 1-2 uker med slanking...regner med det er for godt til å være sant.Det er jo bare en kilo som har gått av hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du trimmet da?

Forresten.. jeg kjøpte et sånt målebånd som strammer seg selv når du trykker på en knapp. Får du kjøpt her på Grete Roede. Det er helt supert.

 

Jeg har gått ned mye rundt magen. Det er der jeg har gått ned mest.

Årsak? Vanndrikking. Og sikkert det faktum at der jeg var tjukkest, der går jeg ned mest? Kanskje?

 

Synes ikke 1 kg og 3 cm hørtes rart ut.

 

antonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du trimmet da?

Forresten.. jeg kjøpte et sånt målebånd som strammer seg selv når du trykker på en knapp. Får du kjøpt her på Grete Roede. Det er helt supert.

 

Jeg har gått ned mye rundt magen. Det er der jeg har gått ned mest.

Årsak? Vanndrikking. Og sikkert det faktum at der jeg var tjukkest' date=' der går jeg ned mest? Kanskje?

 

Synes ikke 1 kg og 3 cm hørtes rart ut.

 

antonia[/quote']

 

- At jeg har trimmet ja ! Jeg trener 3 ganger i uken med både styrke og kondisjon,mest vekt på kondisjonstrening nå. Ja,det er rundt magen jeg er tykkest også tror jeg...vi får håpe at det har minket godt der. Føler at det går bra nå.....er liksom redd for at jeg ikke skal ha gått ned like mye neste gang jeg måler.Men,synes jo jeg er flink da...1500 kcal om dagen og ofte trening.Det er forferdelig hardt...jeg elsker jo mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...